Renesance         RPG s BioWare         Nevím jak vy, ale já zažívám v poslední době obrovskou radost. Jakousi         osobní herní renesanci. V poslední době se totiž začíná fandům RPG blýskat         na lepší časy. Ptáte se, co to blábolím? Hned vám to vysvětlím. 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Zhruba         před deseti lety se mi do ruky dostala hra na jednu disketu s nápisem         Dungeon Master. Jelikož jsem tehdy, odkojen osmibitovými počítači, ještě         nevěděl, co znamenají ty tři magická písmena RPG, byl jsem velice skeptický         a nedůvěřivý. Během dvou dnů jsem však propadl takovému hernímu šílenství,         které jsem nikdy předtím nezažil. O té doby se objevily desítky her s         touto tématikou, mezi kterými bych rád jmenoval všechny díly Eye of the         Beholder, Ishar I-III, Black Crypt, Ravenloft, Darksun, Wizardry I-VII,         The Elder Scrolls Arena, všechny Ultimy atd. Pán prstenů se pro mne stal         něčím jako bible a v mé knihovně můžete najít snad každou fantasy klasiku.         Žánr RPG považuji za vůbec nejlepší zábavu, která byla kdy na počítače         převedena. Jak šel čas a herní zábava se vyvíjela, začala do světa počítačových         her stále více pronikat komerce a jednoduchost. 
          Nikdo už neměl zájem hrát a vyvíjet složité RPG hry se spletitým příběhem         a RPGčka se začínala pomalu vytrácet z obrazovek našich monitorů. Když         už to začínalo být beznadějné a RPG hrám na PC vládla bezduchá mlátička         Diablo, přišla bomba, kterou nikdo nečekal. Cituje z dema na Neverwinter         Nights: „S Baldur’s Gate jsme odstartovali RPG renesanci”, říkají hoši         z Biowaru a mají naprostou pravdu. Když se Baldur’s Gate před zhruba dvěma         lety objevil, byla to bomba, kterou nikdo nečekal. Miliónům fandů RPG         po celém světě se začalo blýskat na lepší časy. Nádherná grafika, uchvacující         hudba, fantastický příběh, desítky hodin hraní - to všechno byly devizy,         o kterých se jiným hrám mohlo jenom zdát. Během krátké doby se hra stala         jednou z nejprodávanějších a spoustu vývojářů po celém světě přesvědčila,         že RPG žánr ještě rozhodně do starého železa nepatří. Po úspěchu prvního         dílu a následného datadisku se začalo pracovat na pokračovaní. Trvalo         to skoro dva roky, ale nakonec jsme se přece dočkali. Takže dámy a pánové,         brány Baldur’s Gate se znovu otevírají. Račte vstoupit !!!!!
  Bylo pozdní odpoledne a začínalo se smrákat. Naše skupina se pohybovala         neslyšně krokem zkušených stopařů. Na okraji lesa se začínaly vytvářet         stíny a dávaly tušit, že se nad krajinou za chvilku vyhoupne měsíc. „Nikde         ani živáčka, vypadá to, že noc strávíme opět pod širým nebem“, povzdych         jsem si. Minsc už byl unavený a začínal něco reptat. Určitě ho zase buzeruje         ten zasranej křeček. Začali jsme hledat vhodné místo pro přenocování a         za chvíli Jaheira objevila malou mýtinku na kraji lesa. Rozhodli jsme         se tady utábořit. Joshimo rozdělal oheň a připravoval něco k snědku a         já jsem se zatím zachumlal do přikrývky pozorujíc všechny kolem. Jsme         to zvláštní parta lidí. Každý z jiné země, jiných mravů, jiné povahy,         ale přesto nás něco spojuje. 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      V         posledních dnech to nebylo vůbec jednoduché. Při útěku z paláce profesora         Irenicuse jsme našli mrtvého Khalida. Dokážete si představit, jak to s         Jaheirou zamávalo a aby to nebylo všechno, byla unesena i Imoen. Nechce         se mi věřit, že jsem najednou přišel o tolik přátel. Společně jsme už         čelili tolika nástrahám a nebezpečím, že nás nemůže jen tak něco rozdělit.         Ne, nesmím se vzdávat. Vždyť jsme porazili i mocného a lstivého Sarevoka,         takže nás jen tak něco nerozhází. Získám Imoen zpět a přijdu všem těm         divným věcem na kloub. Začala padat mlha a lesy kolem se ponořily do úplné         tmy, občas osvětlovány měsícem, který se vyhoupl na chvíli z mraků. Zašátral         jsem v cestovním vaku a vytáhl tenký svazek pergamenů. Při našem pochodu         jsme dnes minuli zříceninu pevnosti, která kdysi bývala pýchou pohraničí         Amnu. Zvědavost mi nedala a vypravil jsem se pevnost prozkoumat. Kromě         hromady sutin a starých zrezivělých zbraní jsem našel desetiletími zažloutlý         svazek pergamenů a vzal jej sebou...
