Star Wars: Galactic Battlegrounds
zdroj: tisková zpráva

Star Wars: Galactic Battlegrounds

21. 7. 2001 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Po fiasku s Force Commanderem vsadili Lucas Arts ve své další RTS na osvědčené tvůrce Age of Empires - detaily v preview.


Star Wars: Galactic Battlegrounds - preview

Autor: Bergy
Publikováno: 21.července 2001

 Nová naděje po Force Commanderu?
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hvězdné války jsou fenoménem již mnoho let, přičemž jejich popularita neustále narůstá. Nemalý podíl na tom mají i počítačové hry, kterých během devadesátých let vznikla hned celá řada. Některé tituly sklízely nehynoucí úspěch (X-Wing Alliance, Dark Forces nebo Jedi Knight), jiné zas tolik štěstí neměly. Lucas Arts ale jinak bravurně pronikly do odvětví 1st person akčních her, vesmírných simulátoru či turn-base strategií. Jedna oblast ale zůstala dlouho nepokořena. Ano, mluvím o tolik populárních real-time strategiích, které jsou zastoupeny pouze Force Commanderem. Tato hra byla v době svého vývoje provázena slušným očekáváním, které ale bylo korunováno velkým zklamáním. Nepříliš zdařilá 3D grafika spolu s nepříjemným ovládáním a skoro nulovou přehledností vykonalo své a tak, snad krom těch nejzarytějších SW fandů, nebyl FC přijat vůbec kladně. Navíc díky grafickému engine a 3D prostředí jste mohli mít k dispozici jen omezený počet jednotek, a přitom kdo by nesnil o obrovských bitvách podobné těm z filmové podoby Star Wars.

Nyní se ale, jak se zdá, blýská na lepší časy. Ensemble Studios totiž v současné době ve spolupráci s Lucas Arts vytvářejí zcela novou RTS s názvem Star Wars: Galactic Battlegrounds, která by už měla opravdu naplnit veškerá očekávání. Nyní totiž máme i jisté záruky, vývojáři Ensemble Studios jsou totiž ti samí lidé, kteří vytvářeli veleslavnou ságu Age of Empires a těžko věřit, že by zrovna tihle chlapíci, po tom co mají za sebou, něco zvrtali :)

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Asi největším překvapením pro všechny je skutečnost, že celý grafický engine nebude nikterak ve 3D. Ten kdo čekal, že nová RTS ze Star Wars bude vypadat třeba jako Westwooďácký kousek Emperor, bude asi zklamán, ale já myslím že takové pocity nejsou vůbec na místě. SWGB totiž bude vycházet ze stejného grafického engine jako Age of Empires 2, tedy pseudo 3D s jedním izometrickým pohledem. Nic naplat, je to sice trochu zastaralé, ale zkušenosti jasně ukazují, že AOE2 je v dnešní době stále velkým hitem, stejně tak třeba i Red Alert 2. Grafika těchto her je nejenže vcelku pěkná, ale také velmi přehledná a díky tomu je vše perfektně hratelné. A co víc, menší hardwarové nároky umožní i použití velkého počtu jednotek a tím pádem se doopravdy dočkáme gigantický bitev.

 Děj jako ve filmech
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Že nevěříte? Tak to byste měli, protože vývojáři slibují možnost výroby přes 300 ! různých jednotek, což zní velmi slibně a co teprve když vám prozradím, že jeden hráč bude moci jít do bitvy i s dvěma sty jednotkami, nemohu si pomoct, ale to je přesně to, po čem všichni příznivci SW tak dlouho volají. Jedinou „nevýhodou“ možná je, že nebude moct být zachován ten správný velikostní poměr mezi jednotkami. Takové ty větší stroje jako třeba AT-ST nebo AT-AT budou muset být trochu menší a naopak pěší jednotky budou krapet větší. Opět je to tedy krok k tomu, aby byla hra ještě více hratelnější a přehlednější, určitě tím ale nijak neztratí, spíše získá.

