Need for Speed: Underground - preview
zdroj: tisková zpráva

Need for Speed: Underground - preview

24. 7. 2003 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Luxusní vozy a rychlá jízda udělaly ze série Need for Speed kultovní pojem. Na co se letos můžete těšit v sedmém dílu, který se od předchůdců liší konceptem ilegálních závodů v ulicích nočních velkoměst?

Autor: Kate
Publikováno: 24.července 2003


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Série Need for Speed nemohla minout snad nikoho, kdo si říká fanoušek závodních her. Místo dlouhého rozepisování a nostalgického vzpomínání nad jednotlivými díly uvádím opět jen odkaz na ohlédnutí za počiny, vydanými do roku 2001, po kterých už následoval jen arkádový šestý díl Need for Speed: Hot Pursuit 2 (80%) z loňského října.

Pokud bychom byli skutečně důslední, neměli bychom zapomenout též na exces s názvem Motor City Online, který je tak trochu černou ovcí celé série (jestliže jej do ní vůbec můžeme počítat). Ryze multiplayerové závody se však našinců stejně nijak nedotkly, zaprvé vůbec nedorazily do Evropy, a za druhé byl provoz příslušných serverů po necelých dvou letech ukončen. Ale začněme nyní již skutečně s tím, co vás zajímá. Need for Speed: Underground bude sedmý (s Motor City Online osmý) počin v sérii, což je už skutečně úctyhodné číslo a troufám si říct, že NFS tak tvoří vedle Test Drive nejčetnější rodinu závodních titulů vůbec.

 
Kde je moje Lamborghini?
A jsme u podstaty NFS: Underground. Žádné Lamborghini, Ferrari nebo Porsche tu prostě nenajdete. Místo toho si zajezdíte ve vozech značek jako Acura, Honda, Nissan, Dodge, Mitsubishi, Toyota, Mazda, Subaru, Ford, Volkswagen, nebo Hyundai. Pokud teď trochu nelibě vraštíte čelo a říkáte si, co je to zas za móresy tvůrců, nabízím malé vysvětlení této změny přímo z úst šéfa vývojářského týmu. Volba na civilnější značky nepadla náhodou, hra se tím chce přiblížit obyčejným lidem, kteří mají mít údajně z ježdění v těchto autech větší požitek a především si je budou moci různě upravovat a používat přitom dostupné součástky (viz níže).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Dalším důvodem, proč byl chystaný díl Need for Speed přesunut ze snových výšin do "podzemí", je i fakt, že série prostě potřebuje změnu, která bude vidět na první pohled. Absence milionových miláčků jí tedy rozhodně bude. Vozy, prezentované ve hře, se dle slov tvůrců mohou navíc s vozy snů výkonnostně klidně srovnávat.

Co se týče konkrétních modelů, kterých ve hře naleznete dvacet, vězte, že nebudou chybět Dodge Neon; Honda Civic Si, Integra a RSX; Mazda RX-7, RX-8 a Miata; Mitsubishi '99 Eclipse GSX a Lancer; Nissan 240SX/Silvia (RPS13), 350Z a Skyline GT-R (R34); Subaru '03 Impreza 2.5 RS Sedan a WRX nebo Toyota '98 Supra a Toyota '03 Celica GT-S.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva  Noční jízda
Na pomyslné váze “realistický simulátor vs. arkáda” se Need for Speed naposledy v Hot Pursuit 2 značně přiklonilo k arkádovému stylu hry a nejinak tomu bude i v případě připravovaného sedmého dílu, takže fanoušci Live for Speed budou jistě zklamáni. Co se týče prostředí hry, to bude snad bez výjimky městské. Ono slovíčko "Underground" má totiž symbolizovat nelegální závody v ulicích velkoměsta, o které se zde bude jednat především.

Pokud jde o zahrnuté metropole, navštívíte výhradně samá fiktivní města, ovšem inspirovaná skutečnými lokalitami jako jsou New York, Vancouver, Los Angeles, Miami nebo dokonce Detroit. Nejlépe by asi styl hry charakterizovala nedávná hollywoodská filmová šílenost Fast & Furious 2 aneb Rychle a zběsile 2 (rychlá kola, krásné holky, hlasitá nabušená hudba a adrenalin v krvi), nebo závodní arkáda Midnight Club II (85%), která bude mít s NFS: Underground společného více než dost, což je ostatně evidentní už na první pohled.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Herní módy
V singleplayeru si budete moci zahrát buď příběhové mise (Story/Career), nebo závodní typy her Drag a Circuit. Podle útržkovitých informací z letošního novinářského EA Campu bude ve hře obsažen i jeden zbrusu nový mod, o kterém ale zatím žádné detaily neznáme.

Co se týče Career modu, najali si tvůrci skutečné scénáristy z Hollywoodu, takže dílčí příběhy by měly mít dokonce hlavu i patu (i když všichni známe hollywoodské trháky, že). Hlavní hrdina (vy) bude anonymní a skutečnou hvězdou se stane vůz, který řídí. Na začátku dostanete nějaký levnější kousek jako třeba Dodge Neon a jak budete postupně vyhrávat závody, vyděláte si na různé vylepšovací součástky, nebo dokonce na úplně nové autíčko. Všechny modely, které takto získáte do své garáže, budete pak moci nasadit do závodů i v jiných modech včetně multiplayeru. V Career modu má být připraveno asi sto různých závodů nebo úkolů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ve hře typu Drag Racing se spolu se třemi dalšími borci pustíte do šílených závodů plných překážek, nájezdů a ramp. V Circuit (též označovaném Street Racing) se zase budete snažit vymotat ze spleti městských ulic a dostat se co nejrychleji z jednoho místa na druhé. Přesné popisy jednotlivých modů se trochu různí zdroj od zdroje, takže je dost možné, že nás finální podoba hry skutečně překvapí.

