Star Trek: Elite Force 2 - preview
zdroj: Archiv

Star Trek: Elite Force 2 - preview

20. 2. 2003 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Nejen fanouškům Star Treku bude určen druhý díl first-person akce Elite Force, která slibuje skvělou atmosféru, všechny známé rasy, vylepšený Quake 3 engine a herní příběh ze světa Next Generation.

Autor: Kate
Publikováno: 20.února 2003


Zvětšit zdroj: Archiv First-person střílečka Star Trek Voyager: Elite Force od Raven Software si v době svého vydání, tedy v půlce září 2000, získala mnoho příznivců nejen z řady fanoušků tohoto mnohaletého kultu. Ačkoliv se mohlo zdát, že duch Star Treku zanikne v nekonečných řežbách, Elite Force přinesla kromě výborné akce i strhující atmosféru a skutečně vyvedenému kousku se tak dal vytknout snad jen relativně krátký singleplayer. Drobné nedostatky nám mohl vynahradit Expansion pack, který se na herní scéně objevil v květnu 2001. Bohužel přinesl více zklamání než novinek. Přibyla pouze virtuální procházka po Voyageru, pár zbraní a několik multiplayerových módů, které ale většinu náročných hráčů příliš neuspokojily. Přesto se dá samotná Elite Force bez problémů považovat za jednu z nejlepších her roku 2000 i z her s tématikou Star Treku.

Nikoho proto patrně neudiví, že se její vydavatel Activision pokusil vsadit na stejnou kartu ještě jednou a zhruba od srpna 2001 dvacetičlenný tým Ritual Entertainment z Dallasu pracuje na druhém pokračování, pojmenovaném jednoduše Elite Force II.

 Hazard Team podruhé a jinak
Začátek Elite Force II by měl obsahovat malý pohled zpátky na závěrečný díl epizody Voyager, kdy tato průzkumná loď unikne Borgské kouli. Po návratu Voyageru do Alpha kvadrantu a příletu na Zemi se členové Hazard Teamu rozprchnou do všech koutů Federace. Samotný šéf Alexander Munro začne dokonce vyučovat na Akademii hvězdné flotily, kde se také později setkává s Jean-Luc Picardem. Kapitán Picard obdivuje Munrovu práci natolik, že jej a zbytek celého týmu pozve na palubu své lodi.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Takovou nabídku samozřejmě nemůže nikdo odmítnout, a tak se přeživší členové, tedy Alex Munroe, Bolian Chell, Juliet Jurot, Telsia Murphy a Austin Chang znovu setkávají a dokonce získávají i několik dalších kolegů. Mezi novými členy této elitní jednotky se objeví třeba Klingon jménem Korban, mimochodem jeden z bývalých Munrových studentů, zástupce Enterprise a také Jorge Gonazles, který se ale ke zbytku týmu připojí až v průběhu hry. Všechny postavy budou samozřejmě jedinečnými osobnostmi a příběh by měl vykreslovat i jejich vzájemné vztahy.

Zvětšit zdroj: Archiv  Staré i nové rasy
Hlavní příběh Elite Force II začíná až přímo na U.S.S. Enterprise NCC 1701-E, když loď zachytí nouzové volání z jiné lodě Federace. Hazard Team se vydává celou věc prošetřit a zjišťuje, že loď byla napadena novou neznámou rasou, která se podle tvůrců trochu inspirovala v jedné ze Starcraftu. Mělo by jít o mimozemšťany podle typických představ amerických scénáristů, tedy ošklivé, zlé, agresivní a tupé (zelené?) potvůrky, ve hře pojmenované jako Exomorphové. Tyto ještěří zjevy jsou navíc geneticky upraveny tak, aby mohly přežívat i v extrémních podmínkách.

Ve zbytku příběhu se naši hrdinové samozřejmě nemohou nesetkat i se známými Borgy, Klingony, Romulany nebo Andoriany a také dalšími dvěma dosud neviděnými rasami. Kromě Exomorphů budou přítomní ještě Attrexiané a Idryllové, žijící smíšeně kdesi mezi oblastmi patřícími Romulanům a Federaci. Attrexiané, ačkoliv reprezentují vládnoucí rasu, jsou kulturně i inteligenčně za Idrylly, což se také v mnoha aspektech promítne do příběhu hry.

