Autor: Levis Publikováno: 22.května 2008 |
![]() ![]() ![]() Skalní fanoušci jistě ocení možnost vžít se do kůže některého ze slavných filmových hrdinů. Tuto příležitost ale dostanou jen ti nejlepší hráči coby odměnu za své výsledky. Aby dostály své pověsti, budou tyto jednotky skutečně smrtící, přičemž se nemusíte obávat ztíženého ovládání nebo podobných obtíží. Kdo s přehledem zvládnu hru za obyčejného válečníka, najde u Aragorna podobný styl boje i tvoření komb, která budou zkrátka jen podstatně účinnější. Abyste si hrdinu podrželi co nejdéle, bude potřeba být stále aktivní na bojišti a plnit úkoly, protože jinak vás čeká návrat zpět do kůže obyčejného bezejmenného bojovníka. Inu, ne každý může být hrdinou z filmu. Čarodějovo kouzlo Jak si vývojáři mohli snadno ověřit, ve světě Hvězdných válek se obrovské procento hráčů nejraději ztotožní s těmi zlými a podobná zkušenost zřejmě čeká i Lord of the Rings: Conquest. Proto při výběru hrdinů dostanete na výběr i z opravdových záporňáků, jejichž skutečnou sílu filmy mnohdy ani nestačily předvést. Snad vůbec poprvé v historii počítačových her se budete moci stát samotným temným pánem Sauronem a odhazovat nepřátele v houfech do vzduchu (domyslete si následky v kombinaci s realistickým fyzikálním modelem). Nebo se vtělíte do démona Balroga a dostat do ruky jeho pověstný ohnivý meč. Kromě zkaženého kouzelníka Sarumana budete moci být i trollem a sbírat protivníky do rukou, mačkat je na kusy a pak si s nimi na bojišti ve volných chvílích pohazovat, když obrovský kyj v druhé ruce zrovna nebude mít nic na práci. ![]() ![]() ![]() A protože se tu bavíme o otevřeném herním světě a ne lineární střílečce, bude jen na vás, jak s podobnými situacemi naložíte z druhé strany pohledu, tzn. třeba při souboji proti Balrogovi. Jakmile k tomu dojde, hra vám sama nabídne vyměnit postavu za Gandalfa a zkusit si prožít filmovou scénu s čarodějovým mocným kouzlem, ale to se nemusí povést a rázem budete zase obyčejným válečníkem. Co teď? Zkrátka, démon musí padnout, i kdyby vás to mělo stát deset respawnů. A věřte, že dříve nebo později ho srazíte i obyčejným mečem. Z katapultu až do oblak Žádná pořádná akce se dnes neobejde bez vozidel a Tolkienův svět nemůže být výjimkou: co by to bylo za Pána prstenů, kdybyste si v něm nemohli zajezdit na olifantech! A pozor, to není všechno - vedle těchto přerostlých slonů a již zmiňovaných trollů si budete moci vyzkoušet i obrovské enty, které svoji pomalou chůzi vynahradí zničujícímí útoky. Podstatnou roli budou na bojišti hrát i dobývací nástroje jako katapulty, beranidla, obléhací věže a balistické stroje na vrhání střel. Kdo si vzpomene na úchvatnou filmovou scénu s obléháním lidské pevnosti Minas Tirith, jistě ho napadne i příhodná otázka: a co ty proklaté létající bestie, na nichž létali Nazgúlové? Ano, ani ty nebudou chybět. Budete si je moci volat coby "leteckou podporu" a pak zažijete, jak se nestvůra snese k zemi, popadne některého z vojáků do spáru a vynese ho vysoko do vzduchu, kde mu zakroutí krkem nebo ho jednoduše z výšky shodí dolů. ![]() ![]() ![]() Víc než jen filmová adaptace Samotná filmová inspirace by zřejmě nestačila a protože autoři mají licenci i na Tolkienovo literární dílo, prožijete i události přímo z něho nebo dokonce ty, o nichž v knize padla jen letmá zmínka. Například čistění skřety prolezlých morijských dolů nebo lidské obléhání a definitivní stržení Sauronovy pevnosti Minas Morgul. Pokud lze tyto epizody vystihnout jediným slovem, pak je to určitě epika, a tudíž je pochopitelné, že