Dreamfall Chapters na Kickstarteru zatím není a bůh ví, kdy tam bude. Tørnquist tam hru teď ještě dávat nechce. Teprve běží předprodukční fáze, která může trvat ještě dlouhé měsíce, v horším případě i déle. Na předprodukční fázi a vytvoření prototypu získalo studio Red Thread grant od Norského Filmového Institutu, takže teď si můžou v klidu tvořit. Jenže grant je pouze na předprodukci a samotnou produkci hry, její “hlavní” vývoj, už pokrývat nebude. Na ten si musí vývojáři sehnat peníze jinde.
A jak je známo, vydavatelé vám za adventuru klasického střihu ruce zrovna neutrhnou a radši nasypou ty miliony do marketingu nové revoluční válečné střílečky. A víme, jak to pak může dopadnout... Ale zpátky k adventurám a Norskému Filmovému Institutu. Ten dal studiu 175 tisíc dolarů, což by mělo na tvorbu prototypu stačit. O kolik si pak Tørnquist řekne na Kickstarteru zatím nevíme a v rozhovoru pro Rock Paper Shotgun to ani nenaznačil.
Co ale naznačil, je touha experimentovat: “Příběhová stránka Dreamfall Chapters bude mít zajímavé prvky. S nějakými zajímavými nápady si hrajeme a zkoušíme je. Bude to adventura, bude to hlavně o příběhu - nebudou tam žádné rychlé souboje, bušení do tlačítek nebo podobné věci,” uklidnil skalní adventuristy Tørnquist v rozhovoru pro RPS. Experimentovat se tak možná bude s příběhem a jeho podáním, nikoliv s klasickou adventurní hratelností.
Proč se Tørnquist rozhodl do toho opřít zrovna teď? Podle něj je na to ideální doba. Podařilo se mu dostat ten grant a navíc je dnes díky Kickstarteru jednodušší získat peníze na svůj projekt, aniž by musel obcházet vydavatele, a pak hru přizpůsobovat jejich přáním. Pokud to bude někomu přizpůsobovat, tak to budou hráči. A tak zatímco je oznámena verze pro PC a MAC, adventura klasického střihu se na tablet hodí krásně. Jestli se ale na iOS/Android Dreamfall Chapters podívají, zatím neví ani Tørnquist. Prý ostatní platformy a možnosti zvažuje, ale zatím to nechce blíže upřesnit.
Až se hra konečně dostane do produkční fáze, tak budeme vědět skoro všechno. Vývojáři nechtějí nic tajit, ale z předprodukční fáze se toho teď moc nedozvíme. “Za pár týdnů na chvíli úplně zmizíme a objevíme se na začátku příštího roku, kdy už snad budeme mít co ukázat,” řekl Tørnquist. Z toho se dá lehce vyvodit, že by se Kickstarter mohl spustit někdy na jaře nebo v létě příštího roku. Nebojím se, že by se zrovna tohle nezaplatilo, pokud si vývojáři neřeknou o nějakou horentní sumu. Ale i tak, oddanost oldschool hráčů nezná mezí. Už aby byl začátek příštího roku!