KoTOR II: The Sith Lords - preview
zdroj: tisková zpráva

KoTOR II: The Sith Lords - preview

6. 8. 2004 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

První díl RPG Star Wars: Knights of the Old Republic patřil k nejoceňovanějším hrám loňského roku a pokud stejně jako my netrpělivě vyhlížíte pokračování The Sith Lords s řadou novinek, seznamte se s ním v preview.

Autor: Korgull
Publikováno: 6.srpna 2003


Zvětšit zdroj: tisková zpráva První a zatím jediný vydaný díl RPG série Star Wars: Knights of the Old Republic od BioWare a LucasArts si od našeho recenzenta Levise vysloužil velmi úctyhodných 97% a šest dílů podrobného návodu. Ale bude stejně dobré i jeho pokračování s podtitulem The Sith Lords? To se teprve ukáže. Na porovnání si ještě nějaký čas počkáme - nyní je hra ve fázi alfa a má před sebou měsíce urputného testování a dolaďování. A tak vás alespoň seznamíme s tím, s čím bychom se měli setkat a jak probíhá vývoj. Mimochodem, pokud vám to snad uniklo, na KotOR II už tentokrát nepracují BioWare, ale Obsidian Entertainment, seskupení tvořené převážně bývalými členy známého týmu Black Isle Studios, velice zběhlí lidé v oblasti žánru RPG (Fallout, Icewind Dale, Baldur's Gate, Dark Alliance).

 Nástupce hry roku 2003
Jak jistě ale víte z našeho zpravodajství, připravovány jsou současně dvě verze titulu. Jedna pro Xbox a druhá pro PC. Obě by se měly objevit na trhu současně, podle dosavadních plánů by to mělo být v zimě, nejspíš v únoru 2005. Cílem LucasArts bylo prý už od počátku vývoje tohoto titulu hráčům nabídnout nový dynamický příběh s novými postavami, zasazený do neprozkoumaných částí galaxie v prvním dílu.

Zároveň se tvůrci snaží i o zachování těch herních mechanismů původního projektu, které z něj udělaly to, čím nyní v povědomí hráčů je. Někdo by mohl namítnout, že když hru nyní vytváří úplně někdo jiný, asi to půjde těžko. Nicméně společnost LucasArts Obsidianu věří, lépe řečeno důvěřuje jejich velkým zkušenostem s žánrem RPG. Navíc předpokládá, že tito tvůrci do hry vloží i své vlastní speciální prvky, i když tedy připouští, že jde skutečně o velmi náročný úkol vytvořit pokračování pro nejlepší hru roku 2003.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Příběh je klíčový
Série KoTOR je silně inspirována slavnými a dnes již kultovními filmy Hvězdných válek, jejichž několik dílů jste mohli v minulých týdnech shlédnout každou sobotu na ČT1. Přesto se děj KotOR odehrával čtyři tisíce let před událostmi popisovanými v Epizodě 1. KotOR II jim bude neméně vzdálen. Od okamžiku, kterým jeho předchůdce končí, bude mít odstup pěti let a bude popisovat, co následovalo - řád Jediů totiž díky úsilí Sithů málem zanikl. Zbylo pouze pár vyděděnců včetně vaší osoby, bezejmenného Jediho, který byl z řádu z nějakého zatím neodhaleného důvodu vyhozen.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Velká část toho, co se v KotOR II stane, bude záviset na rozhodnutích, která hráč během hraní učiní. Půjde jinak o klasický příběh konfliktu mezi dobrem a zlem, v tomto případě konfliktu mezi lidstvem či lidskostí a Silou. V podstatě by se dalo říci, že současná verze příběhu KotOR II je zcela dílem studia Obsidian. Když totiž k projektu tito vývojáři na začátku přišli, byly jim nadhozeny pouze nějaké návrhy, střípky, které by LucasArts ve hře rádi viděli, anebo naopak, které by tam být neměly. Jde například o takové věci, jako že hráč musí začít coby Jedi, že Sith má být ústřední Silou ve hře apod.

