| Autor: Moolker Publikováno: 4.března 2007 |
Vítejte v dementním světě
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek V datadisku opět nepůjde o nic jiného, než o záchranu království. Říši bláznovství, jíž stvořil a ovládnul princ Sheogorath, pošuk a blázen ve všech významech těchto slov. Kdo se s ním již setkal v původním Oblivionu, ví, o čem mluvím (anebo snad ohnivé psy pršící z nebe považujete za normální rozmar počasí?). Ačkoliv je to lehkomyslný maňas, i on má jeden velký trn v oku. Ten nese název Greymarch a jedná se vlastně o kletbu, svým způsobem takovou morovou epidemii, s níž ve spolupráci s Rytíři řádu, hodlá jistý Jyggalag zdevastovat Sheogorathův píseček.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Mania je vizuálně oslnivá, barevná, vůbec hodně pohádková, takže i „hodná“. Tento dojem umocňuje hlavně místní fauna, která je tvořena převážně předimenzovanými houbami (aneb menší návrat k Morrowindu), ale nechybí ani pobíhající skřítkové. Pravým opakem jest Dementia. Ponurá, temná a drsná země. Všude samá šeď, dotírající přerostlí pavouci, psi bez kůže, ale s prorostlými kořeny v nohou... Obě oblasti mají i své specifické ochránce. Mania „Zlaté svaté Manie“, Dementia pak „Temné svůdníky“. A víte co? Pokud jste tak ještě neudělali, mrkněte na screenshoty, ty řeknou mnohem více. Alfa a omega zůstává
zdroj:
tisková zpráva
Shivering Isles budou datadiskem v pravém slova smyslu. Všemi možnými způsoby rozšíří originál, nicméně žádné radikální zásahy do hratelnosti nepřinesou. Co to znamená? Žádná překopaná povolání ani nové skilly či pozměněná účinnost těch stávajících. A ano, levelování všech obyvatel země, na základě vašich statistik, zůstává. Tvůrci prostě „jen“ přidají nový svět, lokace, městečka a vesničky, nové zbraně, brnění, alchymistické ingredience, předměty všeho druhu, nepřátele a různé další věci, jež hrací oblast pouze obohatí a rozšíří. Málo toho samozřejmě nebude a první dohraní by mělo zabrat něco okolo třiceti hodin.To je samozřejmě hodně relativní, protože, jak je ostatně u celé hry zvykem, bude hodně záležet na zvoleném stylu hry. Jeden příklad za všechny z úst Peta Hinse: „Jedním z úplně prvních questů se stane zdolání Gatekeepera. Není problém jít s ním na férovku a pokusit se ho porazit v čestném souboji. Ale stejně tak se můžete pokusit sehnat slzy jeho matky nebo se chytit pomocné ruky tuláckého bojovníka Jayreda Ice-Veinse a získat tak v zahradách masa a kostí famózní kostnaté šípy. Při putování narazíte ještě na další podobné úkoly řešitelné několika způsoby.“ UU jako ulítlé úkoly Opravdu vypečený quest pak najdete ve Splitu, kde se zničehonic objevily nerozpoznatelné klony úplně všech obyvatel. Místní vás žádají, abyste dvojníky pozabíjeli, jenže... jak člověk pozná, kdo je klon a kdo nikoliv? Příkladem dalšího nevšedního questu je ten s hledáním drahocenných pokladů v dungeonu (aneb klasické RPG klišé), kam se vydáte společně s partou dobrodruhů a přisluhovačem Sheogoratha. Ten se ale předem rozhodl, že většinu účastníků výpravy nechá zemřít a na vás bude, jak tento zvláštní úkol vykonáte. Jednoduše své společníky pozabíjíte? Ne, to by bylo nudné... Narafičíte na ně pasti nebo využijete zákoutí kobek pro různá překvápka, která je přivedou do stavu zralého na blázinec? Rozházíte po místnosti tisíce klíčů, aby všichni šíleli při hledání toho správného? A co třeba elektrizovat truhlu, aby každý, kdo se ji dotkne, dostal ránu a byl okamžitě mrtvý...?
