Autor: Martin Kaller Publikováno: 8.dubna 2007 |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Vrak ponorky v pralese? Na začátku hry Nathan a jeho partnerka objeví zajímavou stopu. Potopenou olověnou rakev Francise Drakea. Ovšem namísto těla zde ke svému velkému překvapení naleznou deník - naznačující, že nezemřel, nýbrž zamířil do Amazonie při nějakém důležitém pátrání. Posléze je však Nathanova záchranná loď napadena dnešními piráty a jenom díky včasnému příletu Sullivanova hydroplánu se jim z nastalé šlamastyky podaří vyváznout se zdravou kůží. Další kroky tedy vedou do Amazonie, do džungle, kde naše parta narazí na vrak německé ponorky z druhé světové války. Vrak, co obsahuje dávno mrtvá a zmasakrovaná těla. Co hrome dělá ponorka uprostřed deštného pralesa? Připravte se na to, že Uncharted: Drake’s Fortune před vás bude klást nečekané otázky a také konfrontovat s překvapujícími momenty. Kombinace Tomb Raidera a Gears of War Vedle zdolávání nástrah terénu se dočkáte i přestřelek, u nichž využijete standardní střelné zbraně, jako je pistole, brokovnice či automat. Ale nadějete se i pěkných bojových dispozic, resp. efektních soubojů tváří v tvář. Během střílení se s oponenty bude mimořádně důležité jednak vaše krytí za různými objekty, odkud můžete relativně bezpečně opětovat palbu, a druhak častá změna místa. Proč to? Jestliže zůstanete příliš dlouho na jednom místě, nepřátelé vás obklíčí, napadnou z nekryté strany, zkrátka najdou si cestu, kudy se vám dostanou na kobylku. Tady se hodí zmínit, že své si k řešení problémů řekne i docela příjemná interakce s herním prostředím, tady je řeč zejména o interiérech, kde byla k vidění např. situace, že se váš sok snažil schovat za stolem, který předtím porazil. Tvůrci kladou mimořádný důraz na realistické rozpohybování hlavního hrdiny, zde dokonce s tím, že hráč by měl vyloženě cítit, že ovládá a pohybuje úměrně těžkým člověkem, čemuž by měla odpovídat fyzika a animace přechodu mezi různými pohybovými aktivitami. Mluví se o tom, že Nathan Drake má v tuto chvíli nějakých 1200 unikátních animací, přičemž cílem je dosáhnout úctyhodného čísla 3000. Pro takové dílčí srovnání, předchozí hrdina Jak z dílen Naughty Dog (série Jak & Daxter) jich na PS2 měl nějakých 200. Do tohoto počítání se ovšem zahrnují obličejové animace a rozličné drobnosti, jako je lehce odlišný postoj a nebo jen různá poloha rukou při nějaké a nebo po nějaké často aplikované činnosti. Sem může patřit např. klasický běh, během čehož se Nathan dokáže pěkně zadýchat, přičemž námaha se následně odrazí v jeho tváři. Namáhavé patrně budou také další eskapády, kde se počítá s využitím různých dopravních prostředků - byla představena jízda v džípu, kde se ujmete stacionárního kulometu, a podle všeho si zaskotačíte např. i na vodních lyžích. Všechno tohle se bude odehrávat v rámci virtuálního univerza vytvářejícího dokonalou iluzi živoucího světa. Taková džungle by díky pokrokovým grafickým efektům a snaze tvůrců o nejrůznější maličkosti a nuance, jako je hýbání se větví stromů, mohla být snad zdařilým příkladem toho, co se má přesně na mysli. další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Uvedené jemnůstky by mohly příjemně oživit hraní, stejně jako tradiční FMV sekvence, spolu pomáhající převyprávět zdejší příběh. Nehratelných kinematických scén zde má být v celkovém úhrnu asi hodina a při jejich vytváření vypomáhají pro tento účel najatí herci, podle nichž se scény upravují a kopírují, aby působily co nejvíce autenticky. Ačkoliv se v termínové listině řady webů objevuje datum vydání letos, být vámi, počítal bych nejdříve s rokem příštím. A také bych počítal se hrou, která možná nebude úplně tím pověstným AAA titulem, ale její kvality by nemusely být od uvedeného zhodnocení příliš daleko. Na což bych si už takhle dopředu vsadil ve Fortuně :) Zdroj: Game Informer Tento článek vznikl ve spolupráci s webem GamePro.cz |
Martin Kaller | |
autor je šéfredaktorem GamePro.cz |