 Vytváření postavy
Pokud jde o tu část hry, ve které si má hráč vytvořit nějakou postavičku, v té k mnoha změnám prý nedošlo. Stále budete mít možnost výběru pohlaví svého hrdiny, třídy, rozdělení všech svých bodů mezi jednotlivé atributy a schopnosti, výběr nějakých těch zvláštních vlastností (spolu se Silami jich má být celkem 60 nových), případně to vše nechat v doporučených hodnotách. Všechny z nabízených tváří pro vaši postavičku budou nové, detailnější a měly by být i mnohem více rozmanité. To ale platí také pro NPC.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Podmínkou LucasArts bylo (viz výše), aby hráč začal jako Jedi a tak to také bude. Na začátku hry si budete moci zvolit některou z nabízených tříd, přičemž zde budou i některé nové, bojovně orientované, ale možnost výběru Síly mít nebudete, protože k jejich nabytí se dostanete až během samotného hraní. Těšit se zato můžete na řadu nových, podle některých zdrojů by jich mělo být okolo dvaceti. Například tu bude Síla zvaná Sight, která vás nechá vidět skrz zavřené dveře a číst auru Silou obdařených jedinců.

 Po stopách Světla či Temnoty
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Přidáte-li se k Temné straně, bude tu třeba i Síla s názvem Scream. Jde o jakýs takýs prostorový zvukový útok, kdy hráč vypustí uši rvoucí řev, graficky znázorněný vlnami směřujícími od postavy pryč. Ten nepřátele v určitém okruhu buď rovnou zabije nebo v horším případě pouze omráčí. Pak je zde také Síla Fury, což by se dalo stručně shrnout jako zuřivý útok, který s sebou přináší i řadu bonusů v podobě vylepšených hodnot vašich jednotlivých atributů. Obrazovka se přitom zbarví rudě.

Další novou Silou, prý zdaleka brutálnější, než ty výše zmíněné, je Síla zvaná Crush, opět z repertoáru Temné strany. S její pomocí je hráč schopen zvednout nepřítele do vzduchu, pár sekund ho tam nechat viset a s využitím své mysli ho pak doslova zmuchlat do kuličky. Ruce a nohy toho, kdo se vám odvážil postavit, ze přitom ohnou do nepřirozených úhlů a vůbec to má být zajímavá podívaná.

Podle toho, jakou cestou se pak se svým Jedim vydáte, zda po stopách Světla či Temnoty, budete opět ovlivňovat nejen sebe, ale i své společníky (v plánu je umožnit hráčům vytvoření týmu až deseti postav). Ti ne vždy budou souhlasit s tím, co děláte a budou vám to dávat najevo. Když už to neunesou a váš vliv na ně nebude dostatečně silný, klidně vaši společnost opustí. Prostě budou mít mnohem více volnosti a také budou zřetelnější jejich vlastní osobnosti. Některé postavy pro jistotu rovnou odmítnou kvůli vaší orientaci pozvání do vašeho týmu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Nekonečný vesmír
Kromě nového příběhu vám ale KotOR II představí i několik nových planet. S některými jste se sice mohli setkat už v prvním díle, ovšem pouze tak, že se o nich buď jenom mluvilo, anebo jste je viděli jen z dálky. To se týká například planety Telos. Nyní ji budete moci prozkoumat důkladněji. Navíc v příběhu této hry sehrají velkou roli i planety jako Dxun nebo Onderon, které můžete znát z Expanded Universe.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Například na Onderonu, jehož povrch je tvořen mnoha různými typy terénu, vládne královna, která udržuje spojenectví s Republikou. Jenže zhruba polovina zdejších obyvatel nemá zrovna pocit, že by pro ně kdy Republika něco dobrého udělala. Spíše naopak. Republika si vybírá ty nejlepší z nich a posílá je na jistou smrt v intergalaktické válce. Druhá polovina populace věří v královnu a také v to, že se snaží udělat pro svůj lid jen to nejlepší, a že by tedy měli zůstat na její straně. Vy si budete moci vybrat, na které z těchto dvou stran chcete stát a bojovat za její ideály. Zrovna tak ale budete moci zůstat neutrální.

