- Opuštěná vesmírná loď coby dějiště hry bude rozdělena na dvanáct částí, které se zpřístupní postupně.
- Minimálně dvacet procent hry proběhne za nulové gravitace, jíž zažijete jak uvnitř lodi, tak v jejím blízkém okolí, kde si musíte dát pozor na létající kousky asteroidů a své zásoby kyslíku. Přechod do vakua poznáte podle zvuku, barev, plavajících předmětů a toho, že není jasně definováno, kde je vlastně země, čemuž se hned přizpůsobí kamera přetočením např. po přistání na stropě. Změna v hratelnosti spočívá hlavně v jiném průběhu soubojů, nepřátelé mohou zaútočit z kteréhokoli úhlu a pohybují se jinudy než normálně, pro což musíte upravit svou taktiku.
zdroj: Archiv
Dead Space dev.diary o nulové gravitaci s novými ukázkami - stažitelná verze (85 MB, HD)
- Interiéry se sice inspirují klasickým science-fiction, útržky masa na stěnách a všudypřítomnou krví však připomenou spíš Doom 3 nebo filmy Ridleyho Scotta.
- Barevná paleta bude sice tlumená do odstínů, ale místy přece narazíte na sytou modrou, purporovou nebo neonově oranžovou, které zásadním způsobem ozvlášťní jinak ztemnělé prostory.
- Intenzivní zážitek hra nabídne i bez přitomnosti filmečků, namísto nichž se kamera sama od sebe občas nakloní nebo vyjede z fixní pozice, aby zdůraznila nějaký podstatný detail.
- Hra běží na stejném enginu jako Godfather II - původem z jeho prvního dílu, ale 2,5 roku vylepšovaném.


Dead Space (předobjednávka) vyjde nejprve pro Xbox360 a PS3 24. října, verze pro PC bude následovat o týden později a všechny budou lokalizovány do češtiny - více v našich dojmech z E3 a dalších článcích:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Bullet-time a zaseklé dveře v Dead Space [11.6.2008 18:18 - levis]
Vývojářský deníček k Dead Space [7.5.2008 15:15 - levis]
Pravá hororová atmosféra Dead Space [13.3.2008 21:21 - levis]
Strach a hrůza v druhém traileru z Dead Space [26.2.2008 14:14 - levis]
Masakr zmutované posádky Dead Space [11.2.2008 14:14 - levis]
zdroj: IGN