Jak jsme psali v prvním multiplayerovém preview, od začátku budete mít odemčené všechny zbraně. Odemykat budete jen nové vybavení ke zbraním. Nyní se ukazuje, že i toto odemykání bude založeno na jiném systému než jsme nyní navyklí. Pryč jsou zkušenostní body, které sbíráte v zápasech. Nyní je nahrazují takzvané challenge.
Ty vám dají určité úkoly a za jejich splnění budete odměněni nějakým typem doplňků ke zbraním, třeba jiným typem munice, mířidly nebo sekundárním módem střelby. Každá zbraň bude mít prostor na dvě taková vybavení a ne na každou půjde namontovat cokoliv. Na některých nebude místo pro granátomet apod.
Challenge nebo výzvy, chcete-li český výraz, budou různorodé. Některé budou jednoduché, třeba znič jednu věž. Jiné ale už budou docela komplexní a budou vyžadovat snahu a určité kontextuální situace. Jako příklad je uvedeno „zabij hráče laserovou minou ve chvíli, kdy nese maják“. Úspěšně splněná výzva vám tak dodá kus vybavení, nějakou kosmetickou úpravu nebo něco podobného. Plus přidá nějaké bodíky k vašemu ranku, abyste se přeci jen mohli odlišit, kdo je zkušenější. Ale je jasné, že tento postup nebude založen na střádání bodů, ale prostě umu na bojišti. Celkem tu bude neuvěřitelných 1500 výzev, takže se nebudete muset bát, že brzy splníte vše.
Podobně na tom prý budou zbraně. Nemáme čekat nic, co by samo zaměřovalo nebo nemělo zpětný ráz. Jako zajímavý prvek vypadají nanoštíty. Ty půjde aktivovat a zatímco štít zastaví nepřátelské projektily, ty vaše zničí. Nanoštít jde vyčerpat dostatečnou palbou nebo prostě vyřadit EMP granátem, případně je vy sami můžete vypnout, až nebudou třeba. Z nanoštítů tak může být zajímavý taktický prvek.
Killzone: Shadow Fall bude obsahovat i vlastní formu „killstreaků“. Říká jím Combat Honors a budou založeny na zisku bodů v daném kole a ne na počtu zabití, takže odmění i hrče, kteří hrají podpůrná povolání nebo prostě hrají takticky a ne jako Ramba. Combat Honors půjdou kupit a střádat, ale jakmile opustíte session, smažou se vám. Pokud by se vám ale nelíbily, půjde je vypnout při tvorbě vlastních Warzon.
V nastoleném trendu filmového přístupu, který se objevil v Killzone 3 bude pokračovat prvek Spotlight System. Na konci každého kola se proti sobě objeví v animaci tři nejlepší hráči vítězného týmu proti třem nejlepším prohrávajícího. Spotlight systém vám umožní předem nadefinovat určitou animaci, kterou vítěz pokoří poraženého. Ovšem musíte během sekvence namačkat správné pořadí tlačítek, jinak bude moci poražený chybky využít a nějak v animaci pokořit vítěze. Je to nápadité a i když to funkčně vlastně nic nepřináší, efekt těchto momentů je prostě skvělý. Postupně budete odemykat nové a nové Spotlighty.
Hry půjde doplňovat boty, samozřejmě pokud tak bude warzona nadefinována. Půjde dokonce dělat hry živých hráčů proti botům nebo používat boty v offline hrách, takže budete moci v klidu trénovat dané mapy, zbraně, prostě cokoliv. Každá warzona bude mít vlastní žebříčky, takže snadno poznáte, kdo je nejlepší v dané oblasti. Navíc půjde žebříčky filtrovat podle různých statistik, takže to nebude jen o nejvíce bodech nebo počtu zabití.
Je jasné, že Guerilla nic nepodceňuje a chce opět ke kampani nabídnout plnohodnotný multiplayerový zážitek, který hráče udrží u hry velmi dlouhou dobu.