Blair Witch 2
zdroj: tisková zpráva

Blair Witch 2

3. 11. 2000 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Blair Witch Volume 2: The Legend of Coffin Rock - recenzeAutor:AvPPublikováno: 3.listopadu...


Blair Witch Volume 2: The Legend of Coffin Rock - recenze

Autor:AvP
Publikováno: 3.listopadu 2000

 Prokletá čarodějnice z Blair
Městečko Burkittsville bylo založeno na troskách osady jménem Blair, která se nacházela v okresu Frederick v Marylandu, asi dvě hodiny od Washingtonu, D.C. Osadu Blair opustilo v roce 1786 veškeré obyvatelstvo kvůli tomu, že se báli prokletí ženy jménem Elly Kedwardová, kterou na počátku roku 1785 obvinili z čarodějnictví a vyhnali z města. Snad jim nahánělo hrůzu několik ztracených děti zimu poté, snad se báli zvláštního poselství, které za sebou zanechávala obviněná žena, když jí připoutali v lese ke stromu a nechali napospas zimě. Odešli a tím odešlo v zapomění i městečko Blair.

V roce 1824, v době, kdy v hlubokých lesích Marylandu vznikala železnice, objevili dělníci město duchů, místo, které bylo kdysi dávno městem Blair. Usadili se zde a na jeho troskách postavili Burkittsville, město pojmenované podle stavitele jménem Burkitt. Byl to člověk, který znovu otevřel zavřenou, prachem zanesenou knihu, která po celá desetiletí ukrývala čarodejnici z Blair. Mytologie, která vypráví příběh o čarodejnici z Blair, legenda, která popisuje události v marylandských lesích, v okolí Burkittsvillu, příběh Elly Kedwardové, Tappyho potoka, knihy Kult čarodějnice z Blair a také Rakvového kamene. A právě o něm bude ty následující řádky.

 Legenda o Rakvovém kameni
Prozrazovat, odhalovat, či nějak jinak nastíňovat příběh, legendu nebo chcete-li mytologii, která je spjatá s Blairskou čarodějnicí, asi nemá cenu. Její příběh, ať již pravdivý, či vymyšlený schopnými pány Sánchezem a Myrickem, se na světe objevil loni v létě, kdy do amerických kin vstoupil film Záhada Blair Witch. O této, dnes již legendě hororů, byly popsány desítky stránek různorodých periodik, její název se skloňoval a objevoval snad ve všech jazycích. Snad díky dokonalé reklamní kampani, snad díky tomu, jak brilantně dokázali oba dva tvůrci, a především již výše zmínění představitelé titulních postav, ztvárnit své role. Záměrně zde uvádím role, dnes celý svět ví, že jak Heatcher, tak Joshua, i Mike jsou zdraví a živí a v Černých kopcích nezhasl jejich plamen života. Čarodejnice z Blair ovšem dala světu příležitost poznat pár zajímavých udalostí, které se od roku 1785 až dodnes v okolí Burkittsville udály.

Události spjaté se zmizením malé Robin Weaverové jsou jedním z nejjasnějších důkazů existence blairské čarodejnice. Malá Robin se ztratila na jaře roku 1886, po jejích stopách se po několika hodinách bezvýsledného hledání ve městě a jeho okolí vydalo několik skupin mužů. Samotná Robin se po několika dnech z lesa sama vrátila, v zuboženem stavu, stejně jako většina pátracích skupin. Jen 5 mužů už cestu z lesa ven nenašlo. Celý týden trvalo další pátrání po nich samotných, až našli hrůzný nález... dál už děj nebudu prozrazovat :)

Malou výpravu za legendou o Rakvovém kameni máme tedy za sebou a před sebou máme cestu plukovníka Lazaruse už v příběhu ze hry, který pátrá nejen po malé Robin, ale také po původci zrůdného nálezu, který objevil na Rakvovém kameni.

 Hledání ztraceného děvčátka Robin
Druhý díl herní trilogie inspirované filmovým hitem loňské sezóny, Záhadou Blair Witch, příběhem třech studentů Heatcher Donahueové, Joshuy Leonarda a Michaela Williamse, nás zavádí do roku 1886, kdy se v lesích Marylandu ztratila Robin Weaverová. Žila se svou babičkou na okraji Černých kopců, jen pár stovek metrů od Burkittsvillu. Den co den si Robin hrála na nedalekých loukách, den co den zacházela hluboko do lesa, den co den pouštěla po nedalekém Tappyho potoku dřevěné loďky. Jednoho dne se však domů nevrátila.

Do života Robin, její babičky a města Burkittsville však vstupuje plukovník Lazarus, kterého Robin našla nedaleko jejich domu, dříve než zmizela v lesích. Zraněný a vyčerpaný plukovník se po několika dnech prvních halucinací a snech probouzí v domě malé Robin, kde však nalézá jen vyděšenou babičku, která ho prosí o pomoc při hledání právě Robin. Ona zachránila život Vám, vy zachraňte její. Prosby, nářky, strach a zděšení donutí plukovníka vydat se na cestu do hlubokých Marylandských lesů a pátrat po malé Robin. Společně s ním se do hledání pouští také pět místních mužů, těch, kteří poznali hrůzy Černých kopců, lesů, které skrývají Blairskou čarodejnici a také Rakvový kámen...

