Unreal II - preview
zdroj: tisková zpráva

Unreal II - preview

13. 4. 2001 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Konečně vyplavaly na povrch nějaké informace o druhém pokračování Unrealu, jehož tvorby se ujali Legend Entertainment.


Unreal II - preview

Autor: Leon
Publikováno: 13.dubna 2001

 Od tvůrců Unreal datadisku a Wheel of Time
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Krátce po vydání skvělého Unrealu na sklonku roku 1999 avizovali Epic Games další tři Unreal tituly - datadisk k Unrealu (vyšel později jako Return to Na Pali), Unreal Tournament a pokračování Unreal II. Zatímco datadisk následoval poměrně rychle v létě 1999 a na konci roku pak vyšel i tolik úspěšný Unreal Tournament, u pokračování Unrealu to už vypadalo, že se ho nedočkáme. Po více jak dvou letech ale přece jen nějaké ty informace vyplavaly na povrch.

Pokračování Unrealu se ale trochu překvapivě neujali Epic Games, ale Legend Entertainment. U Epicu totiž prakticky současně zahájili práce na Unreal Warfare, což bude pro změnu pokračování Unreal Tournamentu. Změna vývojového týmu by ale neměla mít dopad na kvalitu hry, vždyť to byli právě Legend Entertainment, kdo vytvořili datadisk Return to Na Pali a s Epicem spolupracovali i na loňském titulu Wheel of Time. Vztahy mezi těmito firmami jsou tedy víc než dobré, což dává záruky vzájemné spolupráce i při dolaďování nového enginu. Na druhou stranu Legend Entertainment přinesou do hry především velký důraz na příběh, který je v jejich hrách vždy velmi dominantní.

 Hledání artefaktů za pomoci atraktivní Aidy
Zvětšit zdroj: tisková zpráva A co že to vlastně vymysleli za příběh? Stanete se maršálem na vesmírné lodi Atlantis a budete dohlížet na dodržování práva ve vymezeném teritoriu. K tomu vám budou pomáhat i vaši tři kolegové na palubě - pilot Atlantisu Ne’Ban, technik a všeuměl Isaak a především zpravodajkyně Aida, se kterou strávíte mnoho času (počestným způsobem), protože právě s ní budete rozebírat momentální situaci a hledat řešení zapeklitých situací.

Asi se teď ptáte, co že to budete řešit. Bude to záhada sedmi mystických artefaktů, které jsou klíčem k vyřešení jednoho velkého tajemství. Kromě vás bude usilovat o jejich získání i několik dalších stran. Vaším cílem tedy bude shromáždit všechny artefakty dříve, než se někdo podaří zneužít jejich síly (trochu mi to připomíná zápletky z Tomb Raidera).

Na Atlantis se budete vracet po každé misi, abyste mohli společně zhodnotit situaci, poznat a procvičit si nové zbraně a stanovit úkoly do misí následujících. Celkem na nás čeká 25 misí rozdělených do 13 levelů. Během nich se podíváte do různorodých prostředí - od tropických džunglí a rozbořených měst přes podzemní továrny, podmořské světy, vnitřky sopek až po nepřátelské vesmírné koráby. Celkem by to mělo být 10 zcela odlišných prostředí.

Stejně rozmanité budou i náplně jednotlivých misí - záchrana rukojmí, doprovod civilistů, pronikání do nepřátelských základen stejně jako ochrana vlastních základen. Perličkou pak budou týmové assault mise, kdy budete mít k dispozici několik dalších bojovníků a s nimi budete muset splnit zadané úkoly, což je vlastně princip převzatý z assault módu Unreal Tournamentu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Několik originálních zbraní
Několik novinek na nás čeká i v arzenálu zbraní. Samozřejmě nemohou chybět osvědčené zbraně jako assault rifle, zoomovací ostřelovačka, granátomet či raketomet. Už třeba zmíněný granátomet však bude multifunkční, přesněji řečeno bude možno do něj používat různé druhy munice - zápalné, střepinové, kouřové, EMP nebo časované granáty. To takový Leech Gun už bude úplná novinka a jde i o zajímavý nápad. Jako munice do této pušky totiž slouží pijavice, které se po zásahu zakousnou do nepřítele a pomalu z něho vysávají život.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Další novou zbraní bude Takkra (podobná Hive Hand z Half-Life), které vrhá speciální sondy jak k útoku na nepřítele, tak k vaší obraně. Pozitivně také hodnotím zařazení plamenometu, který je pro svou účinnost a efektnost vždy vítaný. Dohromady by to mělo být 15 zbraní a pokud bude mít každá z nich sekundární mód střelby jako v Unreal Tournament, pak tahle stránka hry asi nebude mít chybu.

 Multiplayer nemůže chybět
Chloubou by měl být i multiplayer, i když speciálně na něj bude zaměřen především zmiňovaný Unreal Warfare. Kromě již tradičních módů, které si žádná 3D akce nedovolí ignorovat (deathmatch, týmový deathmatch a CTF), to bude i jeden speciální mód s pracovním názvem „Battle for turf“. Tenhle multiplayer mód bude prakticky totožný s několika misemi v singleplayeru - budete bojovat o nadvládu nad územím některých planet. Na výběr budete mít za tří druhů postav, které se liší vlastnostmi a dovednostmi. Přesnější pravidla tohoto módu nejsou známa, ale rozhodně půjde o dost netradiční boj, navíc si v něm bude možno vytvářet vlastní zbraně.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

K vynikající úrovni hry by měl přispět i výrazně přepracovaný Unreal engine, na kterém sice primárně makají hoši od Epicu pro jejich Unreal Warfare, ale samozřejmě ten samý bude i v Unreal II. Asi je zbytečné zdůrazňovat, o kolik že to bude lepší než engine předešlý, že bude podporovat všechny grafické vychytávky moderní doby a tak dále, a tak dále. Ovšem počítat musíte i s tím, že hra bude vyžadovat skutečně nadupaný počítač (vzpomínáte ještě na krvavé hardwarové nároky původního Unrealu?) a taková Geforce 3 určitě nebude k zahození.


 Nejdříve za rok
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pokud jste si teď málem vykulili oči nebo se o vás pokoušel infarkt, že zase budete muset upgradovat, pak si zase klidně nechejte tep ustálit kolem normálu. Do vydání Unrealu II totiž chybí minimálně rok a pokud budeme realisty, pak s největší pravděpodobností dojde k nějakému odkladu a jako reálný datum bych viděl léto až podzim 2002. Bude zajímavé sledovat, jak na Unreal II zareaguje id Software s jejich Doomem 3. Také mi napadá, zda Unreal II a Unreal Warfare nebudou (hlavně v multiplayeru) až příliš podobné hry a zda to nebude na škodu.

To jsou vše jen předběžné úvahy, ale něco málo by mohla naznačit už květnová výstava E3, kde bude Unreal II prezentován. A buďte si jisti, že jeho vývoj budeme podrobně sledovat.

Leon
připravil: jd





Nejnovější články