Šéfdesignér Titanfall vysvětluje, proč 12 hráčů v multiplayeru stačí
zdroj: tisková zpráva

Šéfdesignér Titanfall vysvětluje, proč 12 hráčů v multiplayeru stačí

10. 1. 2014 11:06 | Preview | autor: Adam Homola |

Stačilo na Twitteru zmínit, že Titanfall bude podporovat multiplayer "jenom" pro 12 hráčů (6v6) a hned byl oheň na střeše. Hráčům se to zdálo málo a tak se zase celý internet chvíli stavěl na hlavu. Vývojáři z Respawn Entertainment už se snažili své rozhodnutí vysvětlit a nyní přispěchal se svou troškou do mlýna ještě hlavní designér hry Justin Hendry. Jeho argumenty snad přesvědčí i ty největší pochybovače. Nejde totiž jen o velikost map a fakt, že každý hráč může svého Titána přepnout do režimu, kdy ho řídí umělá inteligence, čímž se může počet postav zdvojnásobit.

Nejde ani tak o to, že na mapě budou vedle hráčů a jejich Titánů také počítačem řízení protivníci. To už se dostáváme někam k číslu 50, což je hodně. Podle Hendryho jde především o to, na čem je vůbec Titanfall postavený, co v ostatních hrách není, hráči s tím nemají zkušenosti a tak je vlastně jejich reakce pochopitelná. Jde o pohyb. Nezapomeňte, že v Titanfall budete mít všichni na zádech přikovaný malý jetpack, díky kterému budete moct poletovat, běhat po zdech, skákat do oken...

Jednoduše se budete pohybovat mnohem rychleji, než v běžných multiplayerových střílečkách. Dostanete se tak do různých míst způsoby, o jakých si můžete nechat v Call of Duty nebo Battlefield jen snít. “V Titanfall vás může protivník překvapit oknem za vámi, oknem nalevo od vás, může přijít dveřmi před vámi, může přijít po schodech, jinými dveřmi a tak dále. V podstatě vás někdo může zabít třeba z pěti různých směrů, a čím víc hráčů, tím větší pravděpodobnost, že to schytáte do zad. Tím pádem je pak mnohem těžší hlídat si okolí,” řekl Hendry v rozhovoru pro Polygon.

Až se tedy hráči naučí po pár hodinách nebo dnech hrát Titanfall tak, jak byl nadesignovaný a budou všude rychle poletovat a poskakovat, budete mít co dělat i s šesti protivníky. Velmi rychlý pohyb pěšáků z různých nečekaných směrů si připočtěte k tomu, že hráči mohou být ve velkých Titánech, které jen tak nepřehlédnete a vyjde vám, že k nějaké přestřelce to nebudete mít nikdy moc daleko. Hendry navíc také upozornil na Gears of War a Left 4 Dead 2 - úspěšné multiplayerové střílečky, které stojí na malých počtech hráčů. Mají kolem toho vystavené mapy i design a funguje to. Není tedy důvod nevěřit, proč by to nemělo fungovat i v Titanfall.

Navíc nezapomínejme, že byť je studio Respawn Entertainment relativně mladé, velká část jeho vývojářů jsou ošlehaní veteráni, kteří pracovali na spoustě Call of Duty her. A jestli CoD v něčem vyniká, je to multiplayer. Držme tedy vývojářům palce, věřme jim a spíš než pochyby jim přejme hladký launch bez problémů. Vzhledem k tomu, jak je Titanfall očekávaná hra a navíc je zaměřená pouze na online, budou to potřebovat...

Nejnovější články