The Movies - preview
zdroj: Archiv

The Movies - preview

21. 4. 2004 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Co nám Lionhead Studios v čele s Peterem Molyneuxem nabídnou v bezpochyby originálním a dosti ambiciózním projektu The Movies, ve kterém se stanete filmovým magnátem v Hollywoodu, napovídá toto preview.

Autor: Korgull
Publikováno: 21.dubna 2003


Zvětšit zdroj: Archiv Jak si vývojáři z Lionhead Studios v čele s Peterem Molyneuxem poradí s bezpochyby velmi originálním a také dosti ambiciózním nápadem v projektu The Movies? To budeme moci skutečně posoudit, až hra určená pro PC, PS2, Xbox a GC (každá verze je vyvíjena jiným týmem) konečně vyjde. Dojít by k tomu mělo snad letos v létě. Podle dostupných informací už víme, že v ní bude třeba zvládnou tři základní části - vybudování filmového studia, zajištění potřeb vybraných herců a nakonec i samotné filmování. Všechny tyto aspekty budou prý stejně důležité pro co nejlepší výsledek hraní. Jenže ono to takhle napsané vypadá poměrně jednodušeji, než by to podle představ vývojářů vypadat mělo.

 Filmovým magnátem
Hráč se vlastně vžije do role filmového magnáta. Se vším všudy. Které z výše uvedených částí se budete věnovat více než jiné, bude záležet čistě jen na vás. Budete rozhodovat o tom, jak má vypadat vaše studio, budete najímat a vyhazovat lidi filmařského týmu (včetně režiséra, kameramanů, zvukařů, vizážistů, kostymérů, klapek, aj.), managementu, propagační části atd. a také budete určovat vše, co se má ve vaší říši filmu a zábavy dít. Když se stanete úspěšnými, můžete si dovolit vládnout svému personálu železnou rukou nebo hýčkat své miláčky herce nakoupením všeho, co si jen zamanou, od soukromých letadel, po služebnictvo a jiné patolízalstvo.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Moc je v penězích, které budete získávat především z vámi vyprodukovaných filmů. Pochopitelně čím větší úspěch bude vaše dílo mít, tím více peněz z něj bude plynout a tím také větší rozpočet budete mít na další projekt. Nějaké penízky můžete nabýt také tak, že prodáte některého ze svých herců, pokud ho zrovna určitou dobu nebudete potřebovat.

Zvětšit zdroj: Archiv Kromě toho, hra vás vystaví různým výzvám a úkolům, které sice nemusíte plnit, ale často bude ve vašem zájmu se o to alespoň pokusit. Například vás může požádat jistý gangster, abyste do nějaké role v novém filmu obsadili jeho ženu, která ovšem neoplývá ani minimálním talentem. Když to přijmete, gangster vás na oplátku - za to utrpení pracovat s někým tak neschopným jako je jeho drahá polovička - zbaví na rok daní. To docela stojí za zvážení, co říkáte?

 Vliv různých faktorů na osazování rolí
Tím se dostáváme k záležitostem souvisejícím s osazenstvem vašeho studia, zejména pak s herci. Všechny postavičky si budete moci libovolně upravit, nejen co do oblečení, ale také pokud jde o plastické operace a make-up. Tak jak své herce budete obsazovat do rolí a jejich hvězda bude zářit nebo pohasínat, tak i jejich životopis bude odrážet všechny tyto zdary i nezdary. Každý z nich bude mít svou minulost, chování a samozřejmě i různé zlozvyky (alkohol, deprese, aj.), na které se bude velice rád chytat dotěrný tisk.

Navíc tyto postavičky nebudou neměnné a mají být obdařeny city. V průběhu své kariéry budou stárnout a měnit vzhled i jednání. Někdy jim v zájmu filmu v těch proměnách budete muset pomoci - např. poslat je do posilovny nabrat nějaké svalstvo, apod.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Co se týče jejich citové stránky, herci po vás budou vyžadovat určité zacházení a podmínky, které když budou uspokojivé, budou odvádět dobrou práci, ale běda, když je necháte upadat do deprese. To pak přijdou na řady zmíněné zlozvyky. Své mohou zavinit i rodinné krize. Však to znáte z bulváru. A aby toho nebylo málo, tak city budou zasahovat také do vztahů mezi herci samotnými. Když například některý herecký pár budete společně obsazovat hodně často, může se jejich prvotně profesionální vztah změnit např. v lásku, ale také nenávist.

