Každý tým bude mít svou vlastní domovskou mapu, tzv. “Borderlands,” na které bude mít jako “domácí tým” určité výhody před soupeři. Čtvrtou mapou bude centrální Eternal Battlegrounds, která je největší, a kde se bude zřejmě odehrávat ta hlavní zábava. Aby ale na velkých bojištích pro velký počet hráčů nepanoval jen velký chaos, připravili si vývojáři spousty ruzných úkolů pro každý tým. Na mapě tak bude několik pevností, věží a podobných struktur, které mohou hráči zabírat, a které bude bránit řádně ostrá NPC elita.
Zabírání pevností bude probíhat jak klasicky, tak s pomocí obléhacích nástrojů (balisty, obléhací golemové, katapulty, mobilní střílny a další). Zabíráním objektů, speciálních kempů a karavan bude hráčův tým získávat prostředky, pomocí kterých může své stavby opravovat, zlepšovat obranu, nebo je naopak investovat do útočných strojů. Tedy podobně jako v různých tower defense hrách.
Úkoly, kterými si mohou hráči krátit volný čas, budou mít defensivní i ofensivní charakter. Můžete napříkald pomoct obrům, které sužují neustálé nálety harpyjí. Obři pak budou na oplátku útočit na nejbližší nepřátelský objekt nebo vyšlou patroly, které vám pomůžou bránit území. Tyto neutrální NPC pro vás nebudou bojovat až do konce hry, ale mohou na chvíli výrazně pomoci.
Do WvW bitev se budete moci zapojit kdykoliv, netřeba se bát nutného grindování známého z jiných MMORPG her. Do The Mists můžete naskočit s vaší klasickou PvE postavou i s vaším vybavením - všichni si tam budou totiž rovni. Pokud budete mít postavu na nižší, než 80. úrovni, bude vám automaticky upravena tak, aby 80. úrovni zhruba odpovídala.