O příběhu a RPG prvcích Borderlands
zdroj: tisková zpráva

O příběhu a RPG prvcích Borderlands

2. 9. 2007 13:13 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Pouze na TISCALI: novými informacemi a obrázky nabité přiblížení mixu FPS/RPG od Gearboxu.

Chystanému mixu FPS/RPG Borderlands od Gearboxu jsme se již podrobně věnovali v článku z GC, časopis GameInformer však ve svém říjnovém čísle na popisu stejné úrovně vysvětlil principy hraní i pozadí příběhu. Jakýsi průzkumnický tým objeví v pustině na planetě Pandora kovový bunkr ve skále a zmateným rádiovým vysíláním potvrdí nález bohatství i technologie neznámé mimozemské rasy. Prospektory ale zahubí neznámá ochranná síla místa ještě před tím, než udají přesnou lokaci. Borderlands bude mít tři hrdiny, ani jeden z nich ale nebude posedlý hledáním skrýše, k ní skupinu později zavede náhoda. Maskovaný Mordecai na planetu přišel hledat pozůstatky po neznámém muži, Roland se zapřísáhl zabít vůdce místních banditů a Lilith coby jedna z šesti Sirén ve vesmíru na planetě hledá družku. V průběhu hraní se navíc Mordecai spřátelí s mimozemšťanem, který vás posléze doprovodí na cestách i v boji.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Neustále budete mít zadaných několik vedlejších questů, např. vraždu vrchního šéfa skupiny banditů (od starostky) nebo aktivaci transportéru v základně lumpů (od prodavače Marcuse). Toto zařízení poslouží jako waypoint pro rychlejší cestování do známých lokací, jinam budete totiž muset pěšky nebo ve voze. Průběh misí ovlivní také náhodně generovaný terén a příšery: pokud se vedle základny banditů ocitne kovem obrněné monstrum Skag, hlídači si vás v zápalu boje ani nevšimnou. Přestřelky s nimi beztak zvládnete hravě: nezkušení bandité budou střílet od boku a neucítí potřebu se schovávat, což už nelze říct o některých pozdějších nepřítelích. Třeba o chodícím hnízdu (viz předešlý článek): tahle potvora ze sebe bude v opakovaných vlnách vyvrhovat tlupy ptáků, pokaždé vedené jiným dravcem. Pokud budete sedět ve vozidle, monstrum vás převrátí na bok nebo střechu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

A jak je to s avizovanými RPG prvky?
  • Utrácení zkušenostních bodů do kategorií jako zdraví, přesnost, doskok, regenerace nábojů, critical hit plus tři unikátní skilly pro každou postavu.
  • Zvláštními schopnostmi budete listovat přímo na obrazovce: Rolland bude mít např. skill Leadership (skupina rychleji nabude zkušeností) nebo Medical (urychlí regeneraci zdraví), Mordecai coby odstřelovač díky skillu “Angel on your Shoulder” přidá sobě i ostatním critical hit v případě, že svého nepřítele trefí do hlavy. Lilith jako kouzelnice bude umět nabrat druhou, temnější podobu s fialovou aurou a černýma očima.
  • Všechny předměty, které měli nepřátelé u sebe, po nich zůstanou a budete tak moci ohledávat mrtvoly jako v Diablu (barevně odlišené názvy předmětů ukážou jejich důležitost/cenu) či komukoliv sebrat zbraň.
  • Půl milionu vygenerovaných zbraní se bude lišit v hledáčku (rozptyl, viditelnost), samotném těle (rychlost palby), pažbě (kvalitní dřevo umenší odezvu zbraně, kov ji zatíží a znemožní vám s ní běhat) a hlavni (poškození nepřítele). Značkové kusy (např. Jakobs) nebo zavedené typy (Thunder) budou podstatně cennější i účinnější.
  • Rozmanitost zbraní: revolver, co střílí náboje z brokovnice, nebo samopal, kterým zaměříte nepřítele, načež se tři vteřiny nic neděje a pak váš cíl vyletí do vzduchu.
  • Rovněž k půl milionu brnění, která každé postavě sednou jinak a udělí jiné bonusy. Z předmětů se objeví štíty, generátory energie nebo mikročipy, programující nové funkce granátům: sledování vozidel, přenos nepřítelova zdraví na vaše nebo ohnivý déšť.
Borderlands vyjde příští rok pro PC, X360 a PS3.
zdroj: GameInformer

levis

Nejnovější články