Multiplayerový Titanfall bude nakonec pro dvanáct hráčů
zdroj: tisková zpráva

Multiplayerový Titanfall bude nakonec pro dvanáct hráčů

8. 1. 2014 10:14 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Od chystaného multiplayerového titulu Titanfall si nemálo lidí slibuje svěží vítr do online FPS vod. Respawn má na takovou práci správný rodokmen a také předložil několik dobrých nápadů, ať už jde o samotný princip titánů a nebo svobodnější pohyb po úrovních.

Nyní Vince Zampella uvedl na Twitteru, že se v Titanfallu utká šest hráčů proti šesti. K tomu bude doplněna AI, jako jsou právě nikým neovládaní titáni a zřejmě další autonomní pomocníci. Zprvu by se mohlo zdát, že je dvanáct hráčů málo, ale při důkladném zamyšlení tato volba dává smysl.

I když uznávám MAG jako vrchol týmových FPS, právě jeho 256 hráčů a náročnost na celkové sladění se mu staly smrtícím. Stejně tak větší množství hráčů nemusí znamenat více zábavy. Pokud bude prvek titánů dobře zakomponován – a jelikož jde o klíčový prvek hry, dá se čekat, že bude – pak ona šestice na každé straně vytváří potenciálně efektivní prostředí.

Na jednu stranu nebude hra s titánem spočívat v masakru tuctů protivníků, na druhou bude třeba pečlivě promýšlet každý krok a nehnat se na sebevražednou zteč. Bude třeba více využívat krytu prostředí, krýt se a samozřejmě i používat onen pěkně vypadají pohyb po stěnách apod. Jednoduše, nižší počet hráčů posiluje roli každého pěšáka a zdůrazňuje jeho roli na bojišti. Ostatně, viděli jsme, že i jeden, dobře vyzbrojený platfusák dokáže raketou sundat titána a asi by nebyla zábava, kdyby jej pokaždé usmažil kolotoč raket desítek pěšáků.

Respawn prý dlouho experimentovali s počtem hráčů. Na E3 běžela hra v režimu sedmi proti sedmi, zkoušeli i tucet na obou stranách, ale nakonec jim z toho vyšel nejlépe tento model. Je tedy poměrně povzbuzující, že za tímto rozhodnutím není technický limit, ale prostá designérská volba.

Nejnovější články