V lecčem se vlastně podobá předchozím dílům, jen je od začátku mnohem intenzivnější, melancholičtější a temnější. Takové se z prvních dojmů jeví Halo: Reach, které vývojáři z Bungie nedávno předvedli i v singleplayerové podobě. Samotná kampaň začne krátkou jízdou ve Warthogu po povrchu klidné planety Reach, kde se rychle seznámíte se všemi členy týmu Noble.
Ne, že by to byly o něco méně klišovitější a povrchnější charaktery než v posledním Halo 3: ODST, stěžuje si například redaktor IGN, vylepšený herní engine ten zážitek ale rychle smaže. Dojem z krátké projížďky po planetě plné farmářských osad a líbivých zelených krajin je zkrátka příliš silný - a co teprve, když se poprvé v sérii Halo potkáte s opravdovými lidskými NPC, které se jan tak potulují po herním světě!
Civilisty potkáte i na své první misi, kdy tým Noble vyráží prozkoumat kolonii, která přestala komunikovat se zbytkem planety. Skupina farmářů se schovala uprostřed opuštěné a vybombardované základny a když se k nim blížíte, pořádně vám při tom běhá mráz po zádech, protože farmáři zpočátku vůbec nevypadají přátelsky. Během prohlídky základny, kde naleznete i převrácený hořící Warthog, potkáte třeba i místní verzi pštrosů, po nichž lze výjimečně i střílet - vlastně ne tak výjimečně, protože o chvilku později vám jeden pštros patrně v analogii na Carmageddon ošklivě vběhne přímo pod kola rozjetého Warthogu.
Co je na tom všem ale nejkrásnější, že hráč se díky napjaté atmosféře a tajuplnému prostředí bojí Covenantů, týchž nepřátel, které v sérii Halo kosí už bezmála devět let. Od věci prý není připomenout třeba atmosféru filmových Vetřelců, v nichž Ripleyová zkoumá opuštěnou kolonii LV-426.
zdroj: Archiv
Halo: Reach - Firefight GC nahrávka
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
12 minut singleplayeru Halo Reach [22.6.2010 13:13]
Termín a česká cena Halo Reach [27.5.2010 16:16]
Komentovaná předváděčka Halo Reach [8.5.2010 10:10]