Autor: Michal Jonáš Publikováno: 1.března 2007 |
![]() ![]() ![]() Konec čekání u místa respawnu ![]() V praxi to vypadá následovně: přecházíte volné prostranství mezi domy a nepřítel vás překvapí dobře mířenou palbou, načež rychle umíráte. Hra v několika sekundách vyhodnotí podle výše uvedených veličin nejlepší místo nového respawnu, takže se nyní objevíte již pěkně v krytu za rohem domu, bezpečně vzdáleni pohledům nepřátel, nicméně stále v místě přestřelky, aby jste nebyli nuceni ujít kilometry zpět k bojové zóně.
Zpracování mapy v demu ![]() ![]() ![]() Textury zeleně a stromů jsou viditelně zjednodušené a voda, resp. řeka opět vypadá spíše jako hodně ředěná čokoládová poleva, než vodní tok, ale v zápalu boje si těchto drobností ani nevšimnete. Alespoň pro mne jsou vzdálenější nepřátelé díky maskování a hlavně nové práci se stíny a světlem docela špatně rozpoznatelní než u minulého dílu. Nicméně velmi pomáhají známé červené kosočtverečky indikující nepřítele a také přehledná mapa kdykoli dostupná přímo ze hry. Líbíla se mi volba různých kamufláží a nebo kamera, která se po vašem zabití zaměří na místo úkrytu úspěšného střelce. Jasnou věcí i v multiplayeru je sbírání zbraní po padlých, přepínání palebné dávky u automatů a také léčení zasažených kolegů. Ohledně inteligence počítačem řízených protivníků panuje zatím vesměs pozitivní atmosféra, když se vojáci dokážou při útoku krýt, popř. alespoň zalehnout, nebo rychlým přebíháním znemožňují zamíření. Nebojí se vám vpadnout do zad, nicméně si občas pro kulku do hlavy klidně přijdou rovnou nejkratší cestou. Efektně vypadá i dorážka raněného protivníka, když k němu nestačí přijít zdravotní záchrana. Počítač pak neváhá vypálit přesnou kulku na jistotu, takže nějaké dlouhé válení a úpění na zemi v tratolišti krve jako v Gears of War opravdu nehrozí. ![]() Vše vidíte zpoza ramene nebo v pohledu z vlastních očí, přičemž ale není vidět zbraň. Volba náhledu se nastavuje jen v menu, nikoli tlačítkem přímo ve hře, jak to dokáže kupř. konkurenční série Socom na PS2. V multiplayeru ovšem znovu chybí jakákoli forma krytu, či přilepení za překážku, jaká se nabízí v singleplayer kampani, což docela zamrzí, protože se tak vytrácí jistý strategický prvek a všechny mapy půjde přitom hrát i v osamocení. Nicméně částečně je tento handicap nahrazen výklony do stran, při nichž se nelze pohybovat, ale stejně jako v prvním díle tento pohyb vypadá velmi směšně až nereálně. To se dá říct i o klouzavé normální chůzi, která trošku připomíná moonwalk Michaela Jacksona. Obligátní přikrčení a plazení naštěstí nechybí. V demu není potlačena přátelská palba, takže klidně můžete neopatrně zastřelit svého kolegu, stejně jako není problém průzkumného Drona pár ranami sestřelit z oblohy v pěkném ohňostroji jeho exploze. Možná že by se mohlo hodit i plavání, popř. potápění, což u konkurence také již nějaký ten pátek mají ve výbavě, ale zde ani na podruhé nelze vodní plochy překonat. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii V plné verze najdete celkem čtrnáct map různých velikostí pro týmové boje, nicméně tento počet nemusí být konečný. Lokace budou v několika velikostech - tedy od malých pro několik hráčů, až k rozlehlým oblastem pro hromadné přestřelky, takže pro každý počet připojených hráčů se vždy najde odpovídající mapa. Maximální počet účastníků jedné seance je stanoven na šestnáct. Souboje se pak odehrávají v osmi různých denních dobách, které jsou volitelné před spuštěním každé mapy. Klan létajících dýk ![]() Další parádičkou je nový divácký režim, kdy po svém vyřazení z boje můžete na bitvu nahlížet očima jakéhokoli přeživšího přátelského vojáka, včetně možnosti dvojitého přiblížení kamery. Plně svobodná kamera např. z ptačí perspektivy je ale stále tvrdým oříškem, takže nic podobného tu nenajdete. V bitvě se také můžete skrze funkci obrazu v obraze (Crosscom) podívat z pozice ostatních spolubojovníků, dokonce lze tento malý výřez z rohu obrazovky roztáhnout na celou plochu a úplně stejně je dovoleno nahlížet i skrze průzkumného robůtka. Dron je plně ovladatelný a své služby nabízí kromě singlu právě i v rámci multiplayeru. ![]() Po zkušenostech s demem tedy vypadá multiplayer také k světu, hlavně jsem do plné verze zvědav na fungování systému respawnů a také stabilitu síťového kódu při plném počtu hráčů. Již teď si ale troufám tvrdit, že režim více hráčů nabídne stejné, ne-li kvalitnější vyžití, jako singleplayerová kampaň, takže ani po dokončení příběhové části se nemusíte bát o další zážitky jak v osamění, tak i s kamarády. Stáhněte si: Videa, Trailery (X360 SP i MP demo je na Xbox Live) Související články: Dojmy ze singleplayerového dema, Novinky, Ghost Recon 3 X360 recenze a PC recenze |
Michal Jonáš | |
autorovi je 30 let, pracuje jako IT specialista v právní firmě a herní novinařině se věnuje skoro 10 let v mnoha internetových i tištěných médiích; na rádiu Akropolis hostuje v pořadu Cheat a vede si www.gamesblog.cz; mezi jeho záliby patří modelářství a deskové hry |