Autor: Kate Publikováno: 16.září 2004 |
![]() ![]() ![]() Plusem pro lidstvo je fakt, že obranný planetární systém je stále mimo provoz, díky čemuž se tentokrát na Stroggos nedostanete pouze vy, ale i početné skupiny dalších mariňáků, jejichž detailní postavy si můžete prohlédnout na screenshotech. Z hlediska hratelnosti jejich přítomnost znamená, že většinu levelů už nebudete procházet sami jako v Quake II, ale za asistence cvičených jednotek. I přesto by se tu však mělo najít také několik příležitostí pro „one man show“. ![]() Příběh má tentokrát odkrýt ještě více z podstaty Stroggů, dostanete se jim totiž přímo pod kůži, nebo lépe řečeno do jejich kybernetického světa, kde se nakonec stanete jedním z nich. Ano, zní to podivně, ale v určité části Quake IV budete prostě nuceni stát se tím, proti čemu bojujete. Hlavní výhodou celé zápletky bude hlavně získaný přístup k všemožným kybernetickým doplňkům a vymoženostem, jejichž konkrétní možnosti a účinky zatím nejsou známy, ale jistě by mohly zajímavě zpestřit hratelnost. DOOM III byl horor, Quake IV bude válka Hlavní programátor Raven Software Rick Johnson říká, že jestliže DOOM III byl o hororu, pak Quake IV bude o válce. Namísto toho, aby se vás tvůrci snažili vyděsit na každém rohu, vás totiž postaví tváří v tvář nikoliv extrémně nechutným, ale spíš náročným protivníkům. Rychlá adrenalinová akce, účinné zbraně, tým parťáků a bojová atmosféra, kdy jedna strana stojí proti druhé – to všechno má Quake IV představovat. Kolegové z časopisu PC Zone usuzují, že hra by v sobě mohla skloubit intenzitu Call of Duty s vozidly ve stylu Halo. Pravověrným quakerům možná při této větě vstávají vlasy hrůzou, nicméně zatím nemůžeme nic jiného, než čekat, jakým směrem se Quake IV svoji atmosférou a celkovým nábojem pohne. Revize zbrojního arzenálu Patrně vás trochu překvapí, že co se týče zbraní, plánuje Raven celkem důkladné změny. Samozřejmě to neznamená, že se neshledáme s žádným známým kouskem, to by ostatně bylo vzhledem k hratelnosti skoro nemožné. Ze známých zbraní, které se v Quake IV rozhodně objeví, můžeme však zatím jmenovat pouze čtyři, a to základní blaster (se světlem), machine gun, nailgun a shotgun (brokovnice).
Každá zbraň samozřejmě projde jistou revizí (vylepšením), aby dobře zapadla do nové koncepce a hlavně mezi další přidané kousky, které zatím v Raven Software drží nekompromisně pod pokličkou. Zda se ve čtyřce znovu objeví i stará známá výbava typu railgun, plasma gun, rocket launcher nebo lightning gun dosud nikdo nepotvrdil ani nevyvrátil. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v budoucnu v sekci screenshotů Jediným případným problémem, na který v PC Zone v souvislosti s DOOM III engine poukazují, by mohl být fakt, že tato technologie zvládá (na současném hardwaru) pracovat maximálně se čtyřmi až pěti (byť vysoce detailními) postavami na obrazovce najednou, což by bylo vzhledem k pojetí Quake IV coby „války“ zřejmě přece jen trochu málo… Multiplayer ve stylu Quake III: Arena Zásadní věcí, kterou musím zdůraznit, je fakt, že ačkoliv děj singleplayeru navazuje na dvojku, multiplayerová část bude samozřejmě vycházet z Quake III: Arena. Pokud jde o hratelnostní změny, nemůžeme očekávat tolik inovací jako v trojce, nicméně fanoušci Q3A jistě nebudou zklamaní, když dostanou svoji oblíbenou hru jen mírně poupravenou a v o dost lepším grafickém zpracování. Ovladatelná vozidla, o kterých jsme psali výše, ovšem součástí multiplayeru nebudou. Pokud jde o herní mody a další specifikace, odmítají Raven zatím cokoliv dalšího prozradit. ![]() Otázek, které zůstávají nezodpovězeny, je stále ještě více než dost. Vzhledem k tomu, že ale Quake IV asi nevyjde dřív než koncem roku 2005, mají v Raven Software na postupné uvolňování kusých informací a sadistické napínání hráčů spoustu času. Žádné velké závěry tedy dělat nebudeme. Snad se již brzy vyrojí další a lepší preview, která doplní a zpřesní to z PC Zone, a nebo Raven dokonce vydají nějaké to pilotní propagační video a my konečně uvidíme mariňáky, Stroggy a některé nové zbraně přímo v akci. Skutečná Quake IV mánie pak na sebe zřejmě už nenechá dlouho čekat. Zdroj: PC Zone Související články: Novinky, Vše o sérii Quake včetně recenze datadisku Team Arena |
Kate | |
autorce je 19 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games občas příspívá i do časopisu LEVEL, dříve se také podílela na televizním pořadu GamePage. Nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak |