Risen - preview
zdroj: Archiv

Risen - preview

11. 12. 2008 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Nové dílko tvůrců Gothicu bude temnější, záhadnější a dějově o něco spoutanější než jeho předchůdce. Stejné základy však nezapře.

Autor: Warlock
Publikováno: 11.prosince 2008


Obrázek zdroj: Archiv Jak už to tak bývá, tisková konference začala skoro o čtvrt hodiny později a byla kratší, než by si člověk přál. Drobným vynahrazením bylo, že asi před padesátku novinářů nastoupila pětice vývojářů. Z tvůrců slavné série Gothic se konkrétně jednalo o zakladatele Piranha Bytes scénáristu, designéra AI, tvůrce zvukových a grafických efektů a v neposlední řadě PR manažera. Autoři nastínili aspekty nového RPG Risen, které nezapře základy Gothicu.

 Tajemný příběh
O solidní vtažení do atmosféry nového dílka se hned na úvod postaral trochu nejasný trailer. Vše se v něm točilo okolo dvou mladých lidí, kteří byli pronásledováni záhadným monstrem. Poté, co se dívka dožadovala pomoci, se jí místní samospráva nevybíravým způsobem zbavila. Sama má totiž daleko důležitější rozkazy a právě se jim podařilo najít tajemné „cosi“. Velmi temný trailer však mnohé o příběhu neprozradil, a tak se do vypravování pustil samotný zakladatel studia Piranha Bytes, což všichni přítomní s nadšením kvitovali.

Celý děj se bude odehrávat na velmi vulkanicky aktivním ostrově nedaleko pevniny. Námořní cesty však začnou narušovat záhadné magické bouře, které nejen že znesnadňují dopravu, ale ničí a pustoší i celá města na ostrově a pevnině. Král se s tím rozhodne něco dělat a založí skupinu inkvizitorů. Ti mají za úkol vypátrat původ těchto bouří za každou cenu.

Inkvizitoři společně s královou flotilou vyrazí na ostrov a převezmou nad vším kontrolu. Volně po krajině mohou chodit pouze královi muži a každý, kdo se nachází mimo hranice města, včetně prostých farmářů, bude uvězněn. Příběh hlavního hrdiny bude začínat po jeho ztroskotání na tomto záhadném ostrově a postupem času zjistí, že se vše točí okolo starodávného chrámu poblíž úpatí sopky.

Obrázek zdroj: Archiv

 Svázání kapitol
„Přestože si budete moci zajít na ostrově prakticky kamkoliv, příliš vám to nedoporučujeme. Příšery postupně „nelevelují“ společně s vámi a mohli byste snadno přijít k úrazu,“ podotknul jeden z tvůrců a dodal: „Stejně tak jsme se rozhodli svázat děj do jednotlivých kapitol. Tím budeme daleko lépe schopni vyprávět příběh a zároveň zaručíme, že se hráč ve světě neztratí.“

Nebude rovněž automaticky špatně, když se hráč nechá chytit inkvizitory a bude tím pádem uvězněn třeba ve Vulkanickém chrámu. Bude záležet pouze na něm, zda se rozhodne z tohoto místa pokračovat nebo raději dát přednost původní cestě. V každém případě se mu příběh trochu podřídí a hráčovy činny budou mít skutečný vliv na děj.

 Rozlehlost není to hlavní
Důraz bude kladen především na emoce, spontánnost, uvěřitelné charaktery a v neposlední řadě schopnost vžít se do hrdiny, jak tomu bylo v Gothicu. Hlavní metou tedy nebude rozloha světa, který svojí rozlehlostí nepředčí poslední díly Gothicu (přesněji řečeno první díl předčí, třetí však už nikoliv), ale způsobem, jakým bude žít svůj vlastní život. Mimo jiné to znamená, že nebude možné osedlat žádného koně a vše si bude nutné pěkně oddřít po vlastních nohou.

„Jako příklad žijícího světa uvedu například frakce válčící mezi sebou, naprosto nezávisle na hráči. Každá má přitom jiné cíle. Inkvizitoři touží jedině po tajemném artefaktu, který by jim pomohl rozřešit záhadu ostrova, kdežto zbytek se zajímá především o zlato,“ poznamenal jeden z tvůrců Risen.

Obrázek zdroj: Archiv

Mezi hlavní nepřátele budou patřit zvířata, která žila na ostrově ještě před eskalací událostí, a samozřejmě fantasy příšery pocházející bůhví odkud. Podle slov vývojářů se nebude jednat o žádné pekelné zrůdy a jejich působení bude mít svůj účel. Osobně mě napadá snad jedině přirovnání k filmu Faunův labyrint.

 Boj a vývoj postavy
V průběhu tiskové konference se nakousnul i soubojový systém, o němž se rozpovídal zakladatel Piranha Bytes: „Ovládání včetně všemožných komb samozřejmě zůstane v režii myši a klávesnice. Styl vašeho souboje bude záviset na stupni konkrétního skillu (schopnosti). Čím více bodů do statistik získáte, tím více bude váš styl čistší a plynulejší. Počítáme, že bojové skilly budou tvořit 70-80% veškerých statistik a zbytek dovedností nebude natolik důležitý.“

Abyste se naučili nějaké nové schopnosti, budete muset stejně jako dříve najít učitele, který vás za příslušný obnos vytrénuje. Rovněž nebude problém přidat se dokonce k samotné inkvizici, specializovat se na bojovou magii nebo se stát psancem, který bojuje především mečem. Samozřejmě na ostrově potkáte spoustu nejrůznějších ras, nebudou mezi nimi však už celkem profláknutí orkové, elfové nebo trpaslíci.

Obrázek zdroj: Archiv
artworky v galerii

Na závěr zbyla chvilka na zmínění technologických vymožeností. Z přítomného grafika vypadla hlavně slova ohledně HD renderingu, zbrusu nových shaderech, 6000 polygonech na model a samozřejmě změnách počasí a denní doby. Moderátor to následně krásně shrnul jedinou větou: „Prostě Risen postoupí o další neuvěřitelnou úroveň.“

 Nový začátek
Tvůrci ještě před dotazy novinářů prakticky jednohlasně prohlásili, že jsou velmi rádi, že mohou vytvořit zbrusu nový svět, nejsou ničím svázáni a mohou si vymyslet vše přesně podle svých představ. Na tento vzkaz vzápětí reagovat jeden novinář dotazem, odkud vlastně berou inspiraci, ale bohužel někteří členové týmu měli problémy se v úvodu i v angličtině představit a tak se kloudné odpovědi nedočkal.

Za sebe dodávám, že jsem odcházel pln očekávání a opět to vypadá na ohromné dobrodružství s ještě lepším a poutavějším příběhem, který si vychutnají na rozdíl od třetího Gothicu i sérií neposkvrnění hráči. Datem vydání má být konec roku 2009 pro PC a také pro X360. Už teď jsou si vývojáři jisti, že dohrání zabere přinejmenším 40-50 hodin.


nahrávka GC konference s českými titulky - 1.část


nahrávka GC konference s českými titulky - 2.část

Stáhněte si: Trailer

Související články: Novinky, Vše o sérii Gothic

Linky: fanstránka Risen.cz

Warlock
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole

 
 
Warlock

Nejnovější články