Auto Assault - recenze
5/10
zdroj: tisková zpráva

Auto Assault - recenze

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

9. 7. 2006 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Onlinovky si byly až donedávna podobné jako vejce vejci a teprve nedávno začaly vznikat první odvážné pokusy, jako právě Auto Assault, v němž místo pobíhání po svých jezdíte po herním světě v post-apokalyptickém vozítku.

Autor: Semi Ennafaa
Publikováno: 9.července 2006


Obrázek zdroj: tisková zpráva Pokud jde o základní koncept, onlinovky si byly až donedávna podobné jako vejce vejci. Teprve nedávno začaly vznikat první odvážné online pokusy s jinými žánry a prvním skutečně dotaženým a vypuštěným se zdá být právě Auto Assault (první dojmy). I když to tak na první pohled nevypadá, jde o čistokrevné MMO se všemi prvky, na které jsme zvyklí - jediný rozdíl je v tom, že místo pobíhání pěšky jezdíte ve svém post-apokalyptickém vozítku.

 Scenérie
Atmosféra země byla po dlouhotrvajících konfliktech poškozena a přeživší lidé se ukryli do podzemích bunkrů. Ti, kteří neměli štěstí a nevešli se do nich, byli vystaveni radioaktivnímu záření, což mělo za následek vznik rozsáhlých mutací. Postupem času si tito mutanti dokázali vytvořit vlastní, na lidech zcela nezávislou civilizaci. Třetí stranou konfliktu se pak stali biomekové, což jsou technologicky upravení jedinci, stvoření pro válečné konflikty. Příběh je to jednoduchý a plní jen funkci jakési omáčky. Každopádně jste to vy, kdo by měl tvořit nové dějiny.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

 Povolání, rasy...
Při počáteční volbě rasy jsem vyzkoušel všechny tři strany a kromě malých detailů jsou jejich vlastnosti prakticky totožné – specifikem je unikátní schopnost každé strany (biomekové mají nejvíce životů, mutanti rychlejší regeneraci atd.), ale jde jen o nepodstatné rozdíly, které na vývoj postavy nemají významný vliv. Příliš pestrý výběr nenabízejí ani různá povolání – každá rasa má tři, a i když jich je celkem devět, ve skutečnosti jsou ony tři vždy jen jinak pojmenovaná.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Následuje už obvyklá úprava vzhledu, načež vás čeká výběr vaší popelnice. Toto označení je vcelku trefné – většina post-apokalyptických vozítek tak zkrátka vypadá. Díky bohu, v průběhu vývoje vaší postavy budete svá vozidla moci vylepšovat nebo dokonce měnit za lepší model. To vše už bude záviset jen na vaší finanční situaci a zkušenostech.

 Prostředí a questy
Prostředí je značně pusté a proto se musíte prokousávat několika otravnými lokacemi, kde musíte likvidovat bezpáteřní potvory s cílem získat rychle nějakou tu zkušenost. Důležitým místem je tzv. „servis“ – tam můžete zadarmo opravit svou čtyřkolku, doplnit zásoby a sem budete také přeneseni, pokud zemřete. Co víc, právě tady dostanete i první questy. Nic nového pod sluncem, jde o tradiční koncept najdi/zabij/přines. Záhy zjistíte, že jsou takřka všechny objekty zničitelné. To je nejen zábavné samo o sobě, ale zároveň tak získáváte suroviny pro své tradeskilly.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

Jízdní vlastnosti jednotlivých vozítek jsou velmi slušné a několik hodin se budete bavit samotnou jízdou s krkolomnými skoky a efektními smyky. Pro maximální požitek tu ostatně autoři na strategických místech rozmístili nejrůznější můstky.

Přestože hlavní porci zkušeností získáváte plněním questů, pravidelnému zabíjení nepřátel se také nevyhnete. Bojový systém je velmi podobný tomu, na nějž je člověk zvyklý u ostatních online her, závodní element tu ale hraje důležitou roli a přestřelky jsou nelítostné (jízdu ovládáte šipkami, myší se staráte o kulomet). Ve městech si „auto“ vylepšujete, ale prakticky to funguje stejně jako třeba ve World of Warcraft. Vývoj postavy funguje podobně, získáváte nové levely, dovednosti a již zmíněné tradeskilly.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
 Nikde ani noha
Všechno je skutečně promakané, hra je na papíře zábavná a funguje jak jízda, tak plnění questů. Problém je v tom, že je zatím na serverech zoufale málo hráčů a nedostatek interakce je v případě online her velmi nepříjemný. Je otázkou, nakolik je to chyba autorů, ale kvalitu požitku to výrazně ovlivňuje a musíme to zohlednit i ve výsledném hodnocení.

Tento článek původně vyšel v časopisu Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Stáhněte si: Trailery

Související články: První dojmy (3/2006), Novinky

 
Semi Ennafaa
autor časopisu SCORE






 
 
Semi Ennafaa (SCORE)
Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

Verdikt:

Přináší do už docela zatuchlého žánru velmi svěží pojetí, ale zůstala ovšem na půli cesty – postrádá totiž to nejdůležitější. Důvod, díky kterému vás hra připoutá na řadu měsíců. Auto Assault vás bude pár týdnů bavit, ale pravověrné vyznavače žánru nepřesvědčí... možná i proto je narozdíl od Guild Wars komerčně neúspěšná a na serverech ji téměř nikdo nehraje.

Nejnovější články