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Muzeum rarit a mutantů
zdroj:
tisková zpráva
Tvůrci si očividně dávají opravdu práci, aby hra působila co nejbláznivěji a takové muzeum rarit vás o tom jedině přesvědčí. Cokoliv opravdu nonkonformního naleznete, to zde můžete za tučný honorář udat. Anebo se prostě jenom budete všemožnými bizarnostmi kochat. Zmutovaná zvířata, křížení humanoidi, ani ve snu nepředstavitelné zbraně... Inu, muzeum v bláznivém světě bláznivého panovníka, který mimochodem z celého srdce nesnáší koně, takže je, a ani žádný jiný dopravní prostředek, v addonu nenaleznete. Tvůrci to obhajují i tak, že díky menší velikosti mapy a fast travelu by hřebce jednoduše nebylo třeba.Opravdovou lahůdkou se ale stane meč Duskfang, resp. Dawnfang. Nejenže každých dvanáct hodin mění formu z Duskfangu na Dawnfang a naopak, ale pokud s ním v jedné dvanáctihodinové periodě pošlete do věčných lovišť dvanáct jakýchkoliv existencí, přetransformuje se do ještě silnější zbraně. Když už jsem u těch zbraní, určitě si zapamatujte pojmy „bláznivá ruda“ a „jantar“. Jedná se o zbrusu nové kovářské ingredience, z nichž lze splácat více než solidní nádobíčko. No a jen zbraně to nebudou, samozřejmě. Navléci se budete moci i do celého brnění obohaceného o tyto suroviny.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Vidina zbrusu nové zbroje je lákající, ale krást se kvůli ní nevyplácí. Nebo rozhodně ne v přítomnosti Temných slídilů. Ti vás totiž pošlou do vězení, ale vězte, že cyrodiilské žaláře vám v porovnání s tímhle budou připadat jako luxusní apartmány. Seberou vám naprosto vše, uvrhnou do zatuchlého smrdutého dungeonu a vy byste se měli probojovat na denní světlo. Holé ruce a pár kouzel vám k tomu pomáhej. Podzemí bude propletené svazky prapodivných kořenů, z nichž v určitých intervalech vychází jedovatý dým a mezitím se ještě budete muset vypořádávat s grummity. Pokud se dostanete ven, vaše hříchy budou smazány a všechno vybavení navráceno. Po této zkušenosti si však porušování zákonů každý raději dvakrát rozmyslí. Již koncem tohoto měsíce
zdroj:
tisková zpráva
O Shivering Isles jste si tedy obrázek již dozajista udělali a nemá cenu popisovat další questy, neboť není lepší místo na seznámení se s nimi než při samotném hraní datadisku a něco si samozřejmě také musíme schovat do recenze. Pokud jde o hru jako celek, bude asi hodně záležet na vašem vkusu, protože asi ne každý skousne radikální změnu pojetí Oblivionu. Zapomeňte na vážné dobrodružství, tohle bude v prvé řadě prča. Ale nebojte, klasická elder-scrollská hratelnost pochopitelně zůstane, jenom se prostě přesune do jiného, originálního prostředí. A není originalita právě to, po čem všichni toužíme?
Zdroje: GameSpot, IGN, EuroGamer, GameSpy, ShackNews, Pro-G Stáhněte si: Video Související články: Oblivion mega-recenze, Oblivion Knights of the Nine recenze, Novinky |
| Moolker | |
| autorovi je 17 let, bydlí na Mělníku a studuje všeobecné gymnázium; přispívá i do HotGames, Playmobilu a SCORE; nejdéle vydrží u kvalitní strategie, akce a fantasy her; život by si nedokázal představit bez závodního lyžování a horského kola |