Uncharted: Drake Fortune - preview
zdroj: tisková zpráva

Uncharted: Drake Fortune - preview

8. 4. 2007 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Pokud se vám líbí styl dobrodružných eskapád archeoložky Lary Croft, měli byste si někam poznamenat akci exkluzivně pro PS3. Vyjma akrobatických kreací se zhlédla i v atraktivním dějišti Far Cry - deštném pralese.

Autor: Martin Kaller
Publikováno: 8.dubna 2007


Pokud se vám líbí styl dobrodružných eskapád archeoložky Lary Croft, měli byste si někam poznamenat akci od Naughty Dog připravovanou exkluzivně pro PS3. Vyjma akrobatických kreací se totiž zhlédla i v atraktivním dějišti Far Cry - deštném pralese - takže počítejte s rozhodně zajímavou herní náplní.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Vývojáři z Naughty Dog, kteří jsou zodpovědní za povedenou sérii Crash Bandicoot (PSX), resp. Jak & Daxter (PS2), ve svých dílnách aktuálně kutí mnohoslibný projekt, o kterém šla svého času řeč ještě jako o Naughty Dog Game, a který by se měl objevit exkluzivně na konzoli PS3. Aby také ne, když se jedná o vývojáře pod taktovkou Sony. Zde představená third-person akční adventura má na první pohled trochu podivný název Uncharted: Drake’s Fortune, nicméně hned za ním je stejně netradiční příběhový rámec. V hlavní roli se totiž ocitá veskrze sympatický Nathan Drake, takový celkem obyčejný chasník, co se tu dostane do velkých nepříjemností. Ovšem díky jeho nesmírné houževnatosti (samozřejmě s klíčovým přispěním vašeho já za gamepadem) je dokáže přestát.

 Souboj o poklad Francise Drakea
Za Nathanovou vytrvalostí je přitom určitá posedlost, bytostní přesvědčení, že je potomkem slavného, leč údajně bezdětného Sira Francise Drakea. Pokud vám jméno anglického piráta z nějakého důvodu není známo, zkuste Wikipedii. Navíc tu je onen záhadný stříbrný prsten, který se v Nathanově rodině předává z generace na generaci a který má na vnitřní straně vyryto datum 1597. Což je rok poté, kdy jeho domnělý předek zemřel. Či měl zemřít, ale nepředbíhejme...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Při pátrání po stopách a odkazech minulosti Nathanovi asistuje půvabná Elena Fisher, smělá filmová dokumentaristka, a dobrodruh Victor Sullivan, což je taková starší verze Nathana, který tu k němu vzhlíží jako ke svému učiteli. Tvůrci sázejí na silný a prý velice emotivní příběh, pro kterýžto účel vedle ústředního protagonisty umístili ony další postavy, které tu mají mít významnější úlohu, než jen obvyklých doprovodných figurek v pozadí. O atmosféru se pak má postarat mimo jiné kvalitní ozvučení a dynamický soundtrack.

 Vrak ponorky v pralese?
Na začátku hry Nathan a jeho partnerka objeví zajímavou stopu. Potopenou olověnou rakev Francise Drakea. Ovšem namísto těla zde ke svému velkému překvapení naleznou deník - naznačující, že nezemřel, nýbrž zamířil do Amazonie při nějakém důležitém pátrání. Posléze je však Nathanova záchranná loď napadena dnešními piráty a jenom díky včasnému příletu Sullivanova hydroplánu se jim z nastalé šlamastyky podaří vyváznout se zdravou kůží.

Další kroky tedy vedou do Amazonie, do džungle, kde naše parta narazí na vrak německé ponorky z druhé světové války. Vrak, co obsahuje dávno mrtvá a zmasakrovaná těla. Co hrome dělá ponorka uprostřed deštného pralesa? Připravte se na to, že Uncharted: Drake’s Fortune před vás bude klást nečekané otázky a také konfrontovat s překvapujícími momenty.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Ale výše načrtnuté dobrodružství pokračuje, alébrž v ponorce je další vodítko, nápověda, odkazující na ztracený ostrov kdesi v Pacifiku. Kde se dost možná nachází legendární poklad, o nějž na sklonku svého života freneticky usiloval samotný Francis Drake. Poklad nacházející se v ruinách komplexu, bývalé kolonie, kterou tu mělo kdysi dávno španělské království a na kterou se stejně tak dávno už zapomnělo. Ne tak piráti, se kterými jsme už měli v předchozích řádcích tu čest a kteří se tady znovu přihlásí o slovo. Ale ještě než dojde k ozbrojenému střetu, užijete si řadu tombraiderovských aktivit.

