Codename: Outbreak - první dojmy
zdroj: Archiv
Dojmy z hraní

Codename: Outbreak - první dojmy

27. 10. 2001 0:00 | autor: Redakce Games.cz |

Nejdříve jako Venom, finálně pod názvem Codename: Outbreak. Splní tato taktická hra z Ruska očekávání? Napovědět by měly první dojmy z anglické verze této hry, která u nás vyjde v češtině.

Autor: Dreb
Publikováno: 27.října 2001


Zvětšit zdroj: Archiv Původně se měla tato hra jmenovat Venom. Autorům nebo vydavateli se ale název nezdál pravděpodobně dostatečně úderný (anebo v tom bylo něco jiného), a tak ho změnili. Ať tak či onak, s hrou se nyní setkáváme pod názvem Codename: Outbreak. Zde jsou naše první dojmy z hraní anglické verze hry, plnohodnotnou recenzi můžete očekávat až z plné verze Codename: Outbreak, která se u nás bude prodávat v lokalizované verzi a za rozumnou cenu.

 Tisíckrát omletý příběh pořád táhne
Příběh hry Codename: Outbreak je tak provařený a neoriginální, jak je příběh počítačové hry může být, ale nic to nemění tom, že je velmi přitažlivý. Garantuji vám, že jakmile se jednou do Codename: Outbreak zakousnete, bude to právě příběh, který si budete vychutnávat. Jak jsem řekl, je sice neoriginální, ale pořád přitažlivý :-)

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Na Zem jednoho krásného slunečného dne spadne meteorit. Na samotném pádu šutráku z vesmíru by nebylo až zas tak moc divného, vždyť meteory padají na Zem každý den, ale tohle bylo trochu jiné. Kromě toho, že to byl meteorit pěkně velký a vyvrátil v okolí desítek kilometrů většinu stromů, se kolem něj také začínají dít podivné věci. To samozřejmě neunikne vládě, která všechno bedlivě sleduje a tak je na místo dopadu vyslán tým odborníků.

Celé okolí meteoritu je neprodleně a neprodyšně uzavřeno, avšak po několik dnech přestanou z prostoru vědecko/vojenské základny přicházet pravidelné zprávy. Nezbývá tedy než vyslat speciální jednotku cvičenou pro zásahy v mezních situacích, aby zjistila, co se stalo. Členem, co členem, dokonce velitelem této jednotky jste právě vy. Nemusím již snad ani doplňovat, na co narazíte. Ano, jedná se o klasikou invazi mimozemských potvůrek ala Vládci Loutek zkombinovanou s lidskou chutí experimentovat se vším neznámým.

Zvětšit zdroj: Archiv Podivní alieni, ne nepodobní smrtonosným zárodkům ze série Vetřelců napadají lidi a činí z nich poslušné bezpáteřní otroky nebo ještě lépe řečeno loutky. Po napadení se totiž cizorodý organismus usídlí v centrální nervové soustavě hostitele a ovládá jeho myšlení. Jak říkám, za námět by si hra herního Oskara neodnesla, ale vždycky je dobré nakopat jakoukoliv aliení prdel, která se snaží o ovládnutí naší planety. Tady tak to alespoň cítím já :-)

 Týmová práce se vyplatí
Jak jsem již napsal o kousek výše, jste postaveni do role velitele a následně zároveň i do role vybraných vojáků, kteří se účastní dané mise. Před každým úkolem (misí) dostanete na výběr z komanda šesti specialistů (Joker, Martin, Prof, Vogin, Dragon a Hox), z nichž každý má trošku jiné vlastnosti a schopnosti. Pro každou misi si ale můžete vybrat jen dva. Oba samozřejmě po jejím zkompletování obdrží příslušný počet zkušenostních bodů a jednotlivé vlastnosti se jim vylepší podle toho, jak si vedli.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Zajisté vás teď nejspíš napadlo, že si vytvoříte dva nabušence, se kterými projdete celou hru. Samozřejmě možné to je, ale provádět se bude trochu hůře. Pokud je totiž voják v misi zraněn, nevyléčí se automaticky po jejím dokončení, ale chvíli to, stejně jako v reálném světě, trvá, takže ke slovu postupně přijdou všichni. Na to vsaďte krk. Pro úplnost je ještě třeba dodat, že před každou misí můžete vojáky vybavit zbraněmi. Vždy ale musíte dbát na to, abyste nepřekročili váhový limit.