   Překvapení?         První věcí, která vás hned upoutá, je velikost hry. První díl BG byl na         pět kompaktů a ve své době to byl skutečný herní gigant. Přesto, že autoři         tvrdí, že BG II je mnohem rozsáhlejší než jednička, tak zabírá pouze čtyři         kompakty. Vtip je v tom, že byl použit úplně nový typ komprese dat, takže         i když je hra mnohem rozsáhlejší, zabere méně místa.
          Všechno ve hře se točí kolem anglo-americké verze „Dračího doupěte“. Ti         z vás, kteří měli to štěstí a propadli této fantastické zábavě, najdou         ve hře všechno to, co už znají. Některé souvislosti a vůbec systémy kouzel         a zdokonalovaní postav budou lépe chápat než začátečníci, kteří nemají         s AD&D mnoho zkušeností. Přece jenom je tady i něco, co ani ti zkušení         pořádně nevědí. Hra je totiž trochu líznutá již třetí edicí pravidel,         která před nedávnem vyšla v Americe a která má zjednodušit celý systém         hraní. Kompletní pravidla třetí edice budou ale použita až v připravovaná         hře Neverwinter Nights, která by měla po BG II následovat. To už je ale         téma na jinou recenzi.
  Přisunul jsem se k ohni, abych lépe viděl útržky vět starého písma.         Většina toho byla nečitelná, ale přesto se mi povedlo něco rozluštit.         Byl to starodávný jazyk Elfů, kterým se mluvilo a psalo před mnoha staletími.         Na první straně byl slabě čitelný nápis:
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      „Historie         Temných Elfů - Sestup“, pomalinku jsem četl dál“. Víme jen velmi málo         o Ilythiirijském lidu „Elfech z jihu“, před touto důležitou událostí.         Byli známí jako temní Elfové pro barvu jejich kůže. Bydleli v džunglích         a lesích na Jihu. Pyšní, válekchtiví, kulturně vyspělí (někteří elfí mudrcové,         je však označovali jako dekadentní národ). Jak šel čas a jejich moc a         síla se zvětšovala, začali Ilithiirjové napadat sousedy, ostatní kmeny         elfů nevyjímaje. Jejich kruté nájezdy nařízené bojechtivou šlechtou a         kněžími dvou divokých božstev Ghaunadaur a Lolth přinutily elfy, lidi,         trpaslíky a jiné rasy, aby se proti nim spojily. Nakonec poraženi v sérii         obrovských magických bitev se Temní elfové uchýlili do podzemí, které         dříve objevili. Tato událost je známá jako „sestup“ a znamenala konec         historie jejich rasy žijící na zemském povrchu. Od té doby jsme o nich         slyšeli jen velmi málo, ale mezi lidmi se říká, že v podzemí zkrotili         mnoho démonů, kteří jim teď oddaně slouží. V jejich řadách je mnoho ………         mis ……ma… “.
