zdroj:
tisková zpráva
Za uplynulých 24 hodin má stream teaser traileru na Duke Nukem Forever přes 8 tisíc shlédnutí (mimochodem, 10x více než jinde v ČR), nepočítaje v to další tisíce čtenářů preferující stažitelnou HD verzi, takže nové informace o hře přímo od šéfa vývojářů George Broussarda, který opět nevydržel nereagovat na otázky na diskusních fórech Shacknews, nepochybně stojí za vyzobnutí:
- Úplným základem technologie opravdu zůstává Unreal Engine 2, od nějž se 3DRealms odthrli, když do něj byly přidány statické meshe (někdy v roce 2003, v době vydání UT2003). Od té doby předělali ze sto procent renderovací systém, který teď má být "plně moderním enginem".
- Na hře se nepracovalo nepřetržitě po celý deset let, byly delší pauzy. Vývoj se zrestartoval asi třikrát z různých důvodů. Aktuální verze DNF, na níž pracují od roku 2004, je definitivně posledním pokusem.
- Přítomny hádanky úzce spjaté s prostředím (jako v Half-Life 2), jež má Broussard nejraději. A potvrzeno, že vysoká interaktivita prostředí bude vyčnívat mezi klíčovými vlastnostmi DNF.
- Nebudou chybět odlétající kusy těl a kaluže krve, ale zase to nebude tak přehnané jako v Soldier of Fortune Payback. Tzn. brokovnice ustřelí údy, ale už ne pistole či kulomet. Exploze něčeho nebo pipe bomba vyčistí blízké okolí od mrtvol a zbytků těl.
- Délka hry srovnatelná s ostatními současnými FPS.
- Kompletní vytvoření modelu jednoho monstra zabere grafikovi přibližně 6 týdnů.
- Všechny scény z včerejšího teaser traileru byly zaznamenány pomocí programu Fraps při běhu vlastní hry v reálném čase, tedy 100% in-game scéna, kde nepřátelé atakovali Dukeho. Nepříliš velký HUD a zbraň byly úmyslně vypnuty přes konzoli (asi ještě nejsou dodělané).