Mercenaries 2 potvrzeni i pro PC, X360, PS2!
zdroj: Archiv

Mercenaries 2 potvrzeni i pro PC, X360, PS2!

22. 2. 2007 17:17 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Že jedna z nejslibnějších akcí přijde i na ne-nextgen platformy, to by asi tipoval málokdo. Jak se od sebe budou verze lišit?

Titulek vážně nelže. O verzi Mercenaries 2: World in Flames pro X360 se spekulovalo dlouho a vnímali jsme ji jako hotovou věc, ale že jedna z nejnadějnějších akčních her roku přijde také na PC a dokonce i na PS2, to se nám nezdálo ani v nejbláznivějším snu, zvlášť když se osobní počítače nedočkaly jedničky. Nicméně v dnešní oficiální tiskovce se to píše černé na bílém a za rozšíření cílových platforem můžeme poděkovat paradoxně zejména Electronic Arts, jež si Pandemic Studios z mnoha nabídek vybrali za distributora, s nímž mají rovnocenný vztah. Nemusíte se tedy obávat - EA nemají co mluvit do konceptu hry (ani jim nepatří práva) a zastanou stejnou roli jako u Hellgate: London v tom, co jim jde nejlépe, čili marketing a dodání do obchodů po celém světě. Verze pro všechny platformy vyjdou souběžně o Vánocích 2007, což je upřesnění dosavadního neurčitého "2. polovina roku".

zdroj: Archiv zdroj: Archiv zdroj: Archiv

Otázka, která se dere na jazyk, je jasná - jak se od sebe budou jednotlivé verze lišit? Jonathan Zamkoff z Pandemic Studios zaručil, že Mercenaries 2 na PC, PS3 a X360 budou co do vlastností naprosto shodné a nabídnou totožný herní zážitek. Pomineme-li přítomnost Achievements na konzoli Microsoftu a ovládání na klávesnici/myši u PC, jediný drobný rozdíl spočívá v grafice kvůli kompresním algoritmům a specifické implementaci na té které platformě. To PS2 verze na tom bude pochopitelně úplně jinak - byl na ní vyčleněn speciální tým vývojářů v Houstonu a poběží na enginu Mercenaries jedničky, která se mimochodem v roce 2005 stala nejprodávanějším novým brandem. Vzhledem ke zřejmým omezením paměti a procesoru PS2 se musíte smířit s horším nasvícením scény či modely postav, ale po stránce hratelnosti se má přiblížit next-gen verzím, co to jen jde.

Nesmírná komplexnost PS3/X360 z pohledu vývojářů a jejich alergie na jakékoli loadování zajistila, že pro Mercenaries 2 a budoucí Mercenaries tituly vytvořili od základů vlastní engine namísto RenderWare. Tak rozlehlý, dynamický a od začátku kompletně přístupný svět, který zabírá velikost jako všechny mapy z prvního dílu dané vedle sebe, prý ani nelze řešit jinak než streamovací technologií. O fyziku a exploze se postará Havok 4.5, který se při destrukci všeho možného v džungli, horách, městech a vesničkách opravdu zapotí. Exotické prostředí Venezuely zkrátka bude velkou změnou oproti neživým korejským lokacím z předchůdce.

Mohutně je vyzdvihována kooperativní hra (split-screen nebo online), v níž třeba jeden veze druhého helikoptérou na místo dění. Nebo když každý zaútočí na vojenskou bázi z různých stran - jeden odláká hlídky a druhý splní úkol. Usednete také do rychlého člunu zvaného Omen, který má z obou stran střílny, nebo do pancéřového tanku Mantis se 105 mm kanónem a kulometem, který využijete při novém zachraňování civilistů v nebezpečných situacích. Více o bohatých možnostech Mercenaries 2 v našem lednovém a květnovém článku.
zdroj: IGN, PR

jd

Nejnovější články