          Dál už byl text nečitelný. Vrátil jsem pergameny do cestovního vaku a         zachumlal se více do deky. Chvíli jsem se díval na hvězdy, které občas         prosvitly mezi mraky přemýšlejíc o textu, který jsem právě přečetl. Vedle         mne potichu diskutovala Jaheira a Minsc. Za praskání ohně a nočních zvůků         lesa jsem usnul...
   Příběh         Začínáte v sídle profesora Irenicuse, které je zrovna pod útokem cechu         vrahů. Nevíte, jak jste se tam dostali ani co se stalo. Ještě že máte         některé staré přátele u sebe. Po jejich osvobození se vydáte celým podzemním         sídlem hledat cestu ven. Hned od začátku vás strhne fantastický příběh,         který vás s Tolkienovskou vypravěčskou elegancí nutí hrát pořád dál. Zpočátku         jste zmatení a nevíte, co se pořádně děje, ale jak se vám věci stávají         jasnější a začínáte chápat souvislosti, jste stále více vtahováni do děje.         Hra je rozdělena do několika kapitol, které za sebou následují. Přechod         do následující kapitoly je většinou spojen se splněním nějakého úkolu.         Vůbec jednotlivých úkolů je ve hře nespočetně mnoho a rozhodně bych vám         doporučil jich splnit co nejvíce, i když přitom se samotným příběhem nesouvisí,         protože pak budete mít možnost vidět další a další lokace, ke kterým se         jinak nedostanete. Občas se hlavnímu hrdinovi zdají sny, které jakoby         vyjadřovaly stav jeho podvědomí v návaznost na údalosti, které se v minulosti         staly. Výborným doplněním atmosféry jsou rozpravy jednotlivých členů družiny         mezi sebou. Máte tak pocit, že přeci jenom jdete s postavami, které reálně         myslí a nejsou jen tupými mlátiči, kteří reagují pouze na vaše povely.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Za         naprosto výborný nápad považuji již od jedničky Baldur's Gate knihy s         příběhy, které nacházíte na různých místech v knihovnách, obchodech atd.         Jsou to desítky příběhů a legend, které výborně navozují atmosféru a některé         z nich doporučuji si pozorně přečíst, mohly by se vám třeba hodit. V celé         hře se vyskytují stovky předmětů a kouzel, které si dají najít nebo je         můžete koupit. U každého předmětu a kouzla najdete detailní popis, u vzácných         předmětů i jejich historii. Můžu vám garantovat, že s používáním pár kouzel         si rozhodně nevystačíte a přijdou situace, které vás přinutí si všechny         z nich nastudovat. V této souvislosti bych chtěl podotknout, že pro fantastický         požitek ze hry je třeba ovládat velice dobře anglický jazyk. Bez jeho         znalosti vám unikne celá atmosféra hry a to je 50 procent veškeré zábavy.
  O třech mrtvých a Jergalovi  V dávných dobách existoval jen jeden bůh války, smrti a mrtvých.         Jmenoval se Jergal, pán všeho mrtvého. Jeho radostí bylo žít z neshod         mezi smrtelníky. Když se vzájemně zabíjeli ve své touze po moci a zlobě,         vítal je ve svém království věčné temnoty. Protože všechno živé umíralo,         dostali se nakonec všichni k němu. Časem vystavěl království, kterému         nemohli jiní bohové konkurovat. Avšak nakonec ho jeho povinnosti unavily,         protože je příliš dobře znal a nebylo nikoho, kdo by se mu postavil. Bez         výzvy nic nevzejde a v nicotě roste temnota. V takovémto stavu je rozdíl         mezi naprostou silou a naprostou slabostí nerozlišitelný. Během tohoto         temného období se objevili tři mocní smrtelníci Bane, Bhall a Mirkul a         začali toužit po moci, kterou měl Jergal. Toto trio uzavřelo temný pakt.         Souhlasili, že budou bojovat o absolutní moc nebo zemřou. Prošli království         křížem krážem hledajíc silnou magii a kouzla a za každou cenu vzdorovali         smrti. Přesto, že se setkali se spoustou příšer a kouzel, vyšli z toho         všichni tři nezraněni. Podařilo se jim zničit jednoho ze sedmi ztracených         bohů a každý získal část z jeho moci.