 Kombinace Tomb Raidera a Gears of War
Nathan zvládne spoustu pohybových činností a aktivit, i když se zdá, že mnohé z nich budou čistě kontextového rázu, jako je efektní zhoupnutí se na liáně a skrze okno hodně akční vstup do místnosti. Připravte se na rozličné skákání a přeskakování, šplhání a ručkování po římsách, zdech či popínavých rostlinách, na rychlé kotouly, zkrátka budete tu mít dalšího akrobaticky skvěle vybaveného jedince, který by ovšem měl být schopen věcí, jakých by byl i běžný smrtelník. Ovšem minimálně dobře trénovaný, jak to tak vidím :) V rámci ovládání dojde i na využití Sixaxis ovladače, na momenty, kdy se v praxi představí technologie citlivosti na pohyb. Např. situace, kdy přecházíte rokli po padlém kmenu stromu, na němž balancujete právě nakláněním padu.

Vedle zdolávání nástrah terénu se dočkáte i přestřelek, u nichž využijete standardní střelné zbraně, jako je pistole, brokovnice či automat. Ale nadějete se i pěkných bojových dispozic, resp. efektních soubojů tváří v tvář. Během střílení se s oponenty bude mimořádně důležité jednak vaše krytí za různými objekty, odkud můžete relativně bezpečně opětovat palbu, a druhak častá změna místa. Proč to? Jestliže zůstanete příliš dlouho na jednom místě, nepřátelé vás obklíčí, napadnou z nekryté strany, zkrátka najdou si cestu, kudy se vám dostanou na kobylku. Tady se hodí zmínit, že své si k řešení problémů řekne i docela příjemná interakce s herním prostředím, tady je řeč zejména o interiérech, kde byla k vidění např. situace, že se váš sok snažil schovat za stolem, který předtím porazil.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Uvěřitelný svět a realistické animace
Tvůrci kladou mimořádný důraz na realistické rozpohybování hlavního hrdiny, zde dokonce s tím, že hráč by měl vyloženě cítit, že ovládá a pohybuje úměrně těžkým člověkem, čemuž by měla odpovídat fyzika a animace přechodu mezi různými pohybovými aktivitami. Mluví se o tom, že Nathan Drake má v tuto chvíli nějakých 1200 unikátních animací, přičemž cílem je dosáhnout úctyhodného čísla 3000. Pro takové dílčí srovnání, předchozí hrdina Jak z dílen Naughty Dog (série Jak & Daxter) jich na PS2 měl nějakých 200. Do tohoto počítání se ovšem zahrnují obličejové animace a rozličné drobnosti, jako je lehce odlišný postoj a nebo jen různá poloha rukou při nějaké a nebo po nějaké často aplikované činnosti. Sem může patřit např. klasický běh, během čehož se Nathan dokáže pěkně zadýchat, přičemž námaha se následně odrazí v jeho tváři.

Namáhavé patrně budou také další eskapády, kde se počítá s využitím různých dopravních prostředků - byla představena jízda v džípu, kde se ujmete stacionárního kulometu, a podle všeho si zaskotačíte např. i na vodních lyžích. Všechno tohle se bude odehrávat v rámci virtuálního univerza vytvářejícího dokonalou iluzi živoucího světa. Taková džungle by díky pokrokovým grafickým efektům a snaze tvůrců o nejrůznější maličkosti a nuance, jako je hýbání se větví stromů, mohla být snad zdařilým příkladem toho, co se má přesně na mysli.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

Uvedené jemnůstky by mohly příjemně oživit hraní, stejně jako tradiční FMV sekvence, spolu pomáhající převyprávět zdejší příběh. Nehratelných kinematických scén zde má být v celkovém úhrnu asi hodina a při jejich vytváření vypomáhají pro tento účel najatí herci, podle nichž se scény upravují a kopírují, aby působily co nejvíce autenticky.

Ačkoliv se v termínové listině řady webů objevuje datum vydání letos, být vámi, počítal bych nejdříve s rokem příštím. A také bych počítal se hrou, která možná nebude úplně tím pověstným AAA titulem, ale její kvality by nemusely být od uvedeného zhodnocení příliš daleko. Na což bych si už takhle dopředu vsadil ve Fortuně :)

Zdroj: Game Informer
Tento článek vznikl ve spolupráci s webem GamePro.cz



Martin Kaller
autor je šéfredaktorem GamePro.cz

 
 

Nejnovější články