Autor: Korgull Publikováno: 6.srpna 2003 |
![]() ![]() ![]() Příběh je klíčový Série KoTOR je silně inspirována slavnými a dnes již kultovními filmy Hvězdných válek, jejichž několik dílů jste mohli v minulých týdnech shlédnout každou sobotu na ČT1. Přesto se děj KotOR odehrával čtyři tisíce let před událostmi popisovanými v Epizodě 1. KotOR II jim bude neméně vzdálen. Od okamžiku, kterým jeho předchůdce končí, bude mít odstup pěti let a bude popisovat, co následovalo - řád Jediů totiž díky úsilí Sithů málem zanikl. Zbylo pouze pár vyděděnců včetně vaší osoby, bezejmenného Jediho, který byl z řádu z nějakého zatím neodhaleného důvodu vyhozen. ![]() Velká část toho, co se v KotOR II stane, bude záviset na rozhodnutích, která hráč během hraní učiní. Půjde jinak o klasický příběh konfliktu mezi dobrem a zlem, v tomto případě konfliktu mezi lidstvem či lidskostí a Silou. V podstatě by se dalo říci, že současná verze příběhu KotOR II je zcela dílem studia Obsidian. Když totiž k projektu tito vývojáři na začátku přišli, byly jim nadhozeny pouze nějaké návrhy, střípky, které by LucasArts ve hře rádi viděli, anebo naopak, které by tam být neměly. Jde například o takové věci, jako že hráč musí začít coby Jedi, že Sith má být ústřední Silou ve hře apod. Vytváření postavy Pokud jde o tu část hry, ve které si má hráč vytvořit nějakou postavičku, v té k mnoha změnám prý nedošlo. Stále budete mít možnost výběru pohlaví svého hrdiny, třídy, rozdělení všech svých bodů mezi jednotlivé atributy a schopnosti, výběr nějakých těch zvláštních vlastností (spolu se Silami jich má být celkem 60 nových), případně to vše nechat v doporučených hodnotách. Všechny z nabízených tváří pro vaši postavičku budou nové, detailnější a měly by být i mnohem více rozmanité. To ale platí také pro NPC. ![]() ![]() ![]() Podmínkou LucasArts bylo (viz výše), aby hráč začal jako Jedi a tak to také bude. Na začátku hry si budete moci zvolit některou z nabízených tříd, přičemž zde budou i některé nové, bojovně orientované, ale možnost výběru Síly mít nebudete, protože k jejich nabytí se dostanete až během samotného hraní. Těšit se zato můžete na řadu nových, podle některých zdrojů by jich mělo být okolo dvaceti. Například tu bude Síla zvaná Sight, která vás nechá vidět skrz zavřené dveře a číst auru Silou obdařených jedinců. Po stopách Světla či Temnoty ![]() Další novou Silou, prý zdaleka brutálnější, než ty výše zmíněné, je Síla zvaná Crush, opět z repertoáru Temné strany. S její pomocí je hráč schopen zvednout nepřítele do vzduchu, pár sekund ho tam nechat viset a s využitím své mysli ho pak doslova zmuchlat do kuličky. Ruce a nohy toho, kdo se vám odvážil postavit, ze přitom ohnou do nepřirozených úhlů a vůbec to má být zajímavá podívaná. Podle toho, jakou cestou se pak se svým Jedim vydáte, zda po stopách Světla či Temnoty, budete opět ovlivňovat nejen sebe, ale i své společníky (v plánu je umožnit hráčům vytvoření týmu až deseti postav). Ti ne vždy budou souhlasit s tím, co děláte a budou vám to dávat najevo. Když už to neunesou a váš vliv na ně nebude dostatečně silný, klidně vaši společnost opustí. Prostě budou mít mnohem více volnosti a také budou zřetelnější jejich vlastní osobnosti. Některé postavy pro jistotu rovnou odmítnou kvůli vaší orientaci pozvání do vašeho týmu. ![]() ![]() ![]() Nekonečný vesmír Kromě nového příběhu vám ale KotOR II představí i několik nových planet. S některými jste se sice mohli setkat už v prvním díle, ovšem pouze tak, že se o nich buď jenom mluvilo, anebo jste je viděli jen z dálky. To se týká například planety Telos. Nyní ji budete moci prozkoumat důkladněji. Navíc v příběhu této hry sehrají velkou roli i planety jako Dxun nebo Onderon, které můžete znát z Expanded Universe. ![]() Dxun je více než planeta spíše měsíc. Dokonce ten největší v systému Onderonu, proto je také považován za sesterskou planetu Onderonu. Počasí zde vládne nevlídné a povrch tvoří převážně velmi hustý porost džunglí, kde žijí ty nejobávanější predátoři v galaxii. Je to velmi nebezpečné místo. Nejeden dobrodruh v těchto končinách vesmíru ihned po přistání zmizel. Dxun je rovněž velmi poznamenán Mendalorianskou válkou. Říká se, že zde působili i Sithové... ![]() ![]() ![]() Seznamte se, prosím V KotOR II se také seznámíte s několika novými postavami. Jednou z nich je například postava Darth Siona. Jak už dává tušit jeho jméno, půjde o dost drsného chlapíka, pokud to tak lze nazvat. Možná něco na způsob Darth Malaka. Vzhled Darth Siona je nezaměnitelný. Jde bezesporu o nejohavnější zjev Hvězdných válek. Kdyby mohly počítače přenášet i čichové vjemy, určitě byste ho dříve cítili, než viděli. Je to totiž hnijící torzo, které drží pohromadě a při životě jen díky Síle Temné strany a Darth Sionovy vlastní nenávisti. ![]() Ale nebojte se, ve hře potkáte také příjemnější stvoření. Jedním takovým je Mira, lovkyně odměn, toho času prozkoumávající kvůli nějaké tučné kořisti Republiku a vnější světy. I přes svůj vřelý vztah k penězům nikdy nikoho za úplatu nezabila. V minulosti se pouze párkrát dostala do situace, která vyžadovala z důvodu uchránění vlastního života smrt protivníka. Mira, která bude moci být členkou vašeho týmu, je vybavena dosti specifickou zbraní, novou v této sérii. Jde o na zápěstí připevněný raketomet, což jí umožní přesně zaměřit buď konkrétního protivníka nebo udeřit proti celé skupině. Takových "ne-jediovských" zbraní bude hra obsahovat více. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů Grafika a interface Jak už bylo výše naznačeno, KotOR II zaznamená spoustu vylepšení také po grafické stránce. Obsidian provedli řadu optimalizací enginu a vedle ještě detailnějších modelů, dokonalejších animací a nově upravených textur se chystají přidat i nějaké nové efekty jako déšť či sníh. Hodně práce si prý tvůrci dali také se zdokonalením uživatelského rozhraní. V akčním menu se nyní budete moci například přepínat mezi dvěma různými konfiguracemi zbraní. Tyto konfigurace budou moci být nastaveny u znázornění vybavení, akorát místo jednoho tu budou hned dva sloty. Lepší než originál? ![]() Zdroje: HomeLan, GameSpy, IGN, 1UP, GameInformer, GameSpot, RPGVault Stáhněte si k SW: KoTOR II: Video Stáhněte si k Knights of the Old Republic: Patch, Trailer, Video, Cheaty... Související články: Knights of the Old Republic recenze, dojmy a návod, Novinky |
Korgull | |
Korgull spatřil světlo světa před více než 25 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora) |