          Trio cestovalo do šedých pustin a hledalo temný hrad z kostí, který byl         Jergalovým domovem. Bojovali proti hordám kostlivců, legionům zombií a         tlupám nemrtvých, které vedli mocní ličové. Nakonec dosáhli objektu celoživotní         touhy Jergalova trůnu z kostí. "Požaduji trůn zla", zařval tyran         Bane. "Zničím tě dříve než pohneš prstem", hrozil vrah Bhaal.         "Uvězním tvoji podstatu věčnosti", slíbil necromancer Myrkul.         Jergal se zvedl z jeho trůnu a s unaveným výrazem řekl: „Trůn je váš.         Jsem unaven z prázdné moci. Vemte si jej, jestli chcete. Slibuji, že vám         budu sloužit jako rádce, dokud to budete potřebovat. “Předtím než stačilo         ohromené trio zareagovat, pán Smrti pokračoval. „Kdo z vás se ujme vlády         ?
   Zůstali         vám pozice z jedničky? 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Na         začátku hry si vyberete svého hrdinu (pohlaví, rasu, zaměření, hodnoty         atd.) a můžete začít hrát. Ke každé postavě je možné si nahrát vlastní         „hlášky“ a importovat vlastní fotky charakterů. Je tu i možnost si převést         Vaši postavu z jedničky, ale nezkoušel jsem to, protože už jsem nenašel         svoje uložené pozice. Pokud je také nemáte, tak vám to nemusí být líto,         protože autoři na to tak trochu mysleli a budete v BG II začínat vždycky         na sedmé úrovni. Postup na vyšší úroveň však už nebude tak jednoduchý,         protože se jedná řádově o desetitisícové až stotisícové rozdíly. Pokud         budete mít v družině více postav, což znamená, že všechny zkušenosti za         zabité potvory se vám budou mezi ně rozdělovat, takže to se zdokonalováním         nebudete to mít rozhodně jednoduché. Hned na začátku se k vám přidají         vaši staří přátelé - Minsc, Imoen, Jaheira. Během celé hry budete mít         možnost naverbovat spousty dalších charakterů. Volte složení skupiny velice         obezřetně. Všechny postavy by měly mezi sebou spolupracovat a cesta k         dokončení hry rozhodně nevede skrz hrubou sílu. Bez spolupráce všech postav         ve skupině hru nikdy nedokončíte.
          Jako naprosto nejdůležitější se mi za celou hru jevila postava zloděje.         Otevírat zamčené truhly, likvidovat pasti - to jsou schopnosti, bez kterých         se nemáte šanci obejít a měli by jste to hrozně těžké, skoro až nemožné.         Vůbec se mi častokrát stalo, že jsem se dostal do takového podivného tranzu,         jako by moje podstata byla spíše ve hře než v reálném životě. Bohužel         se vám během hry stane, že buďto přijdete o některé postavy nebo na chvíli         budou pro vás nepoužitelné a nebude to vašim přičiněním. Víc už ale prozrazovat         nebudu.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Trio začalo         mezi sebou okamžitě bojovat. Jergal jen lhostejně přihlížel. Když se ukázalo,         že buď všichni zemřou vyčerpáním, nebo budou bojovat až na věky, zasáhl.         „Po tom všem, co jste obětovali, chcete odejít bez ničeho? Proč se nepodělíte         o moc a nevyužijete svých schopnost?“,         zeptal se Jergal. Bane, Bhal a Myrkul zvážili bohovu nabídku a souhlasili.         Jergal vzal hlavy svých tří nejmocnějších ličů a dal je triu s tím, že         si s nimi zahrají kuželky. Každý z nich hodil jednou lebkou přes šedé         pustiny se souhlasem, že zvítězí ten, kdo dohodí nejdále. Malar pán netvorů         zrovna přišel navštívit Jergala. Potom co zjistil, že vítěz klání získá         veškerou Jergalovu sílu, začal pronásledovat všechny tři lebky, aby se         ujistil, že závod bude pozdržen dokud nedostane šanci účastnit se také         klání. Bane, Bhaal a Myrkul začali znovu bojovat, protože bylo jasné,         že hra skončila. 
