| Autor: Bergy Publikováno: 8.listopadu 2002 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Vytváření vlastní mapy I v SimCity 4 bude pochopitelně zachována hlavní myšlenka hry a tou jest vybudování vašeho vlastního města a jeho následný rozvoj. Ovšem než vůbec položíte jeho pomyslný základní kámen, seznámíte se s určitými inovacemi. Jednou z nich je samotnými autory nazvaná hra na boha. Tato úloha spočívá v tom, že si nevyberete předem nachystanou mapu krajiny, ale že si i onu krajinu vytvoříte zcela podle svého. Na centrální mapu tak bude možné umístit třeba horský masív, různá údolí, kopce, vodní toky, dokonce i sopky a chybět nebudou ani lesy. Takovou perličkou pak ještě bude možnost dát do vaší krajiny i zvířata, která se budou v průběhu hry pást a občas se třeba i mrknou na vaše předměstí :)
zdroj:
tisková zpráva
Ve chvíli, kdy budete s celkovým terénem spokojeni, lze zahájit samotnou hru a výstavbu města. Zde byste neměli být v zásadě ničím překvapeni. Vybudujete své energetické zdroje a průmyslové oblasti, které dají občanům pracovní příležitosti. Tak vznikne důvod k přistěhování do města, a pokud neopomenete postavit i rezidenční oblasti, budou mít obyvatelé i kde bydlet. Vše pochopitelně plně závisí na vaší fantazii a podle toho také bude metropole vypadat. Výstavba a komunikace S výstavbou všech lokalit úzce souvisí i budování infrastruktury, kterou nesmíte podcenit. Stavět bude možné jak jednoduché silničky, tak vysokokapacitní čtyřproudé silnice a dálnice. Správně zvolená výstavba dopravních tepen pak zabezpečí nejen hladkou dopravu uvnitř centra města (na křižovatky bude třeba umísťovat i funkční semafory), ale také vás spojí s okolím. Je totiž nutné počítat s tím, že vaše město není ve virtuálním světe samo. Pokud se tedy budete chtít rozvíjet, musíte spolupracovat se svými sousedy. Také bude možné (podobně jako v SimCity 3000) uzavírat s okolními městy určité smlouvy, například o dodávkách energie nebo o vyvážení svých odpadků za peníze, abyste neznečišťovali vlastní mapu.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Nic ale není zadarmo a na podobné vymoženosti je třeba mít i příslušné finanční zajištění. Rozhodně důležitější vydání vás čekají, až rozmístíte policejní a hasičské stanice, jejichž provoz je životně důležitý a financování tohoto sektoru nelze zanedbávat. Ovšem starostou města budete vy, a pokud to uznáte za vhodné, lze financování policie, hasičů a dalších resortů omezit. Pak ale musíte počítat s okamžitou odezvou přímo ve hře. Například pokud se nebude hasičům dostávat peněz na samotný provoz stanic a vznikne požár, hasiči zkrátka ani nevyjedou z garáží, natož aby se snažili něco hasit.
zdroj:
tisková zpráva
Ve chvíli, kdy už budete mít fungující základy města, bude možné vyzkoušet si další novinku. Jedná se o prvky, které velmi nápadně připomínají určité fragmenty zrušené hry SimsVille. Ve městě totiž budou žít skuteční obyvatelé (tedy už žádné imaginární obyvatelstvo), kteří mají své potřeby a nálady. Vybrané jedince budete moci přímo sledovat a právě oni se stanou vaším důmyslným pojítkem mezi vámi a potřebami celého města. Zároveň půjde i o unikátní ukazatel toho, jak dobře svou práci děláte, protože podle momentálních pocitů člobrdíka lehce poznáte, že třeba zanedbaná část sídliště je trnem v oku okolních obyvatelů. Vlastní postavy z The Sims Pokud jste navíc fandové hry The Sims, kde jistě máte vytvořené své vlastní postavy, tak se můžete těšit dvojnásob. Vaše Simíky z hry The Sims totiž budete moci naimportovat do SimCity 4, kde se stanou právoplatnými obyvateli vašeho města - po zabydlení budou muset děti chodit do školy a dospěláci zase do práce. Těm z vás, kteří nemáte co importovat, bude pravděpodobně umožněno vytvořit si vlastní postavičku přímo v SimCity 4, takže určitě nebudete o nic ošizeni. Na druhou stranu ten pocit, že si vezmu z jedné hry svou oblíbenou postavu a přenesu si ji do hry druhé, se asi jen tak někde nezažije.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Za zmínku také určitě stojí fakt, že Sim City 4 budete moci začít hrát v různých časově oddělených obdobích, od kterých se bude odvíjet i architektura celého města. Například v případě rozhodnutí začít hru na přelomu 19. a 20. století, budovy budou hlavně z cihel. Oproti tomu start hry v polovině 20. století už se bude vyznačovat hlavně železobetonovými konstrukcemi a kdo ví, co si na nás autoři připraví v možnosti zahrát si v ultramoderním věku. Ti z vás, kteří se budete chtít ke stavebním modernizacím dopracovat vlastními silami, si ale určitě vyzkoušíte hru od samého začátku a budete sledovat s přibývajícími lety, jak se tvář vašeho města mění.
