ArenaNet jsou ale velcí tajnůstkáři a tak jsme se bohužel nedočkali odhalení všeho, co se na nás chystá. Od teď až do vydání Feature Packu se nás chystají zavalit nejen jedenácti dalšími články, ale také spoustou videí a live streamů, ve kterých nám postupně představí jednu novinku po druhé. Jako první si krátkou slámku vytáhly traity - první odhalený systém, který se 15. dubna dočká poměrně velkých úprav.
Úpravy traitů v blog postu představil herní designér Roy Cronacher, který hned na úvod vysvětlil, že hlavním cílem nového systému mělo být zjednodušení utrácení traitových bodů, vybírání vhodných traitů a také to, jak se se k nim budete vůbec dostávat. První zásadní změnou je to, že nově nebudete muset poctít návštěvnou trenéra dané profese, který by vám prodal tréninkový manuál.
K Adept, Master a Grandmaster úrovním traitů se nově dostanete jednoduše tak, že dosáhnete určité úrovně postavy. Jakmile se dostanete na 30. úroveň, odemkne se vám Adept. Na 60. úrovni Master a Grandmaster vás čeká na 80. úrovni. V současné době to funguje tak, že na 80. levelu máte 70 trait bodů a do požadované trait linie musíte investovat pět bodů, abyste si vůbec odemkli jeden menší či větší trait.
V novém systému bude traitových bodů výrazně méně a jeden nový bod bude ekvivalent pěti starých. V polovině dubna tak budete mít na 80. úrovni pouhých 14 bodů, namísto 70 jako teď. Body začnete sbírat na 30. úrovni a co šest úrovní, to jeden bod. Takhle to pojede až do 66. úrovně, od které budete dostávat body dva.
“Pro nováčky bude tento systém mnohem jednodušší na pochopení. Teď se může stát, že si to někdo hned ze začátku nevyloží správně a zbytečně utratí 11 trait bodů do jedné linie, 14 bodů do jiné a ve výsledku bude mít méně efektivní build. Navíc uděláme ten traitový panel tak, aby byl mnohem pochopitelnější a lepší na navigaci,” vysvětlili vývojáři na webu.
Ptáte se co pak, když investujete některý ze čtrnácti bodů špatně, nebo vůbec budete chtít předělat všechny traity? I tady dojde k příjemnému zjednodušení. Zapomeňte na strukturované PvP oblasti, teď půjde refundovat traitové body kdykoliv, kdekoliv, bez jakékoliv penalizace. Půjde zrušit jak všechny investované body najednou, tak odklikávat bod po bodíku dle libosti. Díky tomuto systému se otevírá prostor pro experimentování a libovolné úpravy za chodu. Jediné omezení platí na souboje a PvP boje, během kterých traity refundovat nelze.
Nemalých změn doznal i systém odemykání těchto schopností, který bude fungovat skrze předmět Trait Guides. Trait Guidy získáte splněním specifických úkolů, příběhových dungeonů, minidungeonů, WvW, osobních příběhových questů, zabitím některých konkrétních bossů a v neposlední řadě také objevováním některých oblastí v herním světě. Vývojáři si jsou ale vědomi, že ne každý chce chodit do dungeonů, nebo pobíhat po světě a tak pokud vám tenhle styl nevyhovuje, budete si moct Trait Guidy koupit od trenérů profesí.
“Tento nový systém jsme do hry přidali zpátky proto, že jsme měli opravdu rádi aspekt původních Guild Wars a to fakt, že objevování světa bylo hlavní součástí postupu postavy v rámci hry. Získávání traitů bude fungovat přes systém horizontální progrese, díky kterému budeme moct do hry přidávat nové traity spojené s novým zajímavým obsahem!”
Tvůrci se ještě pochlubili 40 novými Grandmaster traity, ze kterých jich hrstku představili na oficiálním webu hry. Od nových traitů si slibují mnohem ucelenější a specifičtější roli jednotlivých buildů a samozřejmě oživení hry. Takže nezapomeňte, April 2014 Feature Pack vyjde už 15. dubna, ale do té doby ještě o Guild Wars 2 uslyšíte, minimálně na webu hry.