jednotlivá bojiště se potáhnou na kilometry daleko. Příklad? Bitvu u Helmova žlebu si prožijete nejenom okolo hlavní zdi a hlavního bitevního pole s armádou skřetů, ale v její pozdější fázi i v přilehlých jeskynních a nakonec samotné trůnní místnosti. Dvě kampaně Všechny výše popisované události vám přiblíží dvojice kampaní. Jako první přijde ta na straně dobra, de facto opisující události z filmu až k závěrečné bitvě před branami Sauronovy pevnosti. Kdo tuto kampaň úspěšně dokončí, odemkne si coby bonus druhou plnohodnotnou část hry, modelovanou dle úvahy "co by se asi stalo, kdyby vyhrálo zlo". Na jejím samotném začátku chytnete coby jeden z Nazgúlů onoho otravného hobbita a všemocný Prsten dopravíte zpět jeho majiteli Sauronovi... ![]() ![]() ![]() Odsud se spustí strhující válečné tažení temných vojsk napříč celou Středozemí, během něhož si vyzkoušíte hru za Balroga, Saurona i Sarumana, totálně zdevastujete Kraj a spálíte hobbití nory na uhel. A pokud by ani to nestačilo, budete ovládat obrovské dobývací věže, osedláte koně a dokonce i wargy, ony hyenovité křížence psa a medvěda. Chyťte toho hobbita! Lord of the Rings: Conquest sice nebude pouze o multiplayeru, jako tomu bylo u posledního Battlefrontu, ale síťová složka hry pochopitelně nebude chybět a tak si budete moci kdykoliv zvolit Instant Action a skočit do libovolné online hry. Z módů se těšte na Conquest (dobývání územních bodů jako v Battlefieldu 1942), klasické CTF/DM nebo Hero Deathmatch, v němž bude každý hráč ovládat jednoho z hrdinů. Třešničkou navrch pak bude tolkienovská obliba dětské hry "rybičky, rybičky, rybáři jdou": jeden hráč se ujme role Froda, zatímco z ostatních se stanou Nazgúlové s cílem hobbita ulovit. Komu se to podaří, ten se sám stává Frodem a hra začíná nanovo. Posledně zmíněný mód zní triviálně, ale pozor. Hobbit bude chytře vybaven neviditelným pláštěm a kdykoliv si ho nasadí, zmizí všem přízrakům z dohledu. Lépe řečeno, ti Froda v prostoru neuvidí, ale díky minimapě dovedou odhadnout, kde se zhruba nachází. Hobbit pak bude s pronásledovateli moci zkoušet různé hry: třeba naláká dvá Nazgúly do jedné místnosti a neviděn jim bude běhat před očima, zatímco bestie se v bezmyšlenkovitém rubání všude kolem vzteky nakonec rozsekají navzájem. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Osmička nadvakrát Na obrazovce se v jednu chvíli ukáže až stopadesát jednotek naráz, takže hráčské srdce bezpochyby zaplesá. O to větší zklamání připravil dodatek o tom, že sítová hra se omezí maximálně na osm bojovníků. Naštěští šlo o dezinformaci a v módu Instant Action se oněch osm hráčů objeví na každé straně, tzn. maximem se stane 16 připojených lidí naráz. I to sice v porovnání s některými dnešními tituly působí směšně (třeba oproti šedesátce v Resistance 2), ale Pandemic jsou si toho dobře vědomi a nevylučují, že počet ještě navýší. Ačkoliv oproti svému duchovnímu předchůdci Battlefrontu zřejmě nepřinese nic revolučního, Lord of the Rings: Conquest má díky licenci i pověsti vývojářů zaděláno jak na slušnou prodejnost, tak i prvotřídní kvalitu. A kdo ví, třeba se splní přání tolkienovských fanoušků, kteří po něčem podobném už roky sní... Zdroje: IGN, Eurogamer, PR a další Související články: Novinky, Vše o sérii Star Wars Battlefront, Recenze Lord of the Rings Online / Battle for Middle-Earth 2 / Battle for Middle-Earth / War of the Ring / Return of the King / Fellowship of the Ring, Zrušené LOTR: White Council |
Levis | |
autorovi je 19 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars |