Autor: Nukem Publikováno: 5.listopadu 2003 | Verze hry: veřejné demo Doba hraní: 1 den |
![]() ![]() ![]() Herní možnosti dema V demu máte možnost si vyzkoušet jeden herní mód - Quick Race, který obsahuje klasický závod po okruhu a nový typ závodu - Drag Racing. V něm se jedná o jednoprůjezdový závod, kde dojetí do cíle má přibližně stejnou váhu jako být v něm první. Po cestě totiž potkáváte velké množství překážek, automobily, kužele, šikany, rampy apod., přičemž každý náraz představuje vysoké riziko, že vůz znepojízdníte, a když budete hodně krutí, můžete i uvařit motor. V celém demu je k dispozici pouze jeden vůz a to Nissan 350 Z, jehož nástřik se náhodně vybírá z několika možností, kdykoliv začnete nový závod. Hodnotit nějak zvlášť kriticky jízdní vlastnosti vozů nemá v tomto typu hry asi příliš velký význam, neboť tu jde více o požitek z rychlosti a efektní jízdy, než o reálné chování vozu. To potvrzuje fakt, že kromě času se ve hře kladnými body zohledňuje i to, jak dlouho jste s autem letěli vzduchem, jak pěkně jste projeli zatáčku smykem, jak moc blízko jste se vyhnuli taxikářovi atd. Naopak po srážce s tramvají či jiným nezúčastněným dopravním prostředkem o pár bodů přijdete. Problematické ovládání Bohužel musím konstatovat, že v demu si asi nezajezdíte pomocí volantu. Alespoň můj MS SideWinder FF Wheel si s hrou vůbec nerozuměl. Otáčení volantu fungovalo, dokonce lze ve hře zapnout otřesy, ale pedály i tlačítka na volantu zůstávaly bez reakcí. Jedinou možností je namapovat klávesy, ale to už by stejně nebylo to pravé. Update 6.11.: Předchozí věty beru zpět. Ono stačí kliknout na položku Wheel v konfiguračním menu pro ovládání a nadefinovat jednotlivé funkce na volant. Zřejmě jsem při nastavování nevědomky přejel přes Whell myší, obdélník se podbarvil a já tak měl posléze za to, že Wheel je vybráno :-) Trochu tristní je ovšem skutečnost, že se nastavení ovládání i grafiky nikdy neukládá a po spuštění je třeba definovat vše znova. ![]() ![]() ![]() Poslední připomínku k ovládání, či spíše radu, bych měl k volbě „Stability Control“ v menu „Options“, položka „Car“. Po jejím vypnutí se ovládání vozu paradoxně zlepší, auto je poslušnější. Spíše by se tato volba měla jmenovat „Instability Control“, neboť při jejím zapnutí vůz trhaně ujíždí do stran a pak se zase vrací zpátky, při ťuknutí na ruční brzdu jste okamžitě otočeni nejméně o 90 stupňů, takže projíždět zatáčky smykem je při tomto nastavení prakticky nemožné. Grafické zpracování Další mé poznatky se týkají grafiky. Ze screenshotů, které demo předcházely, jsme asi všichni nabyli dojmu, že půjde o něco fantastického. Ona to je zčásti i pravda. Noční honičky městem jsou jednou velkou světelnou show, pokud si to v nastavení zvolíte. Kapoty i silnice se lesknou, světlomety oslňují a kdo chce, může si zapnout zviditelnění dráhy světel či rozmazávání okolí jako důsledek vysoké rychlosti. To ale působí dost nepřirozeně, spíše jako byste se dívali skrz rok nemyté sklo.
Horší je to s kvalitou textur okolí trati. Zblízka poznáte, že jde spíše o ploché, nepříliš detailní skicy, které vypadají trochu jako kulisy (viz třeba nepovedený model tramvaje na tomto obrázku). Na druhou stranu jejich vysoká detailnost by se dost zásadně projevila na náročnosti na výkon vašeho stroje. Takhle je to při téměř nejlepších detailech (P4-1.8 GHz, 512 MB DDR333, GF4-Ti4200) ještě na hranici snesitelnosti. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů Slovo závěrem Příznivce arkád může plná verze této hry potěšit. Především díky bohatému vozovému parku a možnosti vlastního vylaďování jednotlivých vozů, včetně takové vychytávky jakou je „nitro forsáž“ :-) Zaryté odpůrce NFS a profesionály za závodním volantem NFS: Undergroud tradičně pobouří, ale jim jsou určené jiné, více realistické hry jako třeba Live for Speed. Pro mě osobně zůstává v NFS sérii jedničkou stále Porsche Unleashed. Stáhněte si: Demo, Tiscali video, Videa Související články: Recenze, Preview (7/2003), Novinky, Články o předchozích dílech NFS: Need for Speed: Hot Pursuit 2 recenze (10/2002), Need for Speed: Porsche Unleashed recenze (3/2000), Motor City Online první dojmy (9/2001), Ohlédnutí za sérií Need for Speed (8/2001) |
Nukem | |
autorovi je 29 let, je vědeckým pracovníkem na Západočeské univerzitě v Plzni, specializuje se na adventury, RPG a FPS, ty však již pomalu opouští :-) (všechny články autora) |