Autor: Levis Publikováno: 28.února 2009 |
![]() koncepční artwork A to nejen proto, že podobné smlouvy se častokrát podepisují až v pokročilejších fázích vývoje. Vliv na to může mít také dřívější finanční situace vydavatele Atari. Máme-li však věřit starším spekulacím, ve hře se prý objeví vozy nejen od italských automobilek (Ferrari, Maserati, Bugatti, Pagani, Saleen, Aston Martin či McLaren), ale také buginy jako Lamborghini LM005, Mercedes GL, Audi Q7, Hummer, Range Rover, VW Touareg a další. Celkovým cílem jinak je, aby se ve dvojce objevily téměř všechny oblíbené značky z jedničky plus pár nových (vedle těch offroadů, viz výše). ![]() Plastické operace a kadeřnictví Další zásadní novinkou je to, že Test Drive Unlimited 2 bude zasazeno do rámce jednoho velkého příběhu se vší omáčkou - dialogy, cutscénami, dějovými zvraty atd. Abyste vůbec mohli začít vaši zdejší kariéru, bude nezbytné setkat s vašimi přáteli i nepřáteli. Nebude to zkrátka už jen ježdění od jednoho úkolu k druhému, budete se muset tvrdou dřinou propracovat až na vrchol. Ještě předtím si vytvoříte vlastního avatara a vyberete mu vhodné oblečení z ještě bohatšího výběru než minule, plus všechnu výbavu od pásku až po piercing nebo tetování. ![]() Co se týče vašeho účesu, ten nebude nijak fixní, protože během hry budete moci navštívit kadeřníka a nechat si svoji vizáž pozměnit. A protože by nebylo dějové linky bez nenávistných protivníků či policajtů, kteří se vás budou snažit dostat za mříže, občas se u kadeřníka zastavíte také proto, aby vás nikdo nepoznal (to např. když se zbavíte všech vlasů). Kdo by chtěl vypadat úplně jinak, zaparkuje před nemocnicí a bude si moci zaplatit rovnou plastickou operaci. ![]() A jak nejspíš tušíte: protože si avatara budete muset vytvořit, samozřejmě začnete jako neznámý závodník bez peněz, aut i schopností. Alespoň to poslední půjde získat snadno - konkrétně v různých autoškolách, kde dostanete nejen licenci na samotné závodění, ale také povolení řídit auta různých tříd. Po úspěšném splnění všech testů se vám příslušné vozy u prodejců aut zpřístupní. A spolu s nimi také různé turnaje nebo vedlejší mise, které do té doby nebyly k dispozici. ![]() koncepční artwork Vstříc tropické bouři... Podle dřívějších informací má hra být zasazena do nové lokace o rozloze 1500 kilometrů čtverečních. Protkanou celkem 2400 kilometry silnic, dálnic nebo off-road tratí, i třeba skrz mokřiny. Počítá se s tím, že vedle Havaje bude ve hře minimálně jedna další nová lokace (ale není to Afrika). Vše má být samozřejmě větší, pestřejší, detailnější a živější, i díky tomu, že osoby ve hře budou tentokrát hýbat ústy. ![]() Tomu pomůže i nový model dynamicky se měnícího počasí, včetně tolik kýženého deště, který minule absentoval. A věcí s ním souvisejících, např. mokrého písku na vozovce nebo kaluží bláta. Pokud během prosluněného závodu začne pršet, náhle se vám zhorší viditelnost a vůz bude mnohem obtížnější ovládat. Plynule bude počasí přecházet též do stavu zamračeno či mlhavo. A co teprve když vás zastihne opravdová tropická bouře... ![]() srovnávací obrázek s třemi stavy počasí (tři typy shaderů) ... s otevřenou střechou Se svým avatarem tedy půjdete za vidinou slávy, dostanete možnost se spřátelit s dalšími postavami a tak dále - ale co nového autoři přichystali k samotnému závodění? Předně budete mít za volantem víc prostoru. Za jízdy bude možné zapínat rádio nebo otevírat okna, jízdu v dešti zase usnadní zapnuté funkční stěrače. A pokud byste náhodou jeli v kabrioletu s otevřenou střechou, budete ji muset poctivě ručně stáhnout. A to jsou prý jen některé z možností úpravy auta, s nímž také půjde zajet do myčky. ![]() odsud níže screenshoty z rané verze hry Nové ukazatele nejen na mapě Z obrázků je dále patrné, že ve druhém dílu přibude ukazatel paliva. Kdo si nedá pozor a nedoplní včas nádrž u jedné z mnoha pump po cestě, snadno se může stát, že mu uprostřed závodu dojde benzín. Pokud si podrobně prohlédnete mapu, zjistíte zase, že na ní objevuje nejen stav aktuálního počasí, ale i časový údaj. To proto, že během hraní se bude plynule střídat den a noc, resp. celý 24-hodinový cyklus. Autoři si představují, že ideálně se čas od času ve hře podíváte na hodinky a podle denní doby budete např. volit trasu - kdo by chtěl riskovat noční jízdu temným lesem, že? ![]() Stejně dobře ale budou některé závody (vč. jízdy k checkpointům) a mise přístupné jen v blíže určenou denní dobu, takže se jich zúčastní jen ten, kdo přijede včas. K tomu se ostatně váže i poslední informace, a to sice že navzdory všem změnám tu mají mít závody na uzavřených vytyčených okruzích větší roli než v jedničce. ![]() Test Drive Unlimited 2 je ve vývoji téměř jistě pro PC a Xbox 360, vylučovat však vznik verze pro PlayStation 3 nemá před oficiálním oznámení smysl. K tomu by ostatně mohlo dojít již na letošní E3. Ať se to stane dříve či později, můžete vzít jed na to, že dřív než koncem letošního roku se za zdejší volant beztak neposadíte. ![]() ![]() Zdroj: Forza Central (thx Kovács Gyuszi za tip) Související články: Novinka z května 2007, Novinka z dubna 2008, Test Drive Unlimited 1 recenze a dojmy |
Levis | |
autorovi je 20 let, studuje v Praze a na Tiscali působí od roku 2002, dnes coby zástupce šéfredaktora a novinkář |