 Zbraňový arzenál
Ze začátku jsou k dispozici jen základní zbraně (nekonečný laser - málo účinný, brokovnice - pomalá, samopal - nepřesný a odstřelovačka - nejdůležitější a Zvětšit zdroj: Archiv nepostradatelná zbraň). Postupně se ale propracujete ke granátometům, naváděným střelám, světlicím a dokonce až k přenosné nukleární bombě. Zajímavostí spojenou se zbraněmi je i fakt, že všechny zbraně jsou de facto součástí jednoho vražedného nářadíčka.

V Codename: Outbreak tedy nemají různé zbraně různý design, ale vše je modifikace základní zbraně. Přehodíte-li tedy například z brokovnice na odstřelovačku, neobjeví se vám v ruce zcela nová zbraň, ale několik částí brokovnice se přetransformuje, vyjede zaměřovač a voilá, máme tu sniperovku jak vyšitou. Navíc, a to se v moc titulech nevidí, disponuje každá zbraň přiblížením, které usnadní likvidaci nepřátel. Spolu s výběrem zbraňového arsenálu souvisí i výběr správného brnění. K dispozici je městská, lesní a pouštní varianta. Kam které vybrat, snad nemá ani cenu zdůrazňovat.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

• Technické zpracování
Na první pohled vypadá grafika dosti průměrně, na druhý pohled ale zjistíte, že průměrná není. Jakmile se totiž trochu rozkoukáte, shledáte engine a grafiku hry Codename: Outbreak poměrně vychytanými. Pryč jsou doby, kdy se jednotlivé části hry dohrávali, v Codename: Outbreak jsou i ty největší levely nahrané vždy celé. A to ať jde o úrovně venkovní, kdy často musíte ujít i několik kilometrů ke stanovenému cíli nebo mise uvnitř budov.

Zvětšit zdroj: Archiv Pár připomínek k enginu bych ale měl. Během hraní jsem totiž zjistil, že některé kopce špatně dosedají na svůj podklad. Přiblížíte-li se tedy k takovému kopci zespodu, uvidíte pod něj. Taktéž je nepříjemné, že někteří nepřátelští snipeři mají jakoby větší přiblížení odstřelovačky než vy. Nejednou se totiž stane, že na vás začne někdo střílet a když konečně zjistíte, odkud střelba přichází a odstřelovače zaměříte, uvidíte v zaměřovači jen jeden tmavý pixel. Spolu s nepřesností odstřelovačky na větší vzdálenost a taktéž vlivem dýchání se takovýto nebezpečný pixel velmi špatně trefuje a dost často jste nuceni nahrávat pozici.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

• Hudební doprovod
Hudební doprovod již k počítačovým hrám patří stejně neodmyslitelně jako Bob k Bobkovi nebo jako Arnold Schwarzenegger k Terminátorovi. Prostě bez vhodně zvoleného hudebního doprovodu a odpovídajících zvuků je hra poloviční. Naštěstí zde vývojáři Codename: Outbreak neponechali nic náhodě. Úvodní hudební motiv je správně adrenalinově odměřen a naladí vás na nadcházející akci.

Zvětšit zdroj: Archiv V misích již sice žádnou muziku neuslyšíte, zato přijdou ke slovu realistické zvukové efekty, které zvláště v podání malých alieních embryí, dokáží zježit chlupy na vašem zátylku stejně jako zvuky z Alien versus Predator, což je podle mě doposud hra s nejhustší atmosférou, založenou právě na skvěle zvolené hudbě a zvucích.

Hra Codename: Outbreak u nás vyjde kompletně v češtině (včetně nadabování) poslední týden v listopadu a to za velice příznivou cenu.

Stáhněte si: Demo (102 MB)

 
Dreb
připravil: jd


 
 

Nejnovější články