Dxun je více než planeta spíše měsíc. Dokonce ten největší v systému Onderonu, proto je také považován za sesterskou planetu Onderonu. Počasí zde vládne nevlídné a povrch tvoří převážně velmi hustý porost džunglí, kde žijí ty nejobávanější predátoři v galaxii. Je to velmi nebezpečné místo. Nejeden dobrodruh v těchto končinách vesmíru ihned po přistání zmizel. Dxun je rovněž velmi poznamenán Mendalorianskou válkou. Říká se, že zde působili i Sithové...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Seznamte se, prosím
V KotOR II se také seznámíte s několika novými postavami. Jednou z nich je například postava Darth Siona. Jak už dává tušit jeho jméno, půjde o dost drsného chlapíka, pokud to tak lze nazvat. Možná něco na způsob Darth Malaka. Vzhled Darth Siona je nezaměnitelný. Jde bezesporu o nejohavnější zjev Hvězdných válek. Kdyby mohly počítače přenášet i čichové vjemy, určitě byste ho dříve cítili, než viděli. Je to totiž hnijící torzo, které drží pohromadě a při životě jen díky Síle Temné strany a Darth Sionovy vlastní nenávisti.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Tvůrci se vyřádili na detailech jeho modelu. Zbytky kůže jsou šedá a skvrnité, hniloba prožrala do jeho masa četné díry a to jediné oko, které mu zbylo, je mléčně zakalené. Smrti se Darth Sion nebojí. Naopak. Smrt by mu byla požehnáním. Darth Sion, o jehož minulosti však tvůrci mlčí, pro vás bude ve hře představovat jenom problémy. Prvně se s ním údajně setkáte na lodi Harbinger, která patří do stejné flotily jako Eldar Spire z první hry. Tehdy s ním ale ještě nebudete moci bojovat. V průběhu hraní na něj nicméně narazíte ještě několikrát a to už půjde do tuhého.

Ale nebojte se, ve hře potkáte také příjemnější stvoření. Jedním takovým je Mira, lovkyně odměn, toho času prozkoumávající kvůli nějaké tučné kořisti Republiku a vnější světy. I přes svůj vřelý vztah k penězům nikdy nikoho za úplatu nezabila. V minulosti se pouze párkrát dostala do situace, která vyžadovala z důvodu uchránění vlastního života smrt protivníka. Mira, která bude moci být členkou vašeho týmu, je vybavena dosti specifickou zbraní, novou v této sérii. Jde o na zápěstí připevněný raketomet, což jí umožní přesně zaměřit buď konkrétního protivníka nebo udeřit proti celé skupině. Takových "ne-jediovských" zbraní bude hra obsahovat více.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

 Grafika a interface
Jak už bylo výše naznačeno, KotOR II zaznamená spoustu vylepšení také po grafické stránce. Obsidian provedli řadu optimalizací enginu a vedle ještě detailnějších modelů, dokonalejších animací a nově upravených textur se chystají přidat i nějaké nové efekty jako déšť či sníh.

Hodně práce si prý tvůrci dali také se zdokonalením uživatelského rozhraní. V akčním menu se nyní budete moci například přepínat mezi dvěma různými konfiguracemi zbraní. Tyto konfigurace budou moci být nastaveny u znázornění vybavení, akorát místo jednoho tu budou hned dva sloty.

 Lepší než originál?
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Podle všech dosavadních indicií to vypadá, že se Knights of the Old Republic II v tuto chvíli ubírá velmi dobrým směrem. Podle většiny lidí, kteří hru měli možnost shlédnout v její rozpracované verzi na nedávné konferenci společnosti LucasArts, se prý jeví být v mnoha ohledech lepší než původní titul. Stále je ještě ale dost daleko od svého dokončení, takže to raději nezakřikněme. Doba hraní by mimochodem měla být zhruba stejná jako u jedničky, tedy okolo nějakých 24 hodin.

Zdroje: HomeLan, GameSpy, IGN, 1UP, GameInformer, GameSpot, RPGVault

Stáhněte si k SW: KoTOR II: Video

Stáhněte si k Knights of the Old Republic: Patch, Trailer, Video, Cheaty...

Související články: Knights of the Old Republic recenze, dojmy a návod, Novinky

Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 25 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora)


 
 
Korgull

Nejnovější články