Před více než dvěma lety oznámené pokračování výborného roguelike RPG Darkest Dungeon se konečně začíná vybarvovat. Poděkujme za to webu PC Gamer, který měl možnost strávit několik hodin s tvůrci ze studia Red Hook, kdy spolu do detailu rozebrali snad úplně všechny novinky očekávaného titulu Darkest Dungeon 2.
Přestože to tak na první pohled opravdu nevypadá, pokračování se od prvního dílu změní k nepoznání. A nemůže za to jen přechod na 3D grafiku s mnohem detailněji animovanými souboji, které i přes svou tahovou podstatu působí údajně jako živé. Jednou z největších změn je samotný styl průchodu hrou.
Zatímco první Darkest Dungeon byl hrou o příběhové kampani čítající desítky hodin, Darkest Dungeon 2 bude složený z jednotlivých runů na zhruba pět hodin. Strukturou půjde přirovnat ke Slay the Spire, tedy budete si volit cestičky, kudy se vydáte, a každý jednotlivý bod na cestě bude představovat souboj, průzkum nějaké ruiny nebo třeba možnost pomoct pocestnému, který vám na oplátku rozzáří neustále zhasínající pochodeň.
zdroj: Red Hook Games
Nebudou chybět klasické dungeony, na které jste zvyklí z prvního dílu, na jejichž konci na vás bude čekat boss. K němu se pokusíte dostat se čtyřmi hrdiny, které si před runem vyberete z devíti dostupných (8 známých tváří plus jeden nováček). Těmto postavám budou náhodně přiřazené dobré i špatné vlastnosti, takže musíte dobře zvážit, s jakou čtyřkou se pokusíte dojít na konec.
Jednotliví hrdinové budou opět náchylní k nejrůznějším psychickým a fyzickým stavům, ke kterým se nově přidají vzájemné vztahy ovlivňované vašimi volbami. Rozhodnete se dát jídlo pocestnému? Pak pravděpodobně naštvete horala, který ho chtěl okrást. Přikážete jedné své postavě vyléčit druhou, zatímco třetí je na pokraji smrti? No, moc se jí to líbit nebude.
Čím spokojenější budete mít členy party, tím budou bojeschopnější a častěji předvedou nějakou efektní parádičku. Pokud je ale budete moc štvát, mohou se začít chovat nepředvídatelně. A svou roli zde hraje i stres. Tentokrát na něj už nemůžete umřít, ale jakmile jeho hladina dosáhne určité meze, dojde ke zhroucení postavy – její zdraví klesne na absolutní minimum a veškeré její vztahy se vyresetují. Toho se dá samozřejmě zneužít.
I tentokrát vám mohou hrdinové zemřít, ale stále můžete daný run dohrát klidně se dvěma postavami. Nicméně nově už nebudete řešit jejich zbraně a zbroj, jelikož se vše bude točit okolo tretek. Ty budou aktivní jen po daný průběh hrou a spousta z nich vás bude obdarovávat tokeny.
Tokeny zcela nahrazují dřívější systém pravděpodobnosti, u kterého si hráči stěžovali na nezábavné náhodné minutí cíle. S tokeny máte naprostou jistotu, že se daný efekt provede, ale token se tím spotřebuje. Jedná se například o tokeny blokování, znehybnění, krvácení, oslepení a další.
Hru to prý činní jednodušší na pochopení pro nové hráče, což je ostatně obecnou snahou vývojářů (i proto došlo ke zkrácení kampaně na jednotlivé průchody). Nicméně toto zjednodušení zároveň vede k většímu taktizování, jelikož souboje jsou nyní čitelnější, předvídatelnější a víc puzzlovité, takže by se zkušení hráči neměli ničeho obávat.
V preview od PC Gameru zaznívají i další detaily, ale to nejdůležitější už jsem vypíchl. Zbývá jen dodat, že Darkest Dungeon 2 vstoupí ve třetím kvartálu letošního roku do předběžného přístupu, kde nabídne první z pěti plánovaných příběhových aktů. Jeden akt rovná se jednomu celému průchodu hrou zakončenému bossem. Celkem se tak můžete těšit na pět bossů, spoustu regionů a teoreticky nekonečnou variabilitu při opakovaném zdolávání hry. Snad to opět bude stát za to.