RAGE. Na slovíčko s id Software o Tech 5 enginu
zdroj: tisková zpráva

RAGE. Na slovíčko s id Software o Tech 5 enginu

12. 7. 2007 15:15 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Na co všechno se autoři kdysi nejpopulárnějších herních enginů snaží na E3 zlanařit zájemce o licencování?

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jakkoli se mnozí vysmívají id Software, že jejich technologie jsou nyní převálcovány skoro všudepřítomným Unreal Enginem 3, designér Tim Willits má pravdu, že nebýt jich a pohánění Quake, Half-Life či Medal of Honor, vypadaly by dnešní FPS úplně jinak. Na E3 se zástupci id Softu snaží za zavřenými dveřmi zlanařit potenciální zájemce z řad vydavatelů na "cross-platformovost" (uff, to je slovo) svého Tech 5 enginu. Neznamená to, že by umožňoval online klání napříč platformami (to se ani neplánuje, byť prý nebude těžký implementovat), nýbrž že vývojářům usnadní konverze - postačí jim mít ten samý herní obsah / grafické podklady / zdrojový kód atd., ať už hru hodlají přivést na kteroukoli z nich (PC, PS3, X360, Mac). O to více práce má John Carmack & spol. se zprovozněním všeho kvůli odlišném počtu jader a jiným renderovacím cestám na obou konzolích. Vše je od začátku navrženo pro kterýkoli žánr, nejen FPS, ale třeba i RPG nebo strategii, a data pro ně nebudou muset být na médiu kapacity Blue-ray.

Nečekané červnové představení se opravdu zrodilo tak, že se jim Apple ozval pouze 10 dnů před konáním konference. Tudíž není těžké si domyslet, a Willits to také přiznal, že onen průjezd kaňonem nebyl jen pouhým demem Tech 5, jak tehdy Carmack tvrdil, ale že zčásti šlo i o nahlédnutí na jejich zbrusu nový projekt. Více ho přiblíží začátkem srpna na QuakeConu, kde také dojde k odhalení nového Wolfensteinu od Raven Software. Společně s nimi se usilovně snaží, aby byl jiný než Return to Castle Wolfenstein, mnohem různorodější co do hratelnosti. Z toho i následujícího vyjádření se zdá, že id Software po Doomu 3 konečně pochopili pointu: "Současní hráči toho chtějí více, obsáhlejší a s bohatšími možnosti rozhodování, takže chceme vytvořit něco, co jste ještě na našem enginu nehráli."

zdroj: IGN

jd

Nejnovější články