Autor: Kate Publikováno: 23.září 2003 |
![]() ![]() ![]() Nejen Max se vrací Max Payne, muž, který neměl co ztratil, je tedy zpátky. Vypadá starší, ale možná to dělá jen pár viditelnějších vrásek na čele a tmavé kruhy pod očima odrážející styl života, který vede. Každopádně není jediný, s kým se ve dvojce znovu setkáme. Vedle již zmíněné Mony by se měly navrátit téměř všechny postavy, které přežily jedničku. Ačkoliv tím budou oba díly poměrně silně svázány, Remedy se dušují, že dvojku pochopí a především si užijí i ti, kteří měli v roce 2001 na práci něco jiného. ![]() Procházka po New Yorku Stejně jako originál, i dvojka bude situována do rozmanitého prostředí newyorkské metropole. Mise nás zavedou do polorozpadlých budov ve špinavých čtvrtích i do luxusních sídel. Zahrajeme si jak na širokých otevřených prostranstvích. tak třeba i v klaustrofobních prostorech nemocničního zařízení. Dokonce bychom se měli navrátit do několika lokací, známých z jedničky, ale všechny prý prošly kompletní předělávkou. Díky spolupráci s Rockstarem, který sídlí přímo v New Yorku, nabídne hra mnoho míst, která se budou velice podobat svým skutečným předlohám. Na rozdíl od schématu, kdy se každá mise odehrává v jiné lokaci, do které se už po jejím absolvování nevrátíte, má Max Payne podobně jako film těžit z několika konkrétních míst. Abyste se však při plnění úkolů v opakujícím se prostředí nenudili, bude pokaždé dané prostředí v souvislosti s příběhem nějakým způsobem změněné nebo něčím odlišné. ![]() ![]() ![]() Komiksy a výlety do snů Co se týče dějových spojováků, v jedničce podaných elegantním způsobem komiksových obrázků, tak ty takové zůstanou i tentokrát. Ovšem narozdíl od originálu je uvidíme pouze mezi jednotlivými misemi a ne v jejich průběhu - například když Max zvedne telefon, mrkne do novin nebo se podívá na televizi. Tato změna by měla podpořit celistvost akce, ale zároveň hru neobrat o jeden z jejích typických, ačkoliv na tvorbu zřejmě jinak nepříliš náročných prvků. Během samotného hraní tedy komiksy neuvidíme, ale zato narazíme na mnoho kratších in-game animací. V Max Payne 2 se také opět vydáme do hrdinova nitra, respektive jeho psychedelických snů. Zda se znovu setkáme i s nekonečnými labyrinty, nebo s chozením po "tenké červené linii", není zatím jasné. Osobně nudná a pro mě dost nelogická bludiště považuju za ukázku toho, že snaha o originalitu se nemusí vždy odrazit ve výsledku kladně. Dvakrát delší než jednička? ![]() Zbraně zahalené tajemstvím Zbrojní arzenál nebyl v jedničce nijak extrémně široký. Typickou maxpayneovskou zbraní se staly berety, v každé ruce jedna, šikla se i brokovnice, automatické zbraně a efektně působily též pozdravy ve formě hozených granátů nebo Molotov cocktailů. Toto všechno by se mělo pravděpodobně objevit též v Max Payne 2, i když zástupci vývojářů slibují rovněž několik nových kousků. O co konkrétně půjde, můžeme jen hádat. Novým rysem hry se každopádně stane možnost používat zbraně, ve kterých došla munice, jako předmět pro boj tváří v tvář. Jinými slovy - pokud bude nejhůře, můžete svým Desert Eaglem s prázdným zásobníkem vzít alespoň někoho přes hlavu. Pokud jde o vozidla, ty nebudou navzdory současnému trendu nijak ovladatelná, stejně jako v jedničce. ![]() ![]() ![]() Bullet-time verze 2.0 Změn, či spíše úprav, se dočká i vlastnost pro Max Payne naprosto charakteristická - tzv. bullet-time, tedy matrixovský efekt zpomalování času. Ačkoliv byl Max Payne prakticky herním průkopníkem tohoto prvku, dnes už dávno není jedinou hrou, ve které si můžete vychutnat pomalé úskoky a svištící kulky. I tak si ale myslím, že ovládání bullet-timu pomocí levého tlačítka myši bylo v Max Payne mnohem intuitivnější a pohodlnější než Focus efekt v nedávném Enter the Matrix. Jak se tedy bullet-time ve dvojce změní? Vše by nyní mělo probíhat více hladce a mnohem detailněji. Zřetelně uvidíte kulky, které kolem vás prolétávají, zachytíte rozložený pohyb každé částečky. Tomu bude odpovídat i nové zvukové podkreslení, mnohem složitější než v prvním díle. Abyste si mohli vychutnat bullet-time efekt ještě lépe, dostane Max do vínku také několik nových druhů pohybů. Nový engine, systémové požadavky ![]() Popisovat hudbu jakékoliv hry v preview je jeden z nejnevděčnějších úkolů. A proto pokud chcete slyšet nějakou ukázku, která by mohla částečně nastínit atmosféru a styl hry, spusťte si oficiální homepage a zaposlouchejte se do pomalých tónů ústřední melodie. Animace a mimika postav Díky newyorkským Rockstar Games bylo do hry najato několik skutečných herců právě z okolí této metropole. Jejich tváře převzaly nové herní postavy a jejich pohyby byly nasnímány pomocí motion capture. Pokud vám učarovala synchronizace pohybů rtů a řeči, kterou nám slibují vývojáři Half-Life 2, neměl by vás zklamat ani Max Payne 2. Stejně jako v HL2, i tady se totiž setkáme s propracovaným systémem mimiky, díky kterému z obličejů postav vždy poměrně jasně poznáme, jaké mají pocity. Pro animace umírajících bude využito technologie rag-doll a kamera opět klátící se tělo pomalu oblétne kolem dokola, než mrtvola definitivně spadne na zem. Remedy nám také v této souvislosti slibují plno zbrusu nových a velice efektních animací. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů Už na podzim Na rozdíl od prvního dílu, kde byla umělá inteligence protivníků především naskriptovaná a příliš rozdílného chování jsme si při opakovaném hraní neužili, nabídne dvojka úplně nový systém AI. Taková slova sice slýcháme pokaždé, ale chlapíkům z Remedy zatím není důvod nevěřit - umělá inteligence má být dynamičtější, postavy prý budou lépe reagovat na vaše podněty a také důvtipněji využívat možností prostředí, ve kterých se s nimi potkáte (tedy především se mají obstojněji krýt). Ve hře se objeví i několik charakterů, které se do bojů postaví po Maxově boku. Tyto postavy by se měly rovněž, laicky řečeno „umět postarat samy o sebe“. Protože však umělou inteligenci neposoudíme z obrázků ani videí (jakkoli efektní manévr může být naskriptovaný), nezbývá nám než počkat do finální verze hry. ![]() Zdroje: ToTheGame, Gamers, IGN, GameSpot, HomeLan Fed, GameSpy, ActionTrip České fanouškovské stránky o sérii Max Payne naleznete na adrese MaxPayne2.Gamecentrum.net Stáhněte si: Teaser video, Gameplay videa Související články: Max Payne recenze a návod (2001), Novinkové články o Max Payne 2 |
Kate | |
autorce je 18 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games se občas mihne v televizním pořadu GamePage, nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak (všechny články autora) |