Autor se v něm zamýšlí nad tím, jestli je testování výkonnosti hardwaru pomocí hry Quake 3 smysluplné. Nabízí zajímavé argumenty - her s Q3 enginem nevychází ročně tolik jako s enginem UT nebo LitTech. Dále Q3 je určen pro OpenGL, kdežto většina her používá Direct3D, nehledě na to, že výkon v OpenGL je silně závislý na kvalitě ovladačů. V neposlední řadě je mnoho ovladačů optimalizováno pro Q3 právě proto, aby v benchmarcích vykazovaly velký výkon. V článku se nicméně připouští, že Q3 jako bechmark má několik výhod - je jednoduchý pro ovládání, celkem přesný a běží prakticky na všem (ostatně většina her benchmark vůbec neumožňuje). Autor se nicméně domnívá, že každé testování hardwaru by mělo být prováděno několika různými programy najednou a chybět by neměl hlavně známý 3DMark. Ostatně když se podíváte na opravdu profesionálně dělané testy hardwaru (Anandtech, Tom's Hardware atd.), zjistíte, že testeři používají nejen Q3 a 3DMark, ale i spoustu dalších programů a her. Je nasnadě, že pak jsou výsledky opravdu objektivní.
26. 2. 2001 10:06 | Preview | autor: Redakce Games.cz |
Opravdu zajímavý článek pod názvem Quake 3 is Not That Important se objevil na CGO.