Zvětšit zdroj: Archiv  Péče o herce
Jak bylo naznačeno výše, aby herci podali odpovídající výkon, musí se cítit dobře a je na vás, abyste to zajistili. Je třeba dbát na stravování i ubytování a další potřebný servis. Počítejte i s tím, že čím úspěšnější herec bude, tím se bude zvětšovat i jeho ego a nároky. To může znamenat problémy. Herec třeba propadne alkoholu a bude vyžadovat rehabilitaci místo natáčení. Nebo začne nekontrolovaně tloustnout, takže bude pro většinu rolí bezcenný, což tedy můžete vyřešit buď posilovnou anebo plastickou operací, která je sice dražší, zato má trvalejší efekt.

Herce si pro své filmy můžete vybrat sami osobně, nebo to můžete nechat na studiu a nechat se překvapit, případně si je můžete přímo vytvořit a fyzicky se je pokusit přizpůsobit svému skutečnému hereckému idolu. Každá z těchto postaviček může být obsazena do jakéhokoliv filmu. Když ale vybrané z nich budete dávat role v některém konkrétním žánru (např. hororu), bude se postupně zdokonalovat právě pro tento typ filmů, takže její obsazení do diametrálně rozdílného žánru ji může vyvést z míry.

 Výběr scénáře a žánru
A nyní pomalu k filmování jako takovému. Každý film vzniká podle určitého scénáře. Některé má mít pro vás hra už předpřipravené, ale zrovna tak se můžete pustit do napsání svého vlastního. Vybrat si můžete pro začátek z osmi žánrů - akční, horor, komedie, romance, sci-fi, western, thriller a válečný. Tvůrci však už nyní plánují možnost rozšíření nabídky v případných datadiscích. Navíc vám dovolí žánry také kombinovat. Pak si dle svého uvážení vyberete kostýmy, navrhnete scény (hra jich má nabízet tisíce), rekvizity a nastavíte kamery (to vše ale opět můžete nechat na svém studiu).

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Protože The Movies pojímá období tvorby filmů od roku 1900 až do blízké budoucnosti roku 2010, budete svědky postupného rozmachu v oblasti technologií a efektů. Lépe řečeno, budete se ve vlastním zájmu snažit dosáhnout rozvoje nových technologií (zvuk, barva, 3D počítačová grafika), neboť i v tom spočívá cesta k úspěchu. V jiném případě můžete počkat, až někdo nějakou novinku vyvine a teprve pak ji využít také ve své produkci.

Průměrná délka filmu, který budete moci natočit, se pak pohybuje mezi 30 vteřinami až 3 minutami. Když však prý budete mít dost peněz a času, můžete se pustit třeba i do dvouhodinového filmu. Pro nadšence, kteří by se do něčeho takového dali, bude asi ideální tzv. "Sandbox" mód, ve kterém se nemusíte vůbec starat o peníze.

 Finalizování filmu
Než své dílo vypustíte definitivně do kin, budete moci ještě upravovat pořadí scén, nahrávat zvuky, hudbu a dokonce i svůj hlas a dabing. Tvůrci vám také umožní vkládat své vlastní soundtracky. K filmu neoddělitelně patří i titulky, které si opět budete moci vytvořit sami nebo nechat na hře, aby je vygenerovala. Tím ale všechno stále ještě nekončí, protože bude nutná také propagace díla.

Jistě chápete, že je třeba přilákat co největší počet diváků, a tak se musíte prosadit nejdřív v reklamě, časopisech, rádiích, televizi, kinech, na videu, DVD i na internetu, prostě všude, kde se dá a jaké možnosti vám doba, ve které se budete zrovna nacházet, poskytuje.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

Vypuštění filmu před publikum je až konečná fáze. Ukáže se, jestli jste schopní obstát v konkurenci jiných hollywoodských studií, které si brousí zuby na Oskara. A nemusí to zůstat pouze u herního světa, svůj film budete moci dát k dispozici i publiku v reálném světě a zasoutěžit si o reálné odměny.

 Slibná budoucnost
The Movies je od samého počátku navržena s vědomím budoucích modifikací. Vývojáři plánují krátce po vydání hry vypustit nástroje, se kterými v současnosti pracují. Rádi by totiž, aby pak i fanouškové vytvářeli nový obsah. Slibují také nějaké oficiální přídavky, z nichž některé prý budou k dispozici jako odměna těm, kteří budou posílat své filmové výtvory online a zaznamenají u ostatních hráčů úspěch.
Zvětšit zdroj: Archiv
Demoverze v tuto chvíli v plánu není. Lionhead Studios věnují veškerou svou energii do projektu, a tak prý na demo nemají čas. Možná snad až po vydání plné verze hry.

Související články: Novinky

Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 25 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora)


 
 
Korgull

Nejnovější články