Autor: Martin Klekner Publikováno: 16.srpna 2007 |
Otevřená náruč Latinské Ameriky ![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Příběh se odehraje ve třech aktech. Na samém začátku budete najati vlivným politikem Ramonem Solanem, abyste pomohli dostat ze spárů nepřátel jednoho z jeho věrných generálů. Průšvih přichází ve chvíli, kdy kontrakt úspěšně splníte, místo očekávané finanční odměny se však dočkáte jen upřímného výsměchu, rány mezi oči a vyhození do tropického vedra ulic Caracasu. To ovšem chudák Solano ještě neví, s kým si vlastně začal. Druhý akt, nesoucí se v klasickém duchu minulého dílu (získávání financí a materiálu za rozličné práce všeho druhu), bude směřovat k jedinému cíli. K ničivému finále, kdy samozvaný rádoby diktátor pozná, zač je toho loket. Motto hratelnosti: "Co, ne jak" Kdo hrál původní hru (popř. jakýkoliv titul ze série GTA), má už teď jasno, jak bude vše probíhat. "Hlavní rozdíl mezi prvním a druhým dílem tkví především v proporcích," přiznává Zamkoff, "všechno v Mercenaries 2 bude zkrátka větší a lepší." Co to znamená? Hra nabídne svět, jenž bude rozlehlejší než všechny mapy z minulého dílu dohromady. V tomto prostředí se budete moci zcela neomezeně prohánět, krást auta, vrtulníky, lodě, civilní a armádní vozy, střílet ze všeho, co vám přijde pod ruku, a samozřejmě plnit nespočty kontraktů pro každého, kdo bude mít čím zaplatit. Systematickým odpravováním členů určité frakce si u ní pochopitelně příliš sympatií nezískáte, brzy tedy dojde na střety zájmů, z nichž budete nuceni elegantně vybruslit. Znepřátelených stran nabídne hra pět (naftová společnost hledící si svých zakázek, politická strana západních států usilující o nastolení mírových podmínek, záškodnická guerilla, čínské vojenské síly a vojáci náležící venezuelské vládě pod vedením Solana), plus samozřejmě neutrální piráti, jimž jediným je vaše politická orientace zcela šumafuk. Základní pravidla jsou přitom následující: žádná nejsou. To jediné, na čem záleží, je splnit kontrakt, všechno ostatní - ideologie, čest, svědomí - jde stranou. Protože každý časem zaplatí... ![]() ![]() ![]() Obrovská volnost, kterou sandboxové herní prostředí nabídne, se řídí zcela jednoduchým motem: "Co, ne jak", pocházejícím od samotných vývojářů. To ve zkratce znamená: "Zadáme vám úkol, řekneme vám co kde najít, koho odpravit a čeho přitom případně využít, jak to ale ve výsledku provedete, to necháme zcela na vaší představivosti." A přesně tak to i funguje. Letošní E3 nabídla jeden testovací level, v němž měl hráč za úkol rozestavit tři radiové stanice na určených místech, zaměřit jimi pozici uneseného obchodního manažera a následně ho osvobodit. Hlavní hrdina se objevil na jedné z Landing Zones (které budou pro hraní klíčové, neboť poskytnou prostředky pro rychlé cestování z jednoho místa země na druhé), v minimapě vyznačeny jednotlivé pozice pro umístění stanic, v rukou Kalašnikov, na zádech raketomet - a od té doby bylo zcela na něm, jak bude pokračovat. "Každý úkol půjde splnit desítkami a stovkami různých cest," tvrdí Zamkoff. Destrukce bez hranic Ať už si ovšem vyberete jakýkoliv způsob, jedno se nikdy nezmění - největší deviza série, naprostá, dechberoucí a neuvěřitelně realistická destrukce. Loňská E3 nabídla na ukázku pouze osamocenou ropnou stanici, která lehla popelem miliony možnými způsoby. Letos byla tato stanice jen drobnou tečkou na radaru předváděné herní mapy. Zamkoff, který se za doprovodu mluveného slova (samozřejmě vynášejícího Mercenaries 2 do nebe), vznesl v drobné helikoptéře do vzduchu, uvedl gameplay ukázku zničením obrovského dopravního mostu několika dobře cílenými raketami. Civilní auta, která po něm zrovna projížděla, se samozřejmě zřítila do hlubin mořského průlivu. O něco dále podlehla zkáze naše ropná stanice, na které bylo jasně patrné, jak se každá její část "odlupuje" pod náporem raket zcela samostatně a pokaždé jiným způsobem. Následovalo předvedení realistických gejzírů po zásahu vodní hladiny, či rozšiřujícího se požáru v korunách nedalekého lesa. A to byl samozřejmě pouhý začátek, pravé peklo přišlo až se vstupem hlavního hrdiny do městských ulic, přivoláním letecké podpory a srovnáním několika obytných bloků se zemí. To vše jen potvrdilo všeříkající prohlášení: "Když to vidíte, můžete to zničit." ![]() ![]() ![]() Vedle nezřízených grafických orgií přinesou Mercenaries 2 i obrovské množství zbraní, vozidel a ničivých náletů, oblíbených již z minula. Během prezentace nám byla představena pouze helikoptéra, obrněné APC, vojenský jeep a několik civilních vozů (v čele s tirákem), plná verze se ovšem pyšní 130 druhy techniky. Najdeme zde skutečně vše, od nablýskaných sporťáků a chopperů, přes obří čtyřkolky, až po ničivé tanky. Díky hojnému výskytu vodních ploch se premiéry dočkají čluny, vznášedla a dokonce i bitevní lodě (!). Pozadu ovšem nezůstává ani zbraňový arzenál, 30 dostupných kousků pravděpodobně uspokojí každého militaristu - a vězte, že AK47 je v této hře ten nejlehčí kalibr. V žáru bitvy pak přijde na řadu třetí, zdaleka nejlákavější prvek hry, kterým je vzdušná podpora. Vedle obligátní možnosti vyžádat si zásoby, techniku, či posily, tak jediným stiskem tlačítka (a zaplacením požadované peněžní sumy) snesete na určenou oblast zkázu v podobě jednoho z 20 ničivých náletů. V E3 prezentaci jsme byli svědky shození ničivé pumy naváděné laserovým zaměřovačem, to ovšem byla jen zdaleka nejmenší z nabízeného portfolia explozí. MOAB (Mother of all Bombs), jak zní název té nejmocnější, mluví ostatně sám za sebe. Akce není nikdy dost ![]() ![]() ![]() Další detaily již jen dokreslují výslednou hratelnost. Předně, aby mohl hráč využít letecké podpory, bude muset obsadit ropné zdroje (v podobě těžebních stanic), jejichž ovládnutí bude pro hru zásadní. Před samotným zavoláním jednoho z letadel pak bude nutné nalézt vhodnou přistávací plochu - nejednou tak budete nuceni vypálit kus lesa vhodně zaměřenou nadílkou napalmu. O něco později, během třetího aktu, dostanete možnost založit si vojenskou frakci a rekrutovat své vlastní žoldáky (mezi nimi i dvě příběhové postavy, Ewana a Evu Navarro). I tentokrát se objeví tzv. „dangerous buildings“ chrlící nové a nové vojáky až do chvíle, kdy je v kouři a prachu pošlete k zemi. A konečně - hra nabídne kooperativní multiplayer pro dva hráče (na jednom zařízení, či přes internet), jehož jediným omezením bude vzhledem k velké náročnosti enginu maximální vzájemná vzdálenost 500 metrů. Syté barvy a žhavé výbuchy O všudypřítomné destrukci jsme již mluvili, její zpracování je ovšem tak úžasné, že ho nelze jen povrchně odbýt. Herní engine funguje na technologii Havok 4.5, která veškerému ničení dodává tak realistické vzezření, že máte mnohdy nutkání schovat se s křikem pod stůl. Všechny budovy, lesy, konstrukce a dokonce i celá města (která vypadají jednoduše k nakousnutí) je možné vymazat z povrchu zemského a kompletní zničení herního prostředí o rozloze 8x8 km přitom závisí jen na objemu vašeho bankovního účtu - neb každý náboj něco stojí. Nejen splněné úkoly, ale i veškeré monstrózní demolice vám naštěstí vydělají nějaké ty peníze k dobru. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Vlna kontroverze Okolo Mercenaries 2 se okamžitě zdvihla vlna kontroverze. Venezuelská vláda se ostře vyslovila proti příběhu hry, který podle jejich názoru vede společnost k negativnímu postoji vůči jejich zemi a případné podpoře americké invaze, s cílem sesadit diktátora Hugo Cháveze. To samozřejmě Pandemic rezolutně odmítli a zároveň s tím na oficiální homepage vydali prohlášení, že nebyli v této věci americkou vládnou nikdy kontaktováni (přestože již pro armádu USA připravili speciální simulátor, fungující na základech jejich Full Spectrum Warrior) a že postavy, příběh i události jsou čistě smyšlené. ![]()
zdroj: Archiv Mercenaries 2 E3 2007 trailer - stažitelná verze (43 MB, 1280x720) další gameplay videa na GameTrailers Stáhněte si: Videa, Trailery... Související články: Novinky, Mercenaries recenze |
Martin Klekner | |
autorovi je 19 let a studuje gymnázium; hrami se zabývá od útlého dětství a dříve psal pro GameZone; nejraději má RTS, FPS a RPG; ve volném čase rád točí filmy, sportuje a píše povídky |