 Adrenalinové výlety
Hazard Team během výsadkových misí navštíví několik vesmírných lodí a stanic, močály i lávou pokrytou krajinu, zasněženou mimozemskou kolonii, a dokonce i místo s nulovou gravitací. V souvislosti s Elite Force II se mluví o jedenácti až dvanácti levelech s mnoha podúrovněmi a tréninkovém kurzu. Všechny jistě potěší i fakt, že by hra měla být jedenapůlkrát až dvakrát tak dlouhá než její předchůdce, navíc s ještě rozmanitějším a nápaditějším příběhem. Tvůrci se dušují, že pro většinu misí bude vést k jejich úspěšnému vyřešení více cest, což má ve finále dokonce ovlivnit samotný konec.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

 Zbraně a bossové
Podstatnou změnou oproti jedničce je zasazení hlavního děje do prostředí Star Trek: The Next Generation, které je údajně mezi fanoušky oblíbenější než Voyager. Většina příběhu se odehrává po událostech chystaného filmu Star Trek: Nemesis, který také hru ovlivní v pojetí zbraní. Celkově by se zde mělo objevit 13 kousků, jmenujme třeba phasery, I-MOD (Infinity Modulator), klingonský Bat'Leth pro boj zblízka, romulanský disruptor, energetickou tyč, multifunkční granátomet, speciální attrexianskou pušku atd. K snímání a zkoumání prostředí má být přítomen tentokrát plně funkční tricorder a samozřejmě se chystá i několik nových hračiček.

Zvětšit zdroj: Archiv Jednou z novinek se stane i přítomnost celkem sedmi bossů, kteří se mají nacházet na koncích některých misí a s nimiž se utkáte ve speciálních arénách. Bossové budou reprezentováni jak mutacemi různých mimozemských příšer, tak i obyčejnými nepřáteli, ovšem obohacenými o přesnost, lstivost, výdrž a další příliš se nám nehodící vlastnosti.

 Staronový kabátek
Přestože Elite Force II poběží na stejném engine, tedy Quake III Team Arena, mělo by být grafické zlepšení vidět hned na první pohled. Už tak osvědčený engine prošel ještě úpravou pomocí UBER Toolsetu, podobně jako třeba jiné hry od Ritualu - Heavy Metal F.A.K.K. 2, SIN nebo třeba i Medal of Honor: Allied Assault od EA. Ve hře bychom se tak měli dočkat nejen detailnějších modelů postav a ještě lépe vypadajících efektů, ale především rozsáhlejších lokací, které by měl upravený engine zvládat lépe než na jedničku.

Protože se ve hře objeví několik známých postav ze Star Treku, dali si tvůrci s jejich vytvořením skutečně práci. Kapitán Picard tak bude nejen vypadat jako jeho filmový představitel Patrick Stewart, ale dokonce bude mít i stejný hlas, podobně jako v jedničce.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

 Týmová hra
Multiplayer tvořil podstatnou část prvního dílu i Expansion packu a nejinak tomu bude i nyní. Těšit se můžeme na všechny staré multiplayerové módy, ale mělo by přibýt i několik nových. Rozhodně by nás tak neměl minout třeba Deathmatch, Team Deathmatch, Capture The Flag, Team Holomatch, Disintegration, Instagib, Elimination, Action Hero nebo Specialities. Mezi nové mody se zařadí třeba Plasma Bomb Diffusal, kdy se umísťujete bombu do nepřátelské základny. Dále přibudou Control Points, Power Struggle, Auto Handicap, Weapon Score a One Flag, do týmové hry se bude moci zapojit 32 hráčů.

Zvětšit zdroj: Archiv Elite Force II svým tak trochu složeným příběhem možná neuspokojí ty nejvíce skalní fanoušky Star Treku, nicméně by měla plně vyhovovat všem příznivcům akčních stříleček se strhující atmosférou a bezvadným grafickým provedením. Bez ohledu na to, jestli patříte k trekkies, či zda vám tento pojem splývá dohromady s Babylon 5 a dokonce i s Hvězdnými válkami :), byste si měli v kalendáři červeně zakroužkovat červen 2003, kdy nás Activision potěší uvedením hry do prodejní sítě.

Stáhněte si: Trailer
Související články: Star Trek: Elite Force recenze (9/2000), Elite Force Expansion pack recenze (5/2001), Novinky

 
Kate
připravil: jd


 
 

Nejnovější články