Autor: Mickey Mouse Publikováno: 3.srpna 2002 |
![]() ![]() ![]() Herní novinky ![]() Zajímavou změnou, kterou jsem zaznamenal, má být opravdu pořádné vymodelování hráčů a všech předmětů na ledové ploše. Díky tomu už by nemělo docházet k situacím, kdy puk hráčem klidně proletí - třebas i brankářem - a celá situace pak vypadá, jako by byla předem naplánována a už dopředu bylo jasné, zda z útoku branka padne či nikoli. Celá fyzika puku má být přepracována a má mimo jiné reagovat i na druh překážky, na niž narazí - hokejka, brusle, tělo hráče, betony, vyrážečka, apod. Měli bychom se rovněž setkat s mnohem realističtějšími zákroky golmanů, kteří budou střely vrážet všemi možnými částmi těla a nebudeme svědky několika předdefinovaných sekvencí, kdy se puk letící na bránu zázračně odrazí od vzduchu anebo skončí v předdefinovaném místě svatyně či golmanovy výstroje. Tohle zní rozhodně velice slibně. ![]() ![]() ![]() Vylepšená umělá inteligence? NHL 2003 slibuje i úplně přepracovaný systém umělé inteligence, a to jak hráčů v poli, tak i golmanů. Golmani mají používat různé styly chytání a budou reagovat i na to, jak na ně útočníci najíždějí a jak kličkují. Také bude propracovanější systém učení se brankářů. Budou se prý učit účinně reagovat na váš herní styl podle toho, jak proti nim najíždíte, odkud zpravidla střílíte apod. Ono i vlastní kličkování bude rovněž upraveno tak, abyste mohli buď známým způsobem použít některý ze speciálních pohybů u hvězdného hráče, ale také můžete vytvořit vlastní sekvenci těchto pohybů a tu ve hře použít. Jak to bude přesně prováděno, se zatím neví, ale má jít o mnohem větší vliv hráče samého na ovládání puku. ![]() Novinkou v NHL 2003 bude i možnost navolit rozdílné strategie jednotlivým herním řadám. Kéž by také konečně zmizela možnost při oslabení či přesilovce točit jen dvě pětky, aby druhé vyloučení v řadě za sebou nebylo většinou utrpením jak pro postižený, tak i pro „zvýhodněný“ tým. Game Breaker a GameStory 2 Ze hry zmizelo definitivně momentum, které mělo vliv na výkony hráčů týmu, jemuž se při hře aktuálně víc daří. Nahradí jej tzv. „game breaker“, což má být jakési momentální časové zvýhodnění, které si hráč vybuzeného týmu může ručně zaktivovat. Hra se na okamžik zpomalí a jeho tým tak dostane krátkou výhodu oproti soupeři. ![]() ![]() ![]() Abych řekl pravdu, nedokážu si zatím dost dobře představit, jak to vlastně má celé fungovat. Soupeř má být nějakým způsobem o tuhle časovou prodlevu ochuzen a to už vůběc netuším, jak EA provedou. Při tomto momentu se i přiblíží kamera a útočník tak získá lepší přehled o rozestavení hráčů v poli, postavení soupeřova golmana apod. V každém případě, kdyby tato úprava za moc nestála, bude její používání možné vypnout. Další novinkou, která dostala konkrétní jméno, je tzv. „game story 2“, v jejímž případě se jedná o zdokonalený systém zjišťování zajímavých informací o hráči, které se použijí jako zpestření při hře a v přerušeních, kdy na něj najede kamera. Díky tomu už se snad třicetkrát za zápas nebude opakovat „zajímavost“, že ten a ten byl loni zraněný apod. Ve hře najdou hlavně ti mladší již známý systém kartiček s cheaty a herními úpravami, které se hodí pro uvolněný přístup ke hře než do opravdových turnajových klání. Síťový kód a kamery ![]() O kamerách se tvůrci zmiňují ve smyslu, že budou zachovány stávající, čili tradičně několik kamer k ničemu a jedna, pomocí níž se dá i hrát. Naštěstí zůstane kamera Overhead a snad by měl jít její pohled dokonce ladit, asi podobně, jako tomu bývá v případě natáčení kamer u FIFY. Ve hře najdeme i známou „breakaway kameru“, která se zapíná při úniku a nájezdu útočníka na samotného golmana. I tento prvek lze volitelně vypnout. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů Závěr Co dodat? Dnes zatím asi nic. Jak je obvyklé, slibů je spousta, většina toho všeho zní skvěle a pouze zbývá počkat, jak to celé dopadne v praxi. Zatím bylo zvykem během pár dní najít počítačovy permanentní slabiny a na nich jej pak drtit. Loňský ročník byl v tomhle směru velký pokrok, ale i tak po čase hra chtě nechtě padla do známých stereotypů. Za největší minus v sérii NHL považuji dodnes slabou hru v poli, která je pak kompenzována akrobatickým golmanem. Ten když chce, tak jej neprostřelíte, ať děláte co děláte. To pak vede k tomu, že hráč hledá „tutovku“ a až ji najde, používá ji neustále, protože standardními akcemi branka nepadne a nepadne a skórovat se v hokeji musí. ![]() Stáhněte si: Video (15 MB) Související články: Novinky, NHL 2002 recenze (9/2001), NHL 2001 recenze (10/2001), NHL 2002 trochu jinak 1.díl a 2.díl (1/2002), Česká extraliga pro NHL 2001 (5/2001) |
Mickey Mouse připravil: jd |