Každý svah budete moci sjet zcela po svém a z libovolné strany, vězte ale, že zážitek by se měl lišit s každým hraním. SSX totiž povrch terénu automaticky vygeneruje při každém spuštění hry, a byť se při tom bude držet topografických dat z Google Earth, program kýžené statisíce polygonů vždy rozhodí trochu jinak. Faktem ale zůstává, že každá hora má mít své jedno charakteristické nebezpečí nebo úskalí, ať už to bude námraza na povrchu, příliš nízké teploty nebo vzduch příliš řídký na to, abyste se při jízdě zastavovali.
Podle EGM bude hrát zásadní roli i to, jaké vybavení si zakoupíte nebo vyhrajete za splněné závody. Klíč ke zdolání těch nejobtížnějších svahů prý totiž tkví i v tom, že dopředu správně rozpoznáte úskalí a pořídíte si odpovídající vybavení. Ve hře se jinak znovu objeví snowboarďačka Elise Riggs a prý se můžete těšit i na jízdu po předem vyjetých trasách, z nichž půjde tu a tam sjet po jakési přírodní zkratce. Pokud se ale budete držet vyjeté stopy, trasa vás sama navede na nejrůznější druhy přírodních skokánů a zákrutů.
SSX Deadly Descents vyjde koncem roku 2011 pro Xbox 360 a PlayStation 3.