3D Scooter Racing vs Scooter Pro

30. 4. 2001 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

S příchodem léta se stává jízda na skládací mikrokoloběžce stále populárnější a z toho se snaží těžit i tyto dvě budgetové hry.

3D Scooter Racing vs Scooter Pro - recenze

Autor: ABE
Publikováno: 30.dubna 2001

Zvětšit zdroj: tisková zpráva V obou těchto hrách se budete moci prohánět na koloběžkách, ale v každé trochu jinak. Zatímco 3D Scooter Racing (3DSR) je spíše hra závodní, ve Scooter Pro (SP) jde zase o zručnost ovládání koloběžky a následné sbírání podivných symbolů.

Ovládání koloběžky
Hned ze začátku bude asi nejlepší říci si něco o ovládání koloběžky v těchto dvou hrách. To je totiž tak ubohé a nedotažené, jak jen to jde. V 3DSR ovládáte koloběžku pomocí šipek, mezerníkem skáčete a CTRL je jakýsi zrychlovač. Scooter Pro má ovládání ještě horší. Opět ovládáte koloběžku pomocí šipek a mezerníkem můžete skákat. Vylepšením měla původně asi být možnost určení výšky skoku, ale v praxi to na vaše skákání nemá skoro žádný vliv, protože vyskočit někam je v této hře skoro nemožné.

Obrázky ze hry 3D Scooter Racing

U skákání ještě chvíli zůstaneme, protože skákat lze i v 3DSR a pokud ve Scooter Pro nevyskočíte ani na chodník, v 3DSR budete pro změnu zase skákat skoro do nebe. V této hře totiž není nijak zvláštní, když před sebou na silnici uvidíte několika metrový a navíc pravoúhlý zlom, ze kterého váš koloběžkář hravě skočí dolů… Ještě zde musím napsat, že v reálném životě jsem na koloběžce nikdy nejel a doufám že ani nepojedu, takže pokud lze výše popsané podivnosti na koloběžce provést, omlouvám se za své neznalosti.

Výběr postavy
Ve 3D Scooter Racing si bohužel na začátku postavu nevybíráte, ale celou hru odehrajete s jedním anonymním panďulákem, který je nejspíš nesmrtelný, protože dokáže přežít i pád z několikametrové výšky. Hned jak spadne přímo na hubu, se zase zvedne a vesele pokračuje v jízdě. Oproti tomu ve Scooter Pro si na začátku můžete vybrat z několika různých postav a také z několika různých koloběžek, které se od sebe liší jednak barvou a potom ještě jízdními vlastnostmi. Sice jsem si při hraní nevšiml, že by se od sebe jednotlivé koloběžky nějak odlišovali, ale je možné, že některé možná jedou o nějaký ten metr za hodinu rychleji nebo dokážou vyskočit o pár milimetrů výše.

Obrázky ze hry Scooter Pro

Závody
Jak jsem už napsal, liší se tyto recenzované hry hlavně stylem závodů. Podívejme se na ně tedy trochu blíže. Jako první se podíváme na 3D Scooter Racing, ve kterém je hlavní náplní hry závodění jednotlivých koloběžek. Hra obsahuje celkem 5 druhů závodů (Speed Racing, Stunt Racing, Tunnel Racing, Cliff Racing a Canyon Racing), navíc má každý závod 2 levely obtížnosti. Jednotlivé závody se od sebe liší hlavně počtem překážek, obřích skoků a podobných skopičin, které vás omrzí asi tak po 10 sekundách hraní.

Scooter Pro nenabízí pro změnu klasické závodění, ale místo toho musíte v časovém limitu posbírat určité množství symbolů, které jsou rozházeny po okolí a za které dostáváte body. Na rozdíl od 3DSR si zde nemůžete vybrat kterou mapu chcete hrát, ale musíte je hrát v předem daném pořadí. Herních lokací je zde 5 (obchodní dům, garáže, město, park a přístav) a každá má 4 levely obtížnosti. Ty se liší jednak barvou sbíraných symbolů (červená, zelená, modrá a zlatá) a potom taky jejich umístěním, protože se nacházejí na čím dál hůře přístupných místech, na která se dostanete například jen pomocí skoků, což je leckdy skoro nadlidský úkol. Navíc hra obsahuje ještě trénink, který spíše než aby vás naučil koloběžku ovládat, vám hru ještě více znechutí.

Obrázky ze hry 3D Scooter Racing

Další bodíky můžete získávat vytvářením všemožných parádiček, jako jsou skoky ze zábradlí, projíždění a hopsání po různých prolézačkách a podobné nesmysly. Všechny tyto věci by možná hodně zvýšili kvalitu hry, ale kvůli nedotaženému ovládání, je skoro nemožné nějakou parádičku udělat.

Nevalné zpracování
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Graficky vypadají obě hry docela dobře. Narozdíl od ovládání, si autoři dali s grafikou možná i trochu práce. Ve 3DSC máte poměrně velký rozhled po krajině, i když se dálka ztrácí v mlze a občas se vám stane, že před vámi najednou z ničeho nic objeví třeba obří tunel. Okolní krajina také vypadá docela pěkně. Podél trati rostou stromy nebo jsou okolo různé domy, vzducholodě a podobné věci. Občas jsou tyto doplňky sice poněkud podivné, jako třeba obří táborový oheň, proti kterému vypadá vás závodník jako trpaslík.

Scooter Pro má možná grafiku o trošku líbivější než 3DSC. Nevidíte sice do takové dálky, a pohybujete se spíše v uzavřenějších prostředích, ale zase má tato hra trochu veselejší barvy. Bohužel ani to vás nezachrání před tím, aby se vám neudělalo z této slátaniny spatně. Když jsem poprvé Scooter Pro spustil, říkal jsem si, že to možná ani nebude tak strašné, bohužel všechny moje naděje se rozplynuly hned, jak jsem se s koloběžkou rozjel. Když jsem prosil svého bratra, jestli by si ji nechtěl zahrát a vytípat mi pár obrázků, odpověděl, že se radši půjde učit než aby něco takového hrál...:)

Obrázky ze hry Scooter Pro

Zvuky jsou u obou her velice průměrné. Pokud skáčete, slyšíte u 3DSC podivné hýkání, naopak pokud projíždíte mezi tribunami, lidé vám tleskají (i když nějak nechápu proč...). S hudbou je to podobné, možná u Scooter Pro by se dala chvilkou poslouchat, bohužel se pořád opakuje dokola, takže vás z ní po chvíli spíš bolí hlava.

Co říci závěrem - doufám, že podobné hry už nikdy v životě hrát nebudu. Jen co dopíšu tuto recenzi obě hry urychleně odinstaluji z harddisku a budu doufám, že na ně brzo zapomenu.

ABE

Každý alespoň trochu rozumný člověk, se těmto dvěma hrám obloukem vyhne. Těm kteří si ale chtějí nějakou tu scooter hru zahrát bych spíš doporučil 3DSR, protože se s trochou snahy dá alespoň trochu hrát.