World of Warplanes se po čtyřech letech s verzí 2.0 mění ve znatelně lepší hru
zdroj: tisková zpráva

World of Warplanes se po čtyřech letech s verzí 2.0 mění ve znatelně lepší hru

11. 10. 2017 11:25 | Preview | autor: Patrik Hajda |

Když se řekne Wargaming, pravděpodobně si jako první vybavíte tanky. World of Tanks je bezpochyby stále největším tahounem společnosti, zatímco jí na záda dýchají dva mladší bratříčci World of Worships a World of Warplanes. Letadla jsou na tom ale nejhůř, co se počtu hráčů týče a vlastně i po stránce obsahu, který se za čtyři roky od spuštění nijak zásadně nezměnil. Wargaming se naštěstí nerozhodl hru nechat napospas osudu, ale již zítra ji aktualizuje dosud největším updatem, který ji dělá mnohem zábavnější.

Nebojte, to nekopíruji slova z nějaké tištěné tiskovky, ale mluvím z vlastní zkušenosti. Je to teprve týden, co jsem si zaletěl na otočku do Paříže, abych se dozvěděl vše podstatné o updatu 2.0 a mohl si hru osahat v běhu. Předem říkám: „Je to lepší, je to dokonce zábavné!“

Dosavadní verze letadel byla pouze o dogfightech. Létali jste jak zběsilí po nebi a sestřelovali nepřátele. Nic víc. Chyběla tomu hloubka. A věděli to jak hráči, tak i tvůrci, kteří potají kutili novou verzi World of Warplanes, která má být přístupnější novým hráčům a přitom chce nabídnout něco navíc. Povedlo se.

zdroj: Archiv

Tenkrát mě to mrzelo. S tanky jsem aktivně strávil dva roky, a když vyšla letadla, odehrál jsem pár bitev a hru s klidným srdcem odinstaloval. Nebylo to zkrátka ono. K World of Warplanes 2.0 jsem proto usedl nezkušený s jistou vzpomínkou. Rovnou mohu potvrdit, že jako nováček se chytíte už v první bitvě a od druhé už víte co dělat.

Může za to především ovládání, u kterého si vystačíte s pouhopouhou myší a sem tam zmáčknete W, abyste na malý moment vytáhli z motorů více síly. Zprvu jsem se obával absence kroužku před nepřátelskými letadly, který vám říkal, kam máte střílet, abyste se trefili. Jasně, nebylo to moc hezké ani realistické, ale pomáhalo to. Jenže bez něj je to paradoxně lepší. Neruší vás žádné prvky rozhraní a sami pochopíte, kam zamířit kurzor. Chcete se trefit? Trefíte se.

Pocit z létání i střelby působí uvěřitelněji a ze sestřeleného protivníka má člověk mnohem větší radost, protože mu s tím hra nepomohla. Další výraznou změnou je respawn. Smrtí vaše bitva o území nekončí. Stačí vyčkat pár vteřin a jste zpátky ve hře, přičemž s každou další smrtí čekáte déle. Konečně tak můžete hrát bitvy až do úplného konce. Zároveň budete méně umírat, protože vám spousta letadel dovolí přepnout se do zadního kulometu a manuálně sundat otrapu visícího vám na ocasu.

Ale dost o „malých“ změnách, koukněme se na tu vůbec největší, která zcela mění základní hratelnost World of Warplanes. Řekněte sbohem dogfightům, přivítejte taktický Conquest mód! Všechny mapy byly osazeny různými pozemními komplexy od letišť, přes vojenské základny, velitelská centra až po důlní společnosti. Teď už není cílem vystřílet letadla druhého týmu, ale ovládnout zmíněné cíle.

World of Warplanes zdroj: tisková zpráva

Každou oblast ovládnete zničením jejích staveb a/nebo vystřílením bránících letadel. Ovládnutá oblast vám konstantně poskytuje vítězné body, ale zároveň i nové taktické možnosti. Letiště slouží jako nová pozice pro respawn a dokáže vám opravit stroj v letu, vojenská základna vystřeluje rakety do nepřáteli ovládaných oblastí, doly poskytují mnohem více bodů a velitelské centrum přivolá AI letky bomberů – novou třídou letadel, která dokáží létat ve vysokých výškách a pustošit zemi shazováním bomb. Ale můžete je pilotovat i sami.

Conquest mód je po všech stránkách zábavnější než dogfight. Nelétáte bezmyšlenkovitě po nebi, ale zaměřujete se na potřebné pozemní cíle. Nejste jen v pozici útočníků, musíte také bránit své zabrané oblasti. Navíc se musíte vžít do své role. Bombardéry jen bombardují, stíhačky jen sestřelují letadla a těžké stíhačky umí od obojího trochu. Nejsou však nutně ideální volbou. A více než kdy jindy se sází na týmovou práci.

World of Warplanes zdroj: tisková zpráva

Update myslí i na audiovizuální stránku – hra je hezčí, efekty lahodí oku a zvuky kulek zavrtávajících se do plechu projdou uchem k úsměvu na tváři. Za mě obrovské překvapení. Dvě hodiny za kniplem jsem si užil a mít čas, užíval bych si je klidně dál. Pokud vás dosavadní verze hry omrzela kvůli nudným dogfightům, dejte šanci World of Warplanes 2.0. Je to docela jiná hra a vychází již zítra.

Nejnovější články