| Autor: ABE Publikováno: 14.listopadu 2001  | 	
  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Motorka, se kterou závodíte, se té dnešní motorce moc nepodobá. Hlavní odlišností je, že nemá kola, ale pohybuje se na magnetickém polštáři. To umožňuje dosáhnout obřích rychlostí, takže řidič na motorce skoro leží, aby nenarušoval její aerodynamický tvar. Svoji kariéru závodníka začínáte s tou jako tradičně s tou nejhorší motorkou a až postupně ji vylepšujete. K tomu slouží několik atributů: motor, chladič, sedadlo a přední masku. To, jaké součástky do motorky nakoupíte, má vliv na její rychlost, zrychlení, hmotnost, stabilitu a několik dalších vlastností, které určují její výkon. To znamená, že pokud koupíte nejlepší motor, nemusí to nutně znamenat, že budete mít nejrychlejší motorku. Je nutné jednotlivé součásti správně vyvážit. Tento prvek skýtá velké možnosti a stále vás nutí motorku všelijak upravovat a vylepšovat.  Jednoduché ovládání  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Ovládání             motorky je velice jednoduché a to i při maximální rychlosti. Jelikož             se totiž závod odehrává v tunelu, nemůžete nikde vyjet mimo trať.             Jediné, na co musíte dávat pozor, je včas se vyhnout překážkám, které             vám stojí v cestě. Těch je několik druhů a na trati se vyskytují jen             občas, takže není zase tak těžké se jim vyhnout. Kromě základních             kláves pro plyn, brzdu a pohyb do stran, máte ještě k dispozici 'booster'             klávesu, pomocí které zrychlíte vaši motorku až na několik tisíc km             v hodině. Poslední užitečná klávesa slouží na opravování motorky,             pomocí které sice motorku opravíte, ale také výrazně zpomalíte. Jak             jsem napsal o několik řádků výše, nemám k ovládání žádné výhrady a             podle mě je vymyšleno velmi dobře.To samé platí o samotném pohybu motorky, škoda jen že klávesnice nemá něco jako force-feedback, protože by mě vcelku zajímalo, jaké to je narazit v rychlosti 2000km/h do pevného zátarasu :) Zde by bylo na místě uvést jednu z horších vlastností hry a tou je nepřítomnost 'reset' klávesy, kterou jistě znáte třeba z Need for Speed. Občas se mi totiž stalo, že po nárazu do nějaké překážky, se motorka jaksi zasekla, stále se podivně točila a čumákem mířila do stropu. Přičemž ji již skoro nešlo dostat zpět do správné polohy, což většinou znamenalo prohraný závod.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       Ideální stopa v tunelu Jak jsem psal výše, probíhá závod v jakémsi tunelu, ve kterém se můžete (vlastně občas musíte) otáčet o 360 stupňů. A právě toto je jeden z největších kladů hry, protože stále musíte hledat ideální stopu dráhy motorky, která se mění podle toho, jak se stáčí tunel. Představte si, že se ženete 500km rychlostí a najednou začnete podezřele zpomalovat. Je to tím, že tunel začal například prudce stoupat a vy jedete nejen do kopce, ale navíc ještě vzhůru nohama. Zmáčknete klávesu pro otočení o 180 stupňů a ihned se vaše rychlost opět začne zvyšovat.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      U ovládání             jsem se zmínil o booster klávese, pomocí které může rychlost motorky             dostat až na několik 1000 kilometrů v hodině. K použití této klávesy             musíte však mít energii, což je na druhou stranu vcelku logické. Tuto             energii získáváte přejetím přes jakési žluté pole, které se občas             vyskytuje v tunelu - zde opět tvůrci hry ze švédské firmy Grin nezapřou             inspiraci ve WipeOutu. Kromě žlutého existuje ještě modré pole, které             pro změnu vaši motorku opraví. Opět celkem zajímavé zpestření, které             v podstatě nahrazuje depo, jaké známe například ze závodů formulí. Vizuální hostina s podporou GeForce 3 Grafika je jedním slovem úžasná. Pokud máte dostatečně rychlý počítač, abyste si vychutnali pocit vysoké rychlosti při maximálních detailech, máte se nač těšit. Ballistics je totiž jednou z prvních her, která přímo podporuje GeForce 3, ale jinak jde samozřejmě spustit i na horší grafické kartě. Na mé konfiguraci s Pentiem III, 256 MB RAM a GeForce 2 MX běžela hra plynule v rozlišení 1024x768, takže hardwarové nároky tak moc krvavé nejsou.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Tunel, ve kterém závod probíhá, je totiž často prosklený, takže se můžete kochat okolní krajinou. Samozřejmě musíte vzít v potaz, že se při tom řítíte rychlostí kolem přes 1000km/h, takže na ono kochání se zase tolik času mít nebudete :) Všechno ještě vylepšuje perfektní hudební doprovod, škoda jen, že autoři neumožnili poslouchání vlastních MP3.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Až doposud             jsem psal jen o kladných stránkách této hry, bohužel má však i jednu             stinnou. A tou je fakt, že jednotlivé tratě, ač se odehrávají na různých             místech, jsou skoro stejné. Pořád závodíte ve stejném tunelu, pořád             jsou v něm ty samé překážky. Jediné, co se mění je barva světel a             okolní krajina, kterou stejně moc nevnímáte. Škoda - kdyby se alespoň             měnil průměr tunelu nebo byly na každé trati jiné překážky, neupadala             by hra pomalu do stereotypu.Stáhněte si: Demo (112 MB), Video (4,5 MB)  | 
| ABE připravil: jd  |