Co znamená ten název? Vše, co jsme doposud      věděli o nové hře od Volition, bylo označení      pracovním názvem FPS a měla to být střílečka z vlastního      pohledu. Kromě toho jsme ze hry ještě viděli pár pěkných      obrázků a kreseb. Poté na letošním E3 v Los Angeles Volition      oznámili název hry a pár dalších detailů. Místo FPS se hra bude      jmenovat Red Faction a podle informací, které máme, se může      jednat o hru kvalit Half-Life. Toto odvážné tvrzení se pokusím      obhájit v rádcích níže.
        Příběh Red Faction bude jedním ze základních pilířů      hry pro jednoho hráče. Ve vzdálené budoucnosti má obrovská      korporace Ultor těžební stanici na Marsu. Vaše postava, dělník      Parker, se už nemůže dále dívat na to, jak desítky lidí      umírají kvůli pár vytěženým minerálům pro o nic se      nestarající korporaci. S cílem vylepšit životní a pracovní      podmínky na Marsu se Parker rozhodne dát dohromady partu lidí, která      bude vzdorovat nátlaku korporace Ultror. Podle barvy planety se      pojmenují se Red Faction a v naději lepších zítřků a      ukončení těžby na Marsu začnou vzpouru.
  Technologie Geo-Mod Důvodem obrovského pozdvižení okolo Red Faction po      E3 bylo především ohlášení jedné vlastnosti herního enginu      Geo-Mod. To je příznačný název pro něco, co se lépe      vysvětluje než programuje.
        Pamatujete si například na Duke Nukem 3D, kdy jste stříleli na      popraskané zdi a doufali, že za nimi najdete nějakou speciální      zbraň nebo tajnou místnost? Stručněřečeno, to je základ Geo-Mod technologie. Co když Vám      řeknu, že v Red Faction budete moci cokoliv rozstřílet nebo      alespoň poškodit, podle toho o jaký se jedná materiál nebo jak      máte silnou zbraň. Každý z nás rád něco ve      hrách ničí, nebo nemám pravdu? :) Každopádně,      tato myšlenka není vůbec nová. Podobnou technologii oznámili      kdysi dávno už 3D Realms v Prey, ale projekt byl odložen na      neurčito. Do té doby než ho v 3D Realms znovu oživí, budou      Volition s Red Faction první.
        A co znamená tato technologie pro hratelnost? Jednoduše:      přidá to do hry něco, co redefinuje, jak se hrajou 3D akce z      vlastního pohledu. Stačí si přečíst pár      následujících příkladů, které jsme mohli zaslechnout od      vývojářského týmu na E3:
        - můžete zničit most, na kterém stojí nepřítel. Ten pak      spadne společně se zřícenými troskami dolů do      řeky.       - můžete vystřílet díru do stropu a nad vámi stojící nepřítel      pak spadne dolů. Také střelba do zdi s dostatečně      silnou zbraní může zabít někoho, kdo stojí na druhé straně.       - proud vody nebo lávy se může změnit v ničivou      zbraň deformováním terénu ve směru, kde stojí nic netušící      nepřítel. Proud vody můžete také použít k zablokování k      únikové cesty. Avšak musíte mít na paměti, že takový proud      vody je nevyzpytatelný a může se nakonec obrátit proti vám :) - někdo vchází do budovy: co takhle vymyslet      něco originálnějšího,      než jít za ním dovnitř a zastřelit ho?      Máte-li velmi silnou zbraň, můžete      zničit celou nebo alespoňčást budovy. Člověk      vevnitř asi těžko přežije, když na něj spadne      střecha a vy alespoň ušetříte čas.
        Ačkoliv uvedené příklady budou jistě bomba v      singleplayeru, budou se hodit i v síťové hře. V několika      rozhovorech se developeři hry zmínili, že campování už nebude      tak výhodnou strategií jako v jiných hrách. Například, pokud se      schováte za kamenem, stačí pouhá jedna raketa a šutr je nenávratně      pryč a vy stojíte tváři v tvář protihráči.
  pokračování  | 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
 
  |