zdroj:
tisková zpráva
U budov bych rád ještě chvilku zůstal. Autoři totiž slibují, že ve svém čtvrtém díle SimCity budou stavby mnohem propracovanější, detailnější a prý budou mít i reálnější vzhled. Mají být i lépe nasvíceny a vystínovány, takže celkový vzhled má opravdu stát za to. Ať už se bude jednat o továrnu, činžák nebo obytný dům, jejich vzhled by měl být závislý na okolní krajině. Pokud se třeba určitá část sídliště stane rájem kriminálních živlů nebo se z ní stane chudinská čtvrť (například kvůli vysoké nezaměstnanosti) budou baráčky ošuntělé, místy rozbořené a vůbec celé okolí bude velmi špinavé. Tím pádem klesne i cena pozemků a lidé se budou tomuto místu zdaleka vyhýbat. Střídaní dne a noci Grafika celkově dozná několik změn k lepšímu. Pochopitelně nemůžeme čekat takové šoky, jako například při přechodu ze SimCity na SimCity 2000, ale i tak se celkové grafické zpracování stane určitě velkým lákadlem. Bohužel jediné poznatky, které v tomhle ohledu mám, jsou zatím jen z videí a oněch obrázků, ale i z těch se dá leccos vydedukovat. Velmi zajímavé jsou třeba obrázky, které znázorňují Sim City ve tmě. To ovšem není žádná náhoda. Jak potvrdili sami vývojáři, v SimCity 4 se bude pravidelně střídat den i noc, což se projeví nejen v tom, že snad i poleví městský ruch, ale nepochybně hlavně v grafice. Když padne na město tma, rozsvítí se pouliční lampy, auta zapnou reflektory a i v domečcích a činžácích se rozsvítí jednotlivé pokojíčky.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů Ani tentokrát nebylo na velmi oblíbené (ale i zatracované) přírodní katastrofy zapomenuto. K dispozici bude sprška meteoritů, silná tornáda, zemětřesení a také výbuch sopky doprovázený řinoucí se žhavou lávou. U sopky ale musím připomenout, že asi bude nutné ji nezapomenout umístit na mapu, protože bez ní se žádné erupce nedočkáte :) Pevně doufám, že výčet různých katastrof se ještě rozšíří o tolik aktuální záplavy - inu to, co pánbůh zkoušel nedávno na nás, oplatíme virtuálnímu obyvatelstvu zase my, ne? :) Výše jmenované pohromy vám budou (dle nastavení hry) znepříjemňovat život nejen náhodně a nečekaně, ale samozřejmě je bude možné vyvolat i vlastním přičiněním. Opět se tedy budete moci vžít do role ničitele a jen tak pro zábavu seslat na nic netušící městečko vámi řízenou katastrofu. Pokud jste třeba sledovali pozorně jedno z videí, jistě vám neuniklo, jak bude třeba možné řídit takové tornádo a určit mu tak směr kudy má pokračovat ve svém běsnění. Velké naděje
zdroj:
tisková zpráva
Závěrem bych se ještě mohl zmínit o multiplayeru, kolem kterého panují spíše jen dohady. Nikdo totiž zatím neví, jestli vůbec nějaký bude. Autoři se nechali slyšet, že hra pro více lidí bude zřejmě asi až v nějakém datadisku, který k SimCity 4 možná vydají později. Myslím, že nemá význam to nějak dál rozebírat a raději si počkáme, jak se to nakonec vyvine. Každopádně už jen singleplayer SimCity 4 je dostatečným lákadlem a já se už nemohu dočkat, až tahle hra spatří začátkem příštího roku světlo světa.Stáhněte si: Sales trailer, Video, E3 trailer, E3 video Související články: Novinky |
| Bergy připravil: jd |