Celý příběh této hry se bude odehrávat od epizody číslo jedna až po tu poslední šestou. To znamená, že SWGB by se mělo vyvíjet podobně jako film, jen s tím rozdílem, že vy budete moci mnohé ovlivnit. Avšak protože filmová epizoda 2 nebyla ještě dokončena a na třetí se začne dělat bůh ví kdy, byly tyto dvě epizody ze hry vypuštěny a pravděpodobně zde dojde k přeskočení děje. Asi proto, abychom se náhodou nedozvěděli co nás, někdy později v kinech, čeká a nemine :)

 Rozmanitost misí
Zatímco normální RTS, které známe, mají jednu, dvě nebo tři kampaně, ve SWGB nás čeká další překvapení. Vývojáři z Ensemble Studios totiž nejsou žádní troškaři, a proto nám chystají kampaní hned šest. Ve hře se totiž bude vyskytovat šest hlavních civilizací (Rebelové, Impérium, Gungani, Naboo, Obchodní federace a Wookiové), a tak logicky každá z nich bude mít svojí vlastní kampaň.
Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Mise se budou odehrávat na různých planetách a mezihvězdných asteroidech a pochopitelně se boje neomezí jen na souš, ale i vodu a vzdušný prostor. Těšit se tak můžeme třeba na podvodní Gunganské města nebo tajné základny Rebelů. Rozmanitost prostředí bude velká, ostatně o tom se můžete sami přesvědčit z několika málo obrázků, které jsou k dispozici.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ani náplně jednotlivých úkolů rozhodně nezůstávají pozadu, můžete čekat téměř všechno, jenom ne jednotvárnost. Krom klasických misí „najdi a znič“ se budou v kampaních objevovat i čistě hledací úkoly (může jít například o důležité materiální zdroje), dále logické úkoly, kdy bude potřeba trochu více přemýšlet k dokončení mise a někdy si zahrajete i na lovce pokladů. Každá kampaň navíc bude obsahovat i bonusové mise, které budou tak trochu rozvíjet některé události z filmových epizod. Například jaké možnosti by vyplynuly pro Obchodní Federaci, kdyby malý Anakin nezničil v první epizodě kontrolní loď nebo co by se mohlo stát, kdyby se Darth Vader vrátil na Bespin zničit Luka ?


 Rytíří JEDI
Aby toho nebylo málo, tak vám ještě prozradím, že každá civilizace bude mít i vlastní unikátní jednotky, podobně jako tomu bylo v AOE2. Například se jedná o gunganský generátor šítů, imperiální Dark Trooper, Destroyer Droid Obchodní Federace, rebelský Snow Speeder nebo Naboo Royal Knight. Zapomenout nesmím ani na další postavy jako jsou rytíři Jedi, lovci lidí, pašeráci a další.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

No a když si všechno, co jsem vám tu napsal, dáme pěkně dohromady, tak není pochyb, že je opravdu se na co těšit. Nechci nic zakřiknout nebo chválit den před večerem, ale tohle už snad ani nejde zkazit. Pokud vývojáři splní všechny sliby a já myslím, že by to neměl být žádný problém, čeká nás opravdu fascinující hra a naprostá extáze pro všechny fanoušky Star Wars.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Vlastně všechno, co nám neumožnil Force Commander, bychom měli nalézt zde a když vezmu v potaz velmi silný příběh s šesti kampaněmi, je zde veliká pravděpodobnost, že nám tato hra zabere opravdu hodně času než jí kompletně dohrajeme. Ovšem i poté bude možné vytvářet v editoru nové singleplayerové a multiplayerové mise, takže nevím jak vy, ale já jsem ve stavu nejvyššího očekávání. Podle všeho bychom se už letos na podzim měli této RTS dočkat a pevně doufám, že nenastanou žádné průtahy, což naštěstí u Lucas Arts nebývá zvykem.

Bergy
připravil: jd

 



Smarty.cz

Nejnovější články