Mikrotransakce, atomovky, V.A.T.S., mody, PvP a spousta dalších informací o Fallout 76
zdroj: Archiv

Mikrotransakce, atomovky, V.A.T.S., mody, PvP a spousta dalších informací o Fallout 76

9. 10. 2018 14:35 | Preview | autor: Patrik Hajda |

Včera padlo embargo a vybraní novináři okamžitě sdíleli své dojmy a záběry z hraní Fallout 76. Nám se tak naskytuje možnost podívat se na nový multiplayerový pokus od Bethesdy a dostáváme odpovědi na některé palčivé otázky, mezi kterými najdete například mikrotransakce, uživatelské mody, systém PvP nebo atomovky.

Nebudu mařit váš čas vyprávěním o událostech, které můžete sami vidět ve videích níže. Napříč textem tedy naleznete upravený systém zaměřování V.A.T.S., lov pokladů ve stylu Red Dead Redemption, výbuch atomovky, tvorbu postavy, návštěvu Vaultu a následné pobíhání po virginské pustině, a v úplném závěru celou mapu Appalachie. V textu se zaměřím na ostatní informace.

Ale nejdřív mi dovolte pozastavit se nad zmiňovaným V.A.T.S. Od začátku bylo jasné, že tvůrci musí přijít s něčím novým. V onlinové hře nemůžete zpomalit čas a nechat hráče koukat na efektní finishery s pukajícími hlavami, takže cílení na různé končetiny probíhá v reálném čase. To ale nereflektuje vaše zbraň, která je stále zamířena jedním směrem a následná střelba „za roh“ působí zvláštně. Navíc nemáte kontrolu nad procentuální šancí zásahu, když se cíl neustále pohybuje. Snad to bude fungovat lépe, než to vypadá.

Nový systém V.A.T.S. v praxi

PvP

V oblasti soubojů mezi hráči jsem měl asi největší obavy. Přeci jen mám rád Fallout proto, že mě nikdo neruší na mém písečku, nemusím řešit důvěru v řadách kamarádů a nesnažím se trefit lagujícího hráče. Pokud vás trápily stejné noční můry, nebojte se. Nakonec to není tak zlé.

Fallout 76 vyznává přestřelky. Když na někoho vystřelíte a on palbu opětuje, můžete ho beztrestně zabít. Dal vám zkrátka najevo, že má o souboj zájem. Jakmile ale zabijete hráče, který okamžitě bere nohy na ramena a palbu neopětuje, stává se z vás hledaný vrah.

V tu chvíli se zobrazíte na mapě úplně všem hráčům, zatímco vám poloha ostatních hráčů zmizí. Následně vás může kdokoliv beztrestně zabít (včetně vašich týmových kamarádů), a to i v případě, kdy neopětujete palbu. Odměnou za vaši vraždu jsou zátky z vaší vlastní kapsy.

Honba za pokladem

Teď si možná říkáte, že stačí nenosit miliony, jenže i na to vývojáři mysleli. Pokud nemáte stanovenou částku za vaše dopadení, strážce zákona vám jednoduše vezme všechny zátky a vy dostanete na dvě hodiny postih k zranění, které udělujete ostatním hráčům, ale i zmutované fauně. A ne, nestačí se odpojit. Jde o dvě hodiny čistého herního času, které z vás udělají neškodného beránka. Tomu říkám výchova.

Bethesda zkrátka chce docílit toho, aby hráči neumírali „nezábavně“. Když zabijete někoho, kdo nechce bojovat, zaděláte si na pořádný problém. Fallout 76 zároveň nabídne jistý druh vyvažování úrovní. Znamená to, že i na levelu pět máte jistou šanci proti padesátce. Hráč na vyšší úrovni má výhodu většího výběru perků, ale zase má často těžší zbraně, zbroj a munici. Je tedy pomalý a dvakrát si rozmyslí, jestli svou jednu atomovku pro fat mana vyplácá na vás, nebo ji pošetří na nějaké obří monstrum.

Tvorba postavy a prohlídka Vaultu

Mikrotransakce

Už dříve nás Bethesda ujistila, že kartičkové perky, které rozbalujete z boosterů, si nebudete moct koupit za reálné peníze. Nyní už je potvrzené, že skutečné peníze utratíte maximálně za kosmetické doplňky, jako jsou různé obleky a skiny.

Ty se pořizují za měnu zvanou Atom, kterou můžete získat pomocí platební karty, ale naleznete ji i v samotném světě – dostanete se k ní pouhým hraním. Vývojáři se navíc dušují, že nepůjde o grind. Vyloženě říkají, že na vás Atomy házejí ze všech stran.

Vylezete z Vaultu, dostanete Atomy. Zabijete první potvoru, jste bohatší o Atomy. Seberete první ovoce, další Atomy. Jde zároveň o takové malé výzvy, které vám kromě vlastní odměny v podobě zkušeností, jídla apod. časem umožní oháknout se do něčeho slušivějšího, aniž by se prohnul rodinný rozpočet.

Výbuch atomovky

Mody a servery

Servery nebudou trvalé, ale neustále budete přecházet na nové. Ve většině případů asi změnu nezaznamenáte, ale menší „problém“ nastane ve chvíli, kdy se připojíte na server a zjistíte, že v místě vaší základny vznikla základna nová. Stavět se totiž může kdekoliv, a jak se neustále mění severy, přednost má ten, kdo přišel první.

Neznamená to ale, že byste o svou základnu přišli. Jednoduše si najdete nové místo na mapě a pomocí blueprintu ji vytáhnete z kapsy. Pokud se vám střídání serverů a stěhování základny nelíbí, musíte chvíli vydržet. Plánují se totiž komunitní servery, které si přizpůsobíte k obrazu svému. Ale nečekejte je ani v den vydání, ani pár měsíců po něm. To samé platí o podpoře modifikací, ke které v Bethesdě nejsou lhostejní, ale implementace nějakou dobu potrvá.

Fallout 76 vychází 14. listopadu na PC, PlayStation 4 a Xbox One, ale ještě předtím proběhne uzavřená beta, do které se dostanete po předobjednání hry. Jako první se otevřou brány Xboxu už 23. října, zbylé platformy o týden později.

50 minut z hraní

Mapa Appalachie

Fallout 76 full map zdroj: Archiv

Nejnovější články