Kýčovitý příběh? Série Warcraft si už dávno vydobyla své místo na slunci. Nejprve haněna jako klon Duny, později uctívána jako jedna z nejlepších strategických her všech dob. Ale časy se mění. A výrobci her musí reagovat. Jaké tedy bude třetí pokračování příběhu lidí a Orků?
zdroj:
tisková zpráva
Příběh chystané hry už asi všichni znáte, protože ten se od začátku vývoje třetího dílu nezměnil. Hlavní postavou i nadále zůstává Orc Thrall, který byl vychován jako otrok mezi lidmi, ale který našel dost sil, aby uprchl a postavil se utiskovatelům svého národa. Příběh vychází z původních dvou dílů, a na jeho kýčovitosti se nedá moc změnit. Ale od toho vlastně příběhy jsou. Natolik kýčovité, aby nás dojaly či zaujaly. A příběh orčete, které se vlastními silami vypracuje na válečného vůdce své rasy, to už je nějaká síla...
Už ne nový herní žánr Společně se zprávami o počátcích vývoje Warcraftu III zveřejnil Blizzard i nový herní styl, který hodlal v případě této hry aplikovat. Jedná se o role-playing strategy, tedy strategickou hru na hrdiny. Ačkoliv měl být Warcraft III první hrou založenou na tomto principu, neustálé odkládání hry vyústilo v nevyhnutelné. Na trhu už je dnes několik her tohoto zvláštního žánru, a Warcraft tak bude mít těžší pozici, už bude s čím ho srovnávat.
Půvab RPS spočívá v tom, že místo honby za surovinami a vysíláním velice početných hord proti nepřátelům budete mít jen několik málo postaviček, budete tak muset mnohem více strategicky uvažovat, a navíc navážete se svými postavami jakýsi citový vztah. Nebudou to bezejmenní knechti, ale vaši hrdinové! V tom vám snad pomůže pohyb a snad i boj ve formacích či inteligentní přesuny jednotek.
zdroj:
tisková zpráva
Všichni budou žít ve světě, který se má dynamicky vyvíjet, většinu úkolů budete dostávat od postav, které ve hře potkáte a bude záležet jen na vás, které splníte, a které ne. To znamená, že se ve hře objeví i neutrální postavy. Kromě toho zažijeme střídání dne a noci i ročních období. To vše se projeví na vašich svěřencích, a bude na vás, abyste dobře zvážili jejich možnosti. Svět tedy nebude černobílý, ale bude z něj dýchat život. Tedy alespoň by měl, ale čert věř autorům, stejně uvidíme až se nám dostane do rukou plná verze hry.
Kdo za koho? Hrdinů by měla být celá řada, na lidské straně půjde o mocné mágy, paladiny, horské krále nebo chodce. Každý z nich bude mít různé vlastnosti a schopnosti, které se budou s nabytou zkušeností zlepšovat. Mezi speciální schopnosti budou patřit kouzla různých typů a úrovní, rychlé smrtící útoky či schopnost strhnout spolubojovníky k bojovému nadšení. Pokud by však jejich moc nestačila na nepřátele, ani pak nemusíte ronit hořké slzy. Vaši hrdinové nezemřou docela, přenesou se na speciální místo, kde znovu povstanou pro větší slávu říše.
zdroj:
tisková zpráva
Arcimág: kromě obyčejných dovedností vládnou tito magičtí hrdinové ohnivými koulemi, mohou vyvolat zlou vichřici či kouzlo teleportace. Počkejte, až nepřátelům odlákáte velitele do tajemných dálav! Sílu jednotlivých kouzel budete moci zvyšovat spolu se zkušeností hrdiny, ale to je vlastně samozřejmé.
Horský král: vedle těžkého válečného kladiva, kterým rozráží hlavy neopatrných nepřátel, umí ranou o zem vyvolat malé zemětřesení. Pokud by to nestačilo, může vyvolat svého avatara či povýšit spřátelenou jednotku na obra. Přesné vlastnosti tohoto hrdiny však zatím nebyly objasněny.
Paladin: paladin v ničem nevyniká, ale umí všechno. Hlavně se umí dobře bránit. Podle všeho bude zdatným protivníkem zejména nemrtvým, kteří trošku zpestří jinak jednotvárnou válku dvou ras. Ale to, jak se do hry dostanou, je zatím tajemstvím.
Chodec: o tomto hrdinovi se zatím příliš mnoho neví, jeho hlavní zbraní má být luk, tomu odpovídají i speciální schopnosti, možnost střelby ledovými či ohnivými šípy, které způsobí rozsáhlejší zranění než obyčejné železné hroty. Své hrdiny bude mít i strana Orků, a nebudou to tak sympatičtí chlapíci, jenže někdo má prostě zlo rád.
zdroj:
tisková zpráva
Pán ostří: v podstatě orčí ninja. Jeho schopnosti tomu odpovídají, nejenže se bude dobře ohánět katanou, ale bude umět vyvolat iluzi dvou svých obrazů. A teď se rozhodněte, na kterého z nich zaútočit!
Duchař: Jeho schopností je bojovat s démony a uzdravovat spřátelené jednotky. Možná je to málo, ale kdo ví?
Taurenský boss: obří postava, která rozdrtí lidské opovážlivce, jako jediný z hrdinů bude moci obživnout na místě, bez cesty podsvětím, okamžitě.
Válečník: jeho druhou zbraní kromě kovu bude jeho hlas. Umí zmrazit i zabít jen tím, že otevře ústa. Že by mu tak páchlo z huby?
Do dokončení hry ještě zbývá nějaký ten pátek, momentálně je stanoven datum vydání na samém konci letošního roku. Určitě se ještě budeme moci těšit na nějaká nová videa ze hry, možná se
zdroj:
tisková zpráva
uskuteční i veřejný betatesting. Zatím není nic vyloučeno, a my jen můžeme doufat, že se páni z Blizzardu poučili z chyb, které nasekali v Diablu II. My přeci nechceme zastaralý systém a grafiku. Nebo ano?
|
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
|