zdroj:
tisková zpráva
Po ohlašovací newse z včerejšího rána, ovlivněné začátkem víkendu (vysvětlujte své polovičce, že nemůžete ihned odjet na slíbený nákup kvůli nějakému oznámení... ;) a zejména tím, že se tehdy ještě pořádně nic nevědělo, tu máme podrobnosti o StarCraft II. Blizzard si splnil své dlouholeté přání a začal na něm pracovat už v roce 2003, krátce po dokončení datadisku Warcraft III: The Frozen Throne (vskutku zázrak, že za takovou dobu nedošlo k většímu úniku informací). Nyní se hra nachází v pokročilé fázi, konkrétně v pre-alphě.
Na dnešní poměry docela malý, čtyřicetičlenný tým, který má k dispozici takřka neomezený rozpočet (=WoW), se dosud soustředil na multiplayer (nyní již kompletně hratelný), o němž má být celý Starcraft II především. I díky znovuzrozené službě Battle.net, vylepšené o nové soutěživé funkce, matchmaking utility či přenosy ze zápasů. Na konto povinných měsíčních poplatků za MP se nikdo nevyjádřil, ale nejsou vyloučeny ani by nepřekvapily. Síťové klání má průměrně trvat 20 minut reálného času, u Prottosů možná jen 15. Hardcore fandy uklidní, že ačkoli na gameplay nahrávkách ze Soulu běžela hra (pro účely předváděčky úmyslně) pomaleji než původní StarCraft, půjde nastavit libovolná rychlost jako ve Warcraftu III (ostatně i tisková zpráva často zmiňuje svižnou hratelnost). Jelikož jsou GameTrailers často dole, pro jistotu jsme
nahodili devět jejich gameplay videí lokálně do jednoho archivu (170 MB, low-res MOV).
Součástí bude plnohodnotný editor map (včetně skriptování), který garantuje maximální svobodu pro vytváření modifikací, když do rukou dostanete stejné nástroje, jaké používají autoři hry. Spustíte ji na Windows XP i Windows Vista, kde bude DirectX 10-kompatibilní, ačkoli zatím nepadlo rozhodnutí, zda dojde na DX10-exkluzivní grafické efekty. Z FAQ je spíš cítit snaha, aby interně vyvinutý 3D engine byl schopen solidně fungovat na co nejširší škále hardwarových sestav (podmínkou karta s pixel shadery 2.0). Vedle zakomponované technologie Havok pro realistickou fyziku zvládá na obrazovku vyrenderovat několik obrovských, vysoce detailních kreatur a zároveň početné armády normálních jednotek (bez limitu počtu označených). O přírůstcích do jejich řad jsme už psali.
Resource managment dozná menší zdokonalení, ale jinak má být stejně významný jako minule, tzn. jeho ovládnutí bude nezbytné k úspěchu (narozdíl od Warcraftu, kde nebyl takovým středobodem hratelnosti). Pravděpodobně bude existovat více různých cest rozvoje (tech-tree) budov/výzkumu upgradů na úplném začátku, takže jeho prokoučování se ve výsledku vyplatí ještě méně.
Singleplayerová kampaň se stane prioritou až v pozdější fázi tvorby StarCraftu II. Každopádně v jejím příběhu, navazující na Brood War o čtyři roky později, figurují ty samé postavy: Zeratul, Jim Raynor a Kerrigan. Tři důvěrně známé rasy zůstanou přítomny, čili Protossové, Terrani a Zergové (poslední dvě nebudou disponovat ani obdobou mateřské lodi). Na otázku, jak tu mohou být Terrani, když byli zničeni na konci Brood War, odpověděl zástupce Blizzardu, že se skládají z odvrácené říše Terran Dominion, a také naznačil, že v příběhu sehraje roli starodávná kosmická rasa Xel'Naga. Jak demonstruje video, Terrany posílí šikovná jednotka zvaná Reapers, která dokáže překonat nerovný terén se svými jet packy - seskočit dolů i vyletět nahoru.
Tři hlavní rasy (čtvrtá rasa se tu nevyskytne) mají projít celkovou proměnou, být vzájemně ještě více odlišné (žádné ekvivalenty těch samých schopností od ostatních) a zároveň lépe vybalancované, s čímž pomáhají progameři. Těšte se i na nové herní mechanismy, které mají uspokojit jak skalní příznivce, tak nováčky v sérii - tato problematika je spolu s perfekcionismem autorů jedním z důvodů, proč hra vzniká tak dlouho. Například jednotky nacházející se na vyšším místě než nepřítel opět obdrží útočný bonus, ale budou tentokrát zahaleny fog of war. Určitě ale nepočítejte s odzoomováním z bojiště ala Supreme Commander ani s námořními bitvami.
Konzolová verze se neplánuje kvůli vysokým provizím jejich výrobců i špatným zkušenostem s definitivně pohřbenou third-person akcí StarCraft: Ghost. Cílovými platformami budou čistě PC a Mac, pro něž vyjde souběžně. Předtím ještě vypukne uzavřený betatest jen pro pozváné. Termín se máme dozvědět v nadcházejících měsících, do té doby se smiřte s tradičním prohlášením Roba Parda, že StarCraft II bude venku, až bude opravdu připraven. Čemuž se vzhledem k vysoce nastavené laťce předchůdce a kvalitativním standardům všeho od Blizzardu nelze vůbec divit.
Update 22:00 - kompletní video 21 minut včetně zvuku a anglického komentáře (thx Hydrogen!).