Magicka: víc než jen další diablovka
zdroj: tisková zpráva

Magicka: víc než jen další diablovka

28. 12. 2010 18:18 | Preview | autor: levis |

Jestliže v kooperativním akčním RPG Magicka vidíte jen další levnou diablovku, podívejte se ještě jednou a tentokrát pořádně zblízka. Jak dokazují nejnovější dojmy z hraní v kancelářích Paradoxu, tahle hra neustále překvapuje mírou své propracovanosti, ať už ve formě živelných kouzel či nejrůznějších metod čarování. Hned od nástupu do kouzelnické akademie, což představuje začátek sólové kampaně, také z mírně nadnesených postav a neustálých odkazů na současný svět showbusinessu pochopíte, že Magicka se nebere zbytečně vážně. Trocha satiry a příhodně umístěného humoru je tu jedině ku prospěchu.

Klíčový prvek hry představuje důmyslný systém kouzlení, který se opírá o osm základních prvků (voda, štít, blesky atd). Ty musíte dle nejrůznějších návodů, knih a nalezených příruček míchat a byť budete mít všechny "ingredience" k dispozici od samého začátku hry, teprve v pozdější fázi se naučíte tvorbu těch opravdu smrtících kombinací. Při svých prvních krůčcích v dungeonech si naopak budete muset vystačit s něčím, jako je jednoduchá kombinace arcany a ohně, což každého zeleného goblina spolehlivě prošpikuje paprskem energie. A co dál?

O něco srstnatější a masitější trolly vykoupete ve vodním kouzlu, pak je přidáním mrazivého prvku do kouzla necháte zamrznout a konečně celé představení dovršíte kouskem zeminy, načež se trollové na místě rozpadnou na kusy. Efektní, že? Při kouzlení si ovšem musíte dávat pozor na to, aby vaše firebally omylem nesežehly bradku jednomu z dalších kouzelníků. Kdyby k tomu ale přinejhorším došlo, vždycky je tu ještě drahocenné kouzlo na oživení spoluhráče.

Jak brzy pochopíte, Magicka se nezdráhá vás postavit ani proti goblinímu šamanovi a jeho početné armádě otravných malých zelených mužíčků. Někdy se vám z přečíslení podaří vybrousit, jindy se váš krk holt ocitne přímo v cestě gobliním kouzlům a jejich nabroušeným sekyrkám. A když na bojišti padnete, nebojte, hra vás jen vrátí na poslední checkpoint - a protože Magicka nehraje na žádné zkušenostní body, skill pointy ani sbírání zlata, o nic z toho nepřijdete. Maximálně tak o nějaké meče nebo knihy kouzel, které jste doposud posbírali, ale to pořád není taková tragédie, ne?

Magicka vyjde v lednu 2011 pro PC.

Nejnovější články