   Grafika         je pastvou pro oči         Někteří z vás se mnou jistě nebudou souhlasit, ale myslím si, že BG II         je graficky jedna z nejpovedenějších her vůbec. Některé lokace jsou tak         nádherně vyvedeny, že se vám bude tajit dech. Všechny stavby jsou fantasticky         propracovány a architektonicky vyřešeny. Až budete chodit v hrobce za         mihotavého světla pochodní a temně hrající muziky, dáte mi za pravdu.         Co mne ale dostalo, jsou vynikající efekty některých kouzel a animace         větších postav. Až budete stát v tváří tvář několikametrovému dráčkovi,         který na vás bude plivat oheň, tak si na mne vzpomenete a budete si říkat:         „Zlatej dobrej prcek Sarevok“. Jako vůbec první RPG hra od BioWare běží         BG2 v akcelerovaném OpenGL módu s rozlišením až do 1024x768.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Začínám         si už pomalu zvykat, že hudba a zvuky v počítačových hrách se čím dál         tím víc kvalitativně přibližují filmovému žánru. I v BG2 jsou zvuky a         hudba naprosto uchvatné. Nedá se jim vůbec nic vytknout, snad až přílišná         teatrálnost při ozvučení některých kouzel. Nejlépe to charakterizoval         můj kamarád, který byl přítomen mému hraní. Při mumlání Jaheiry snažící         se zakouzlit na Minsca „Cure Light Wounds“ poznamenal: „Ta tvoje baba         řve jako kdyby ho chtěla upálit“ :)
  Jergal musel znovu zasáhnout: ‚Proč nezkusíte         paní štěstěnu, aby jste se nemuseli dělit s tím netvorem“. Trio souhlasilo         a Jergal zlomil kosti svých prstů aby je rozdal hráčům. Když se Malar         vrátil z honu za lebkami, zjistil, že trio právě skončilo hru s prstními         klouby. Bane vítězně řval: Jako vítěz budu vládnout na věky jako naprostý         tyran, Mohu vyvolat zlobu a válku když budu chtít a všichni se mi budou         v mém království klanět. Myrkul, který získal druhé místo prohlásil: Já         zvolím smrt a touto volbou vyhrávám vše, protože všechno co jsi Bane jednou         bude moje. Všechno musí zemřít. Dokonce i bohové. Ball, který skončil         třetí, řekl: „Já budu rozsévat smrt a moji rukou všechno čemu vládneš         lorde Bane přejde k lordu Myrkulovi. Oba dva mne musíte uctívat a poslouchat         mé přání, protože já můžu zničit tvé království Bane zavražděním tvých         poddaných a můžu vylidnit tvé království Myrkule, když zastavím svou ruku.         Malar nemohl nic dělat a zůstali mu jenom jeho zrůdy. Jergal se pouze         usmál, protože jeho zloba se dostala mezi ně a nebude nikdy zničena.
   Co         říci závěrem? 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Na         Baldur’s Gate II nenajdete takřka žádný zápor. Jediné, co bych mu chtěl         vytknout, je snad přílišná obtížnost, která může dělat začátečníkům problémy,         ale to je snad všechno. Dungeon Master to odstartoval a i když se to nehodí         porovnávat, Baldur’s Gate II je fantastickým dárkem k mému osobnímu desetiletému         výročí. Touto hrou si chlapci z Biowaru zajistili nesmrtelnost a nehynoucí         slávu. Proklínám všechny kdo si myslí opak :)
  
 
 
 
  | 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       |