![]() ![]() ![]() Pokusy o prolnutí fantasy říše Warcraftu do jiných žánrů tu již byly (akční Black Thorne a nedokončená adventura), ale Blizzard nedokázal překročit vlastní stín a všechny snahy o zpopularizování války lidí proti orkům skončily ve slepé uličce. Warcraft (1994), věrná kopie Dune 2, samozřejmě stačil na udržení kultovního statutu firmy a hry, přesto se ve chvílích slávy všichni snaží dosáhnout ještě výš a výš. Měsíce čekání na supertajný Warcraft III. přispívají k obraznému požáru kolem WoW - ne jedna hra, ale hned dvě! Komerční hype slaví úspěch. V třetím díle Warcraftu se objeví nová rasa Taurenů, grafika projde revoluční změnou, stejně jako strategický systém a interface a v podstatě vznikne produkt naprosto odlišný od starších dvourozměrných bratříčků. Jak ale účinně spojit všechny události a postavy ze všech her do jedné? Odpověď naleznete v nadpisu. ![]() Nezávislý pohyb NPC Výrazným bonusem mezi stávající online nápady je nezávislý pohyb NPC (non-player character) po Azerothu umožňující uvěřit funkčnosti světa daleko lépe, než když se v Dark Age of Camelot neustále vracíte k jednomu statickému obchodníkovi na jednom místě. K dobrodružství se automaticky váže zlepšování postavy v různých schopnostech - a to je právě věc odrazující hráče od RPG. Blizzard slibuje jednoduchý managment schopností, založený na přehledném systému Diabla II. Po zvolení rasy/pohlaví a zjevu (účes/tvář/barva kůže/barva vlasů) si hráč může vybrat jednu z předdefinovaných „cest“ dobrodruha, které mu automaticky rozvrhnou schopnosti. Podobně jako v Ultimě Online neexistují ve WoW povolání, avatar se namísto toho specializuje v průběhu hraní. Bude-li hráč hodně zabíjet potvory, vycvičí si bojovníka, bude-li hodně léčit a plnit questy, stane se pomalu klerikem, a tak podobně. Jedná se o přirozený život, ve kterém se profese ustálí podle vykonávaných akcí. ![]() ![]() ![]() Zní to složitě? Bojíte se učení, klepete se před souboji s monstry a ještě k tomu ovládáním? Strachu netřeba! Blizzard zjednodušil ovládací interface na interaktivní myš, která dokonce bez klikání (!) zahájí konverzaci, souboj, otevře baťoh, zobrazí statistiku postavy... pomyslete na co chcete, kurzor vám to ukáže. Stačí ho jen „přetáhnout“ přes překupníka, aby se zinicializoval obchod, stejně tak stačí přejet kurzorem nad nepřítelem pro vyhlášení souboje. Ač se zdá takové ovládání geniálně jednoduché, bude asi působit mnohé problémy s nechtěně vyvolanými šarvátkami. Warcraft a Diablo jsou hrami o válce, rvačkách, potyčkách a krvi. Návrháři s tak bohatými bojovými zkušenostmi nemohli odolat vábení online akce a posunuli ji mnohem hlouběji do čisté „mlátičky“, než ostatní online hry. Základní rozdíly jsou dva: 1) Rychlost ![]() 2) Vizáž potvor Ačkoliv se Blizzard zdá být komerční firmou se vším všudy, tak se odklání od zprofanované ultra realističnosti herního světa a klade si za cíl vytvořit komiksově laděné fantasy prostředí. Podle obrázků to vypadá, jako by neexistovali žádné jiné než monstrózní a skutečně strašliví nepřátelé, u kterých návrháři dodávají, že přesně tak budou vypadat i ty nejlehčí potvory, aby hráči na nejnižších úrovních měli pocit, že zabitím protivníka dosáhli něčeho hodnotného. Jako protiklad vezměte UO se zabíjením srnek a DAoC s pavouky a bubáky. Velikost zbraní a hrdinů je stylizována podle módnímu trendu japonských her, ve kterých musí mít hlavní postava meč třikrát větší než ona a mávat s ním jako s párátkem. ![]() ![]() ![]() další obrázky a artworky z World of Warcraft najdete ve screenshot sekci Detailnost modelů jde dokonce až k animaci mimiky obličeje pro vyjádření aktuálních emocí a stejně tak se pohybují jednotlivé prsty na rukou! Podle oblečení se bude přizpůsobovat fyzický vzhled avatara, takže v jednoduchém hábitu bude vypadat hubeněji a lidštěji než v železném brnění, které ho transformuje blíž k podobně kovového Titána. Použité textury jsou velmi barevné, jako by fantasy svět byl zamořen nakažlivým pohádkovým virem - jen ne další Horizons! Datum vydání? ![]() Stáhněte si: World of Warcraft cinematic trailer (9 MB) &gameplay video (13 MB)
|
3. 9. 2001 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |
Novým projektem Blizzardu není Diablo Online ani Starcraft II, ale World of Warcraft, MMORPG zasazené do reálií slavné strategie.