StarCraft II oficiálně
zdroj: tisková zpráva

StarCraft II oficiálně

19. 5. 2007 9:09 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Odpalte ohňostroje, jako to učinil věhlasný Blizzard v Soulu, než tam oznámil pokračovatele klasické sci-fi RTS! První obrázky & trailer

Odpalte ohňostroje, jako to učinil věhlasný Blizzard v Soulu, než tam ve tři odpoledne jihokorejského času oficiálně oznámil StarCraft II. Čili žádná masivně multiplayerová záležitost, jak někteří hlasitě spekulovali, nýbrž pokračovatel klasické sci-fi real-time strategie z roku 1998, která se dodnes hojně hraje na progamingové scéně. Ta si jistě oddechne, že základní principy, proporce i herní rasy zůstanou zachovány. Jak lze spatřit na sadě sedmnácti obrázků, hra používá takřka totožné rozhraní a podobný grafický styl, samozřejmě doplněný více efekty, avšak ani při hromadném výpadu stovky hmyzoidních zerglingů se prý nijak neškubá.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Protossové budou umět vytvořit silové pole kdekoli a také teleportovat jednotky kamkoli na bojiště. Zerglingové zase mohou zmutovat do extrémně silných pohybujících se bomb. Celkově přibude řada nových jednotek, zatímco některé staré známé obdrží nové schopnosti. Konkrétně Protossové dostanou jednotku Immortals (se speciálním štítem, který se aktivuje při napadení někým), Stalker (quadroponická kreatura se schopností teleportu na krátkou vzdálenost), Colossus (s duální laserovou výzbrojí a velmi dlouhýma nohama, dovolujícími překonat složitý terén), Phoenix (s možností nabíjet zbraně pro vícenásobné střely, ale po odpálení bude chvíle nehybný) či Warprey (létající jednotka způsobující čím dál větší poškození, čím delší dobu v kuse laser trefuje cíl).

Domovskou jednotku Mothership lze ve vesmíru mít jen jednu, zato disponuje časovanou bombou, která vytvoří pole, co dokáže zastavit nepřátelské střely uvnitř (jakmile toto pole zhasne, střely spadnou na povrch). Také dovede použít Planet Cracker, který odpálí silný paprsek na planetu, nebo černé díry (Black Hole), které do sebe vcucnou lodě a tím je zničí (thx Fish za info). Blizzard doprovodil oznámení čtyřminutovaným CGI filmečkem, který je od jedenácté hodiny k downloadu v oficiální high-res verzi.


UPDATE StarCraft II CGI trailer - oficiální high-res verze (72 MB, 1024x436, DivX 5.1)

Na internetu už se objevila i krátká nahrávka gameplay videa (jinak slíbená na zítra). Hlavním designérem byl pověřen Dustin Browder, bývalý zaměstnanec EA a tvůrce Battle for Middle-Earth či Command & Conquer. Datum vydání StarCraftu II momentálně není známo, cílovou platformou je PC. Více prozatím na Starcraft2.com. Update - podrobné informace zde.
zdroj: IGN, Gamespot, Curse

jd

Nejnovější články