Autor: mindwarp.cz Publikováno: 29.února 2008 | Verze hry: zákl.prodávaná/PC/anglická Doba recenzování: 2 týdny |
Sbírám, sbíráš, sbíráme Na závodní dráze je po celé trase „provoz“ v podobě podivných barevných čtverců, které musíte sbírat. Každý čtvereček (v základním módu – vysvětlím později) zůstane ve vašem zásobníku a v tom jízdním pruhu, kde byl sebrán. Cílem je získat minimálně tři stejně barevné čtverečky (ala Tetris) – ty potom zmizí a přičtou se vám body. Jenomže, čtverečky sbíráte do takového zásobníku a ten nesmíte přeplnit, jinak „nabouráte“ a musíte nějakou chvíli čekat, než vás hra zase nechá sbírat. Ale co je nejhorší, je fakt, že když nabouráte, odečte se vám obrovské množství bodů. Hra obsahuje tzv. Iron mód, kde pokud nabouráte, okamžitě trať končí a hra se přepne do menu, do scoreboardu. ![]() ![]() ![]() Kromě samotných barevných čtverečků můžete sbírat i různé bonusové objekty, v podstatě power-upy. Například jeden z nich vám změní barvy všech čtverců na stejnou, ty potom všechny zmizí a přičtou se vám body. A o bodech to všechno je. Při počáteční analýze a načítání skladby (což se děje v řádu několika vteřin) hra určí, kolik bodů je nutné nasbírat, abyste získali buď zlato, stříbro, nebo bronz a to v závisloti na zvolené obtížnosti a módu hry. Po dojetí každé tratě vám hra nabídne zaznamenání vašeho bodového skóre do internetové databáze. Pokud vámi hraná skladba ještě v databázi není, budete první, kdo jí tam zaznamená. Tímto způsobem můžete poměřovat svoje skóre s hráči z celého světa. Databáze skladeb (tratí) bude jistě brzy čítat miliony položek, protože hudebních skladeb existuje opravdu nepřeberné množství. Herní módy Vývojář si byl vědom toho, že pouhé sbírání čtverečků nestačí. Hra prošla veřejným betatestem, který jí jistě hodně pomohl. Proto tedy obsahuje několik herních módů a tři obtížnostní stupně – normální, pro a elite. Módy jsou na hře to nejzajímavější. Základní mód jsem již popsal a protože je těch dalších poměrně dost, zmíním již jen některé. Tak třeba mono mód. V tom jsou na trati jen dvě barvy. Sbíráte ale pouze jednu, ta druhá je šedivá. Šedivé čtverce jsou „zdi“, do těch prostě nesmíte narazit, těm se musíte vyhnout, jinak vám zaplní zásobník tmavými čtverci, které nepřidávají žádné body. Potom tu máme u každé obtížnosti vždy jako poslední mód dual, který dovoluje hrát dvěma hráčům na jednom počítači – závodit společně. ![]() ![]() ![]() Můžete použít buď myš, nebo klávesnici. Osobně jsem si oblíbil ovládání vznášedla myší, protože je to o hodně rychlejší než klávesnicí. Na klávesnici totiž vznášedlo po stisku šipky doleva nebo doprava poskočí do daného pruhu (jako při dragu v NFS), zatímco myší plynule přejíždí. Při hře dvou hráčů je jeden nucen používat myš a druhý klávesnici, což ale nijak moc nevadí, protože jde o hru kooperativní. První prodávaná verze hry neumožňuje vlastní nastavení ovládání, ale tuto funkci prý bude obsahovat Audiosurf v2, který snad brzy přijde. Ale pokud chce někdo dnes hrát Audiosurf třeba na joypadu, tak to není problém. To lze nastavit například pomocí externího freeware programu Xpadder. O hudbu se logicky musíte postarat sami (ke hře dostanete soundtrack z Orange Boxu) a podporované formáty jsou: Audio CD, MP3, WMA, WAV, Ogg Vorbis, Flac a iTunes (ale ty pouze bez DRM, tedy ve verzi iTunes Deluxe). Zvuk se omezuje na minimum, což je dost pochopitelné, protože by rušil skladbu. Můžete si zvolit, jaký druh zvuku se přehraje při sebrání čtverečku a různých dalších situacích. Na výběr jsou různé zvonečky, pípání a tak podobně. Zvuky je také možné vypnout, což je možná vůbec nejlepší volba. ![]() ![]() ![]() další obrázky zde Engine podporuje moderní technologie, jako je SM 3.0 a další. V nastavení si můžete také vybrat různé speciální filtry - polarizaci, efekt malovaného obrazu a tak podobně. Závodiště může být buď tmavé nebo světlé, což můžete taktéž sami zvolit a nebo to alternativně (a defaultně) nechat na vlastním „uvážení“ hry. Hra má určité problémy s optimalizací a občas kolísá framerate i na silnějších strojích (na druhou stranu, i na notebooku s tou nejpodřadnější integrovanou grafikou jede v 1280x800 na vysoké detaily úplně skvěle). Také by variabilita prostředí mohla být o kousek větší, že by se tam ještě dalo něco vymyslet - například nějaký skok vznášedla do prostoru a následné přistání. Na to tam ale není správná fyzika, asi není žádná, jako v Tetrisu. ![]() Stáhněte si: Demo (67 MB) |
mindwarp.cz | |
autorovi je 24 let, studuje uměleckou školu se zaměřením na multimédia a mezi jeho hlavní zájmy patří tvorba hudby, kterou prezentuje na svých stránkách, kde jste vždy vítáni. |