 Bez přítomnosti policie
Zajímavostí (i když trochu smutnou) je fakt, že při závodění v ulicích nenarazíte na žádné policejní hlídky, které by vám mohly jízdu komplikovat a tudíž přinášet další zábavu. Dost dobře nechápu, jak je možné, že zrovna u hry s ilegálními závody bude chybět něco tak důležitého a hlavně zaběhnutého, bohužel tvůrci se už takto rozhodli. Vozidla mají být lehce zničitelná, přesněji řečeno - při nešetrném zacházení se na nich mohou objevovat škrábance, případně nerovnosti na povrchu. Nic víc asi čekat nemůžeme a cosi mi říká, že model poškození bude zhruba srovnatelný s tím v Hot Pursuit 2, kde tedy přesněji řečeno skoro nebyl.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Úprava vozidel
Pokud se rádi hrabete pod kapotou, je dost možné, že se v Need for Speed: Underground skutečně vyřádíte. Na svém autě si totiž budete moci vyměňovat a upravovat skoro vše, což je samozřejmě myšleno jen v rámci herních možností. Celkově se má jednat o 15 částí vozu, například celou karosérii, přední a zadní nárazník, spoiler, světla, pneumatiky, typ motoru, brzdy a další. Dojmy všech, kteří již NFS: Underground viděli v akci, hovoří jasně - možností je nespočet a výsledek může být od výchozího vozidla téměř k nepoznání. Příslušné úpravy ovlivní pochopitelně váhu vozu, zrychlení, maximální dosažitelnou rychlost Zvětšit zdroj: tisková zpráva nebo celkovou ovladatelnost, dohromady se bude účinek upgradů odrážet v devíti dílčích oblastech.

Součástky ve hře ponesou jména více než 50ti skutečných výrobců, jmenovitě například AEM, Audiobahn, Bilstein, Dazz Motorsport, DC Sports, Eibach, Enkei, GReddy Performance, HKS, Holley, Injen, Jackson Racing, MOMO, Neuspeed, Nitrous Express, O.Z, PIAA, Skunk2 Racing, Sparco, StreetGlow nebo Turbonetics. Kromě jednotlivých součástek budete moci upravovat i pouhý vzhled vozu. Na výběr bude více než stovka různých barev a odstínů a vedle toho si budete moci své auto i originálně pomalovat (pruhy, plameny, motivy draka atd.), případně přidat nějaký ten obtisk.

 Multiplayer a zpracování
Kanadské studio EA Black Box, stojící za konzolovými verzemi minulých her v sérii, chystá NFS: Underground pro pět různých platforem. Kromě PC se totiž dostane i na PlayStation2, Xbox, GameCube a GBA. On-line multiplayer se bude vyskytovat ve verzích pro osobní počítače a PlayStation2 a budou se do něj moci zapojit maximálně 4 hráči. Pro PS2 a Xbox bude zahrnut split-screen pro dva hráče.

K vizuální stránce hry asi nejlépe promluví samotné obrázky. Modely aut vypadají poměrně dobře a detailně, prostředí občas působí poněkud odfláknutě, ačkoliv třeba odlesky na silnici považují za skutečně zajímavé. Na můj vkus je celá hra příliš nablyštěná a barvy cirkusově výrazné, ale pochopitelně - každému se líbí něco jiného a svoji atmosféru NFS: Underground bezpochyby má.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů

Pokud chcete vidět hru za běhu, mrkněte na tento osmimegový E3 trailer s arkádovým přeskokem otvírajícího se mostu a s prolínajícími se ukázkami vozů ve wire-frame (drátěné kostře modelu). Co se týče zvuků, vydali se je tvůrci nahrávat na losangeleské letiště, kde s příslušnými vozy rejdili po přistávacích dráhách. Vše by tedy mělo znít autenticky a atmosféru prý ještě podtrhne soundtrack, složený z co nejpestřejšího spektra hudebních žánrů.

 Už na podzim
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Původně měl Need for Speed: Underground vyjít začátkem příštího roku, jak se ale nedávno ukázalo, bude hra venku již letos na podzim. O důvodech zřejmě není třeba příliš mluvit, vánoční dárky dostáváme všichni. Kdo hraje rád arkády a vyžívá se v různém nastavování a vylaďování čehokoliv, přijde si zřejmě s NFS: Underground na své. Zda bude titul bavit i ty ostatní, zjistíme již za pár měsíců. Zatím si můžeme krátit dlouhou chvíli třeba u Midnight Club II.

Zdroje:C&VG, HomeLan, IGN, ND4SpdWorld, EuroGamer, ToTheGame, NFS-Planet, GameSpot, GamersPulse, GameSpy

Stáhněte si: Trailer

Související články: Novinky, Need for Speed: Hot Pursuit 2 recenze (10/2002), Need for Speed: Porsche Unleashed recenze (3/2000), Motor City Online první dojmy (9/2001), Ohlédnutí za sérií Need for Speed (8/2001)



Kate
autorce je 18 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games se občas mihne v televizním pořadu GamePage, nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak (všechny články autora)

 
 
Kate

Nejnovější články