Autor: Dick Publikováno: 2.května 2006 | Verze hry: finální/anglická Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Pořád se něco děje ![]() Každopádně i přes výše zmíněný nedostatek si vás hra svou specifickou atmosférou získá. Takřka pořád je co objevovat, každou chvíli se děje něco zajímavého a vy pomalu postupujete dál, jakoby tlačeni nějakou neviditelnou silou. Hra si vás pomaličku omotá kolem prstu a vy se od ní jen těžko budete moci odtrhnout. Assil se zkrátka a dobře stane brzy vaším druhým já a spolu s ním budete soucítit v každé situaci. Od počáteční revolty proti domácímu vězení, přes snahu se nějak zbavit prokletí, až po jeho první milostné vzplanutí. V závěrečné fázi hry dokonce budete moci ovládat dvě postavy najednou, resp. mezi nimi postupně přepínat, pročež se dočkáte zcela jiného zážitku. Od tohoto okamžiku budete muset uvažovat jako pár, rozhodovat o tom, co kdo ponese atp. Jednoduše proto, že některé úkoly dokáže splnit pouze jedna z postav nebo proto, že bude vyžadována jejich vzájemná spolupráce. ![]() ![]() ![]() Ukaž a klikni I přes skutečnost, že Ankh spadá do ranku 3D adventur, se autoři rozhodli místo nejistých experimentů s ovládáním spolehnout na léty prověřený point-and-click systém. Ten byl použit z důvodu, že na každou ze scén je nahlíženo z pohledu statické kamery, což je pro žánr adventur stále nejvhodnější řešení. Ovládání je navrženo s důrazem na co možná největší jednoduchost. Levým myšítko slouží pro pohyb a pravé pro prozkoumávání a používání předmětů. Obsah inventáře je pak zobrazen ve volném prostoru při horním okraji obrazovky, kde je vše pěkně po ruce a připraveno k okamžitému použití. V tomto ohledu Ankh ani v nejmenším případě nezklamal. Zdlouhavé cestování ![]() Jako nůž máslem Obtížnost hry Ankh je stránkou samou pro sebe. Úvod hry mě osobně lehce zaskočil, protože máte uniknout z pokoje tak, aby vás neviděl váš otec. Nakolik to může znít banálně, ve výsledku tu můžete strávit dlouhé minuty a říkat si, že hra je až moc těžká. Na rozjezd mohli autoři opravdu zvolit něco jednoduššího, protože po splnění tohoto úkolu ty další už šly jako po másle. Vše samozřejmě závisí na vašich zkušenostech, nicméně vše je natolik průhledné, že na řešení každého problému musíte zákonitě dříve či později přijít. Zpočátku tak skrze vše vidíte jako přes ten nejvypucovanější křišťál, postupem času však začne trošku přituhovat. Svůj podíl na tom má množství postupně se otevírajících lokací a množství nabytých předmětů. ![]() ![]() ![]() ![]() Kdybyste náhodou tápali, je možnost si nechat zobrazit seznam aktuálních úkolů stisknutím tabulátoru. Přesnou radu sice nedostanete, ale aspoň se dozvíte, jakým směrem vaše kroky směřovat. Svědomitě mohu prohlásit, že Ankh neobsahuje žádná vyloženě zákysová místa. Snad možná až na jednu malou podpásovku při získávání jednoho z předmětů. Majitelka dané věci totiž nebyla s to se s vámi o ní bavit, až do okamžiku, než jste na ni klikli myší. To by za jiných okolností nebylo nic zvláštního, až na to, že daná žena neustále chodila sem a tam a zaměření požadované věci myší vyžadovalo rychlé reflexy a především přesnost. Opravdu nevím, kolik hráčů adventur oplývá těmito schopnostmi… Celá hra je rozdělena do několika kapitol, jejichž dohrání vám zabere podle zkušeností v průměru 10-15 hodin, což je číslo relativně ucházející. Důležité ale je, že se během této doby nebudete ani na okamžik nudit, což se u mnoha jiných her s podobně dlouhou hrací dobou říct nedá. Egypt každým coulem Technické zpracování hry není kdovíjak úchvatné, nicméně svůj účel dokonale plní. Grafika totiž navozuje perfektní atmosféru starověkého Egypta, byť si občas autoři dovolili popustit uzdu své fantazii. Ve výsledku to na škodu není, ba naopak. Vzezření hry působí mnohdy velmi osobitě, což je určitě plus. Na druhou stranu je však třeba podotknout, že některé z lokací by si dozajista zasloužily větší počet polygonů nebo kvalitnější provedení. Každopádně grafika nebyla u adventur nikdy prioritní, proto se některé nedostatky dají taktně tolerovat. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Ke zvukové a hudební stránce Ankh také nelze mít větších připomínek. Na pozadí vám hrají nevtíravé orientální motivy, které mnohdy ani nebudete vnímat. A tak to má myslím být. Ani zvuky a dabing hře ostudu neudělají, povětšinou však jejich výkon nelze označit jinak než provařeným „nenadchnou, ani neurazí“. ![]() Stáhněte si: Demo, Trailer... Související články: Novinky... |
Dick | |
autorovi je 25 let a již od útlého dětství se zajímá o hry, hudbu a vše krásné; vedle dlouhých hodin před monitorem rád jezdí na horském kole a ulítává na gumových medvídcích |