Oněch pět mužů Vás ovšem zanechává v lese samotného, ztrácí se Vám mezi stromy a vydávají se hledat malou Robin sami. Plukovník Lazarus díky svým zraněním znovu a nejen jednou upadává do bezvědomí a vrací se v snech o několik let zpět, přímo potom do roku 1863, kdy velel jednotce v době Občanské války. Ta doba v něm zanechala první rány a vzpomínky na tajemné úkazy v lesích Marylandu, kde společně se svou jednotkou hledal rebely, proti kterým bojovali. Členové jeho jednotky ovšem mizí a vracejí se v podobě duchů, kteří už nejsou na straně plukovníka Lazaruse, ale snaží se strhnout jeho tělo i duši na jejich stranu, na stranu, kterou ovládá tajemná síla, jejíž původ Lazarus nezná.

V boji proti těmto protivníkům pomahá plukovníkovi několik více, či méně účinných zbraní. V první řadě to je určitě meč, který Lazarus používá ve svých snech a bezvědomí, tak i přímo ve hře samotné, stejně jako pistole, která je všem těm, kdož hráli Nocturne a první díl Blair Witch, povědomá. "Příjemným" překvapením, podobně tomu, které mě čekalo při hraní další hry od HumanHead Studios Rune, Vás čeká v podobě získávání energie. Pokud na Vás v Rune čekali jablíčka, medovina a také zvláštní ještěrky, které jste sbírali ze země a zdí a ukusovali jim hlavičky, v Blair Witch 2 získáváte energii sběrem červeně svítících symbolů složených ze dřeva, ostatně, každý pozná po zhlednutí screenshotů vpravo.

 Použití herního engine z Nocturne
Není to tak dlouho, co se na pultech obchodů objevila podivuhodná, ovšem velice uspěšná upírská detektivka s mužem v plášti v hlavní roli - Nocturne. Je to jen pár týdnů, možná bychom dali časový úsek dohromady na prstech mých a šéfredaktorových, co byl vydán první díl herní trilogie Blair Witch nazvaný Rustin Parr. Všechny tři díly spojuje nejen Blairská čarodejnice, ale také engine hry Nocturne, který je, nebýt několika chyb a bugů, dobrou volbou. Dobře pracujicí kamera, která Vám umožnuje mít přehled o celé herní ploše, vynikající atmosféra, která již uchvátila v Nocturne a završena byla v Blair Witch 1. Jsou to jen prvotní pozitiva, která si člověk odnáší z prvního, letmého setkání ze hry. Ty druhořadé vyplouvají na povrch až po několika hodinách hraní, ve chvíli, kdy pomalu, ale jistě odkrýváte mozaiku Černých kopců, objevujete stále nové a nové lokace a setkáváte se s pozoruhodnými stvořeními, které Vám více, či méně pomahájí ve vašich dalších krocích.

Ve chvílích, kdy vás chtě nechtě pohlcuje děj a nutí jít stále dál a dál, na jedné straně odhodlaní bojovat s nástrahami lesa, na druhé s trochou stranu v koutku duši čekající co všechno Vás ještě potká. Hledám ty správná slova, kterými vyjádřit své pocity ze hry samotné. Jakožto člověk znalý, člověk, který se o Blair Witch zajímal a stále zajímá více než hodně, přemýšlím nad klady a zápory hry samotné. Na jedné straně se nachází bezchybný příběh, který snad ani nemůže být díky spolupráci s autory původního Blair Witch špatný, či béčkový. Na druhé straně jsou to potom do očí bijící chyby. Ruku na srdce, je to dnes již zastaralý engine hry Nocturne, který od vydaní této hry neprošel žádným upgradem, takže i zde, skoro po roce od vydání Nocturne figurují chyby, na které si již stěžovali hráči před více jak třičvrtě rokem. Objekty, které by měli být aktivní, nereagují, nepřátelé, kteří se nacházejí v místech, kam když se dostanete, není cesty ven a to platí i o dalších lokacích.

Engine, kteří zakoupili kluci Gathering of Developers, není špatný, možná je jen špatnou volbou použít ho jak pro první, tak i pro dva následující díly, ale ukáže i čas, jestli se něco změní i v díle třetím, který by se měl v obchodech objevit na počátku roku 2001.

 Brát či nebrat?
Jsem tak trochu na vážkách, hledám více kladů než záporů, aby hodnocení Coffin Rocku bylo objektivní, chtěl bych zmínit asi nejvýraznější součást hry, kterou je atmosféra a zvuky. Jak moc byla v tomto dominantní filmová Záhada Blair Witch, ani zde nebudete ochuzeni o nepříjemné, strach nahánějíci zvuky, které se, ať se vám to líbí či nelibí, dostanou pod kůži a zanechávají zvláštní mrazení v zádech. A to samé platí i o atmosféře, prostředí a v tom, co všechno se děje kolem, jak Vás po nemastném, neslaném začátku vtáhne děj a atmosféra do úžasného příběhu, který je tak zvláštní, záhadný, tak tajemný a neuvěřitelně (ne)realistický…

AvP



Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva



Smarty.cz

Nejnovější články