Autor: IlacSit Publikováno: 24.března 2006 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Další parťák přichází z Japonska. Dalo by se říct „udělaný“ Toru Nishimura je místní Lařinou spojkou. Na první pohled byste neřekli, že se zaplétá s yakuzou a už vůbec, že stále touží po dalších a dalších dobrodružstvích, zvlášť, když je u toho Lara. A jelikož se nám Toru kamarádíčkuje s yakuzou, nemůže chybět ani jeden její člen. Proč je to zrovna ten nejvyšší, je mi záhadou. Nevyhnete se tedy Shogovi Takamotovi, vášnivému to sběrateli cenných pokladů. Z podobného soudku bude boháč James Rutland Jr., který je zvyklý dostat vše, co chce a zrovna teď touží po Laře. Dlouho se nevědělo, kdo bude plnit roli hlavního záporňáka a k překvapení většiny lidí to nebude nějaký muž, nýbrž po téměř po celém těle potetovaná ![]() Tvůrci si kladou za cíl vrátit Laru tam, kde se cítí nejvíce doma – do lokací ztracených chrámů, pralesů a zasněžených hor rozesetých po celém světě (Bolívie, Peru, Himaláje, Afrika). Zavítáte však i do velkoměst a také se projedete na motorce v Peru a Tokiu, což bude nejspíš nejakčnější místo ze všech. Jízdy to budou vždy pěkně arkádové, což dokazuje poslední trailer. Lokace vypadají velice přesvědčivě, dosti rozlehle a různorodě, čímž myslím hlavně nástrahy a puzzly v nich umístěné. Při řešení logických hádanek najde uplatnění nový fyzikální model. Budete hledat tajné páčky, potřebná závaží, přesouvat kvádry a podobné předměty, což je u této série standardem. K tomu se přidá řada smrtelných nástrah, které se budou muset řešit akrobatickými přemety, výkruty a všemožnými a nemožnými kaskadérskými kousky jako za starých dobrých časů. Situace, kdy na Laru neočekávaně vystřelí ze zdi několik bodáků, zde budou na denním pořádku. Jinak se bude jednat hlavně o klasické ručkování a skákání s milimetrovým načasováním. ![]() ![]() ![]() Z toho vyplývá, že TRL se od svých předchůdců asi moc lišit nebude. Většinou se budete starat o to, aby Laru něco neslisovalo, nenabodlo nebo nerozdrtilo. V menším zastoupení mají přijít na scénu akční pasáže, kde se ujmou role dva klasické stříbrné pistole (asi inspirované H&K), které si díky automatickému míření najdou bez problému každého nepřítele. Tady však můžu napsat první malý vykřičník, jelikož zrovna nejsem zastáncem automatického zaměřování na PC, myslím si, že hráč by měl mít v této aktivitě daleko větší volnost. ![]() Ovšem je jisté, že si autoři připravili hned několik originálních animací Lařiny smrti, pokud v jakémkoliv úseku této sekvence selžete. Svobodné ukládání pozice, kdykoliv se vám zachce, nebude možné - o tuto funkci se postarají checkpointy. Přidanou hodnotou, která by vás mohla donutit hrát TRL důsledně nebo opakovaně, budou skryté bonusy v podobě speciálních sošek. Ty budou bronzové, stříbrné a zlaté, čímž také definují obtížnost jejich dosažitelnosti. Jejich sběrem se začnou odemykat herní bonusy, jako oblečky, videa a artworky atd. Co se týká kamery, ta je u third-person akce jasnou prioritou a zatím se jeví, že by měla být v pořádku. Snad se nemusíme bát, že by autoři Legacy of Kain: Defiance udělali stejnou chybu i podruhé. ![]() ![]() ![]() Nepřátelé, tak jako ve většině her, nebudou oplývat takovými detaily jako Lara. Většinou půjde o lidské protivníky, byť se možná dostane i na nějakou zvěř. Počítat také můžete se souboji s bossy - kromě těch v lidské podobě se utkáte i s daleko většími až mýtickými monstry, což je nejen stylové, ale pořád i moderní. Čeho se však obávám, je umělá inteligence. V dnešní době už je krytí za překážkami sice zvykem, ale když bude hra oplývat automatickým zaměřováním, obtížnost přestřelek asi nebude moc vysoká. Navíc má být po misích rozmístěna spousta (resp. dle zvolené obtížnosti) lékárniček určených k využití přímo za akce, což by náročnost hry odsouvalo někam do depa. Co vzít s sebou na cesty? ![]() Dalším, možná důležitým nádobíčkem bude speciální dalekohled, který vedle kvalitního zoomu oplývá i jakýmsi analyzérem. Nezbytná v některých lokací bude i náprsní svítilna a PDA, který poslouží coby správce inventáře či jako deník obdržených úkolů. Nostalgii ve vás jistě probudí světlice. Všechno vybavení by mělo být vidět na hlavní hrdince zhruba tak, jak jsme zvyklí z CS: Source - aneb vše, co bude mít postava při sobě, se graficky promítne i na postavě samotné. Nedočkavci už pouze čekají, jaké oblečení na sebe lady Croft oblékne… ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Naše virtuální archeoložka totiž prošla výraznou proměnou a její obličej se opět o něco přiblížil realitě. I tvary nabraly reálnějších proporcí. Navíc neztratila nic ze své typičnosti, stále má vlasy svázané v copu a několik pramínků vlasů ji pluje po tvářích, na kterých (a na celém obličeji) má být rozeznatelná velice propracovaná mimika. Co si pod tímto pojmem představit jen těžko hádat, přeci jen HL2 v tomto směru nastavil laťku hodně vysoko. Na Laře však lákaly hlavně vnady a zvědavci budou mít samozřejmě co zkoumat i tentokrát, zejména v tokijské misi... Animace postav nebudou udělány pomocí motion-capture, nýbrž zcela ručně. To pravděpodobně dalo vývojářům větší volnost při nejrůznějších gymnastických manévrech, i když některé akce u mě asi zůstaly nepochopeny - jak je možné, že při výskoku, kdy má Lara v ruce pistole a rozpaženo, střílí před sebe?!? No uvidíme, jestli Lara překoná svou ohebností Sama Fishera nebo Prince z Persie. ![]() Zdroj: IGN, Gamespot, oficiální stránky, SCORE, GameStar, Worthplaying, EuroGamer, Totally360, TombRaiderChronicles, videa Stáhněte si: Intro, Trailery, Videa... Související články: Novinky, Tomb Raider: Angel of Darkness recenze, Tomb Raider Chronicles recenze |
